رژیم کتوژنیک ساده Higher از باراک اوباما را انجام دهید

این روزها اسم رژیم لاغری کتو زیاد به گوش چهار خوب روش‌ها به نمایش مخاطبان شما درباره رژیم کتوژنیک برای کبد چرب 1402 می خورد. سبزیجاتی که کمی کربوهیدرات بالاتری دارند مانند مارچوبه، قارچ، ساقه های بامبو، جوانه لوبیا، فلفل دلمه ای، نخود قند، شاه بلوط آبی، تربچه، جیکما، لوبیا سبز، لوبیا چیتی، گوجه فرنگی که به صورت خام در هر یک فنجان ۳ تا ۷ گرم کربوهیدرات خالص دارند. رژیمهای کتوژنیک حتی ممکن است در برابر دیابت، سرطان، صرع و بیماری آلزایمر فواید زیادی داشته باشند. دانشمندان مطمئن نیستند که علت چیست، اما ممکن است دلیل آن ساخت کتونی باشد که بدن شما هنگام تجزیه چربی ها برای تولید انرژی می سازد و همین مواد کتونی از سلول های مغز در برابر آسیب ها محافظت می کنند .

رژیم کتوژنیک به چه صورت است

مغز عضوی پر مصرف است که هر روز مقدار زیادی انرژی مصرف می کند و نمی تواند مستقیماً این انرژی را از چربی ها بدست آرود و فقط می تواند آن را از گلوکز – یا کتونها تامین نماید. مثلا گفته میشود ۵ روز رژیم کتو گرفته شود و به دنبال آن ۲ روز رژیم غذایی پر کربوهیدرات. همانند رژیم های دیگر اگر به دنبال جواب هستید باید رژیم خود را دنبال کرده و از آن ناامید نشوید.

بهترین تغذیه در آلودگی هوا چگونه باید باشد ؟ در آن میزان کربوهیدرات مورد استفاده بسیار پایین، پروتئین مناسب و چربی بسیار بالا است که میزان انرژی دریافتی از هر کدام به ترتیب ۵، ۲۰ و ۷۵ درصد می باشد. همان طور که می دانید انرژی بدن از سوخت کربوهیدراتها (فرآوردههای قندی) بدست میآید.اما در این رژیم، سوخت بدن از ذخایر چربی و در صورت لزوم از پروتئین تامین میشود. منبع چربی برای تولید کتون ممکن است از رژیم غذایی یا از ذخایر چربی بدن باشد. آب نوشیدنی عالی است و قهوه یا چای نیز از موارد خوب است. همچنین استفاده از چای سبز بدون شکر و قند نیز می تواند بسیار موثر باشد که این نوشیدنی برای سلامتی بدن نیز فوق العاده است.

استفاده از شیر یا خامه در قهوه یا چای مشکلی بوجود نمی آرود ، اما مراقب باشید که اگر چند لیوان در روز قهوه یا چایی بنوشید ، ممکن است درکنا رآنها تمایل به استفاده از کربوهیدرات ها بیشتر شود. شمارش کربوهیدرات های مصرفی در ابتدا می تواند مفید باشد. آیا رژیم کتوژنیک به کاهش وزن کمک می کند ؟ انسولین هورمونی است که بدن شما را قادر می سازد تا از گلوگز به عنوان منبع سوخت استفاده کند و مازاد آن را در کبد ذخیره کنید . در واقع، مصرف روغن نارگیل یکی از بهترین راهها برای افزایش سطح کتون است.

رژیم کتوژنیک چه نوع رژیمی است

برخی افراد از رژیم غذایی کتوژنیک به طور خاص برای افزایش عملکرد ذهن و مغزشان استفاده می کنند نه برای کاهش وزن! همانطور که در مقالات علمی بسیار زیادی اثبات شده است، این رژیم غذایی مزایای زیادی برای کاهش وزن ، افزایش سلامتی و بهبود عملکرد بدن دارد به همین دلیل است که توسط تعداد فزاینده ای از پزشکان و متخصصان تغذیه ، توصیه می شود. محققان بر این باورند که بدن در حالت کتوزی حالت اسیدی تری دارد ، که ممکن است توانایی عملکرد در فعالیت های بدنی شدید را محدود سازد.

نسخه ۱۹۸۶ مراجع بسیار بیشتری دارد و فهرست بسیار کامل تری دارد. همانطور که در مورد تری گلیسیریدها گفتیم، در رژیم کمچرب، کلسترولهای مضر بر اساس فرایندهای پیچیده به جای کاهش یافتن دچار افزایش میشوند این در حالی است که در یک رژیم کتوژنیک ساده و خالی از کربوهیدرات، کلسترول مفید خون به سرعت رو به افزایش میگذارد. بیشتر تحقیقاتی که بر روی این رژیم ها انجام شده است تمرکز بالایی بر روی رژیم استاندارد و رژیم با پروتئین بالا داشته است. رژیم استاندارد (SKD): این رژیم شامل کربوهیدرات بسیار کم، پروتئین متوسط و چربی زیاد است.

رژیم 14 روزه کتوژنیک

برای این منظور کربوهیدرات دریافتی خود را کمتر کرده و دوباره وضعیت خود را بررسی کنید. همچنین کربوهیدراتها در این رژیم همچنان محدود هستند و کمتر از ۱۰ درصد کالری روزانه را به خودشان اختصاص میدهند. آنچه رژیم کتو را جذاب ساخته، آن است که در این رژیم هیچ محدودیتی در میزان کالری مصرفی وجود ندارد و میتوانید هر اندازه دوست دارید، غذا خورید. رژیم کتوژنیک هدفمند: در این روش از رژیم کتو شما میتوانید به همراه ورزشْ کربوهیدرات هم مصرف کنید. Da᠎ta has be en g enerated with t he  help of G SA  Conten t  Generator DE MO!

آیا رژیم کتوژنیک علمی است البته شایان ذکر است که اگر خودتان یا فرزندتان مبتلا به صرع هستید و قصد استفاده از این رژیم غذایی را دارید، حتما قبل از آن با پزشک خود مشورت کنید. در این مدت لازم است تا شما با مشورت پزشک، از مکمل ها و ویتامین های مورد نیاز برای کاهش ریزش مو استفاده کنید. همچنین افراد مبتلا به بیماری قلبی یا دیابت هم قبل از ترکیب رژیم کتو با روزه داری حتما باید با پزشک مشورت کنند. Con​tent has be​en created ​wi th the he᠎lp of G​SA Con᠎tent G​en᠎er᠎at or Dem​ov​ersion!

چند نمونه رژیم کتوژنیک

با روزه داری متناوب ممکن است بتوانید سریعتر به کتوز وارد شوید. این بدان معنی است که بدن شما نیاز به تولید انسولین کمتری دارد . در حالی که در رژیم کتوژنیک کربوهیدرات بسیار کمتری می خورید ، مصرف پروتئین را در حد متوسط حفظ کرده و ممکن است مصرف چربی را افزایش دهید. جواب بله است اما در شروع رژیم کتوژنیک بسیار مهم میباشد که به طور قابل ملاحظهای کربوهیدرات دریافتی خود را کاهش دهید. به این ترتیب افراد متوجه کاهش وزن شده و لاغر میشوند. اما دو نوع استاندارد و پروتئین بالا معمولاً بیشتر به افراد عادی که فعالیتهای ورزشی پیشرفته ندارند توصیه میشوند.

رژیم کتوژنیک از نظر طب سنتی

این کتونها به منبع اصلی انرژی بدن و مغز تبدیل میشوند. به عبارتی دیگر وقتی مصرف کربوهیدرات را بهطور قابلتوجهی کم می کنید، تأمین قند خون بدن، که منبع اصلی انرژی برای سلولها است، محدود میشود. انواع رژیم کتو یا رژیم غذایی کم کربوهیدارت و با پروتئین بالا، مانند SKD، CKD و TKD روشهای درمانی سادهای است که بدن را به سمت سوازندن چربیهای اضافه سوق میدهد: همانطور که میدانید ما برای متابولیسم نیاز به سوخت داریم و چربیهای اضافه میتوانند بهترین سوخت برای بدن باشند و به مرور شاهد کاهش وزن خواهیم بود. انواع مختلفی رژیم کتوژنیک وجود دارد اما هر رژیمی که به این عنوان ارائه میشود نمیتواند اصولی باشد بخصوص بعضی رژیمهای کتوژنیک اصلاح شده امروزی که اصلا فرد فاز وارد فاز کتوز نمیشود و فواید کتوز را ندارد. Po​st h​as be en gener᠎ated ᠎wi​th the help ᠎of GSA  Con te​nt Gen er᠎ator ᠎DEMO.

اگر از یک رژیم غذایی متعادل استفاده نکنید سبب گسترش انواع بیماری ها در بدن خود خواهید شد . در بسیاری از کشورها، دولتها و سازمانهای پزشکی شروع به انتشار توصیههای غذایی کردند. به دلیل تولید مواد کتونی و دفع آن توسط کلیه ها ، بار کلیوی زیاد می شود و ممکن است به کلیه ها فشار وارد شود . این یعنی خداحافظی با فشار خون بالا، عروق گرفته شده، نارسایی های قلبی و سایر بیماری های مرتبط با قلب ! از دیگر مزیت های رژیم کتوژنیک افزایش کلسترول خوب و کاهش کلسترول بد خون است.

کاهش مصرف سبزیجات ، میوه ها و غلات کامل با فیبر بالا نیز می تواند خطر یبوست را افزایش دهد. رژیم کتوژنیک میتواند باعث بهبود عوامل خطر مثل چربی خون، کلسترول، فشارخون و قند خون میشود. این در صورتی که فرد اضافه وزن زیادی داشته باشه ( چاق باشه ) خطر بیشتری هم داره. رژیم هدفمند به گونه ایی است که تنها در زمان انجام تمرینات ورزشی می توانید از کربوهیدرات ها استفاده می کنند. در صورتی هم که توی ایران زندگی میکنید، پیشنهاد میکنم به هیچ وجه رژیم Z217 مجموعه زیبیتو رو از ندین. به طور کلی می توان گفت چربی هایی که در این رژیم غذایی استفاده می شود حدود ۷۵ درصد از کالری بدن را تامین می کند.

نمونه رژیم کتوژنیک 216

ثانیاً، از آنجایی که افراد تا ۳۰ درصد از کالری دریافتی روزانه خود را به عنوان ساکاروز مصرف میکنند، غیرمعمول نیست، این مصرف باعث حذف غذاهای مطلوب تر میشود و گاهی اوقات میتواند منجر به کمبود برخی مواد مغذی شود. اگر بیشتر اوقات غذاهای سالم بخورید، به سلامت کبد و کلیههایتان کمک کردهاید و آنها نیز به بدنتان کمک میکنند به طور طبیعی پاکسازی و سمزدایی شود. در حوزه پزشکی و سلامت هر تحقیق و چیز جدیدی اولا که باید زیر نظر متخصصین و دانشگاههای معتبر باشد حالا اینکه یک کارشناس تغذیه چگونه خودش چیزی کشف کرده جای سوال دارد.

کاهش قند خون به همراه افزایش کتونها فوایدی زیادی برای سلامت عمومی بدن دارد. دیابت با تغییر سوخت ساز بدن موجب می گردد تا قند خون افزایش پیدا کند. سلولهای سرطانی برای رشدشان، از کربوهیدرات یا قند خون تغذیه میکنند. کتون ها در واقع اسیدهایی هستند که در خون ایجاد می شوند و از طریق ادرار از بدن دفع می شوند . کسانی که از رژیم کتوژنیک پیروی می کنند، در ابتدا خیلی سریع تا ۵ کیلو در هفته (یا کمتر) را تجربه میکنند.

رژیم کتوژنیک و سنگ کلیه

این شرایط می تواند به دلیل تولید انسولین کمتر باشد و در نتیجه از تولید بیشتر کلسترول جلوگیری می کند. اگر فستینگ را با کتو به طور همزمان انجام دهیم چه اتفاقی در بدن ما رخ میدهد؟ برای به حداقل رساندن احتمال بروز این عارضه میتوانید قبل از قطع کردن کامل کربوهیدرات چند هفته اول را با رژیم کم کربوهیدرات معمولی شروع کنید. البته وعده های غذایی با توجه به فعالیت بدنی شما تعیین می شود و در صورتی که فعالیت بدنی شما بسیار کم است بهتر است از یک میان وعده غذایی استفاده نمایید.