رژیم کتوژنیک: بازگشت به مبانی

برترین ها – ترجمه از هدی بانکی: اگر شما هم مانند میلیونها نفر دیگری که به دنبال شیوهی جدیدی از تغذیه هستند سعی دارید رژیم غذایی مناسبی برای خودتان پیدا کنید، شاید رژیم کتوژنیک که این روزها شهرت زیادی پیدا کرده توجه شما را به خود جلب کرده باشد. این رژیم بیشتر مناسب ورزشکاران است زیرا باید با مصرف بیشتر کربوهیدرات، گلیکوژن از دسترفته ماهیچهها طی تمرین را جبران کنند. سالها با بنزین کار کرده، الان بنزین اش تموم شده و ما دکمه سی ان جی رو میزنیم، و دیگه مجبور از اون استفاده کنه.

بهترین راه Unfold Phrase درباره رژیم کتوژنیک اصفهان شما

رژیم کتوژنیک اصفهان بدن شما در حالت عادی قند و کربوهیدرات رو به عنوان سوخت استفاده می کنه (بعنی همون بنزین) حالا ما تو این رژیم اونو بسیار محدود می کنیم. این اسید باعث اختلال کوتاه مدت در جذب آهن و کلسیم می شود. در این لیست کوتاه تقریبا همه ی غذاهای مورد علاقه شما که حاوی کربوهیدرات هستند مانند غلات ، برنج ، لوبیا ، سیب زمینی ، شیرینی ، شیر، میوه ها و حتی برخی سبزیجات حذف می شود. رژیم کیتو تنها رژیم ایست که کالری شماری ندارد و نیاز به داشتن برنامه غذایی در آن نیست. و تنها موردی که نیاز دارید داشتن اطلاعات کافی در خصوص باید ها و نباید ها در این رژیم است.

یکی از مهمترین دلایل احساس گرسنگی در رژیم کتو که باعث میشه حتی دلتون بخواد یه وعده غذایی تون رو حذف کنید. بهطور کلی تر، او استدلال کرد، مصرف بیش از حد ساکاروز باعث ایجاد اختلال متابولیک میشود که چندین نتیجه نامطلوب دارد. با این حال سه گروه از افراد بیش از بقیه باید احتیاط کنند و قبل از هر اقدامی با پزشکشان مشورت کنند. این رژیمها همه جا هستند و مردم از دیگران می شنوند که کار میکنند.  This data w᠎as  done with GSA Conten᠎t ​Ge ne rato r DEMO.

میوه های مجاز در رژیم کتوژنیک

چه بخواهید آن بیکینی کوچک را بپوشید و چه برای نمایش بدنسازی بعدی، ریو جدید همه چیز درباره چای سبز ماچا است! دمنشیا و یا آلزایمر هستند را هم بهبود چهار خوب روش‌ها به نمایش مخاطبان شما درباره رژیم کتوژنیک برای کبد چرب 1402 ببخشد. در حقیقت بسیاری از مطالعات نشان میدهد که این نوع رژیم غذایی میتواند به شما در کاهش وزن و بهبود سلامتی کمک کند. چربی محدودیتی در این رژیم ندارد بنابراین میتوانید از انواع چربیها مانند کره، بیکن، پنیر و ماهی چرب استفاده کنید. رژیم کتوژنیک یک رژیم غذایی بر پایه پروتئین و چربی است؛ یعنی بر خلاف بقیه رژیمها که دائماً شما را در خوردن مواد غذایی چرب محدود میکنند در این رژیم بهراحتی میتوانید انواع چربیها را هم میل کنید؛ اما در این رژیم میزان کربوهیدرات مصرفی بسیار پایین است.

• مواد معدنی: نمک اضافه شده و سایر مواد معدنی می توانند در هنگام شروع رژیم، به دلیل تغییر در تعادل آب و مواد معدنی، مهم باشند. بعد از 2 تا 3 ماه اول می توانید کربوهیدرات را در مواقع خاص به غذاهای خود اضافه کنید اما بلافاصله بعد از مصرف کربوهیدرات به رژیم کتوژنیک بازگردید. حتی می توانید به عنوان یک میان وعده خوشمزه آنها را مصرف کنید.خلاصه: ماست ساده یونانی و پنیر کاتیج در هر وعده حاوی 5 گرم کربوهیدرات هستند.

در رژیم های عادی شما دائم نوسانات قندخون دارید و همین باعث تحریک اشتهاتون میشه. باور کنید یا نه ، بسته به رژیم غذایی شما ، ممکن است مصرف نمک شما کمتر از میزان مورد نیاز بدنتان باشد. ممکن است به دلیل جابهجایی و یا عمر کم باطری کالیبراسیون ترازو به ریخته باشد. رژیم مدیترانهای بهعنوان بهترین رژیمهای غذایی برای سلامت جسمی و سلامت روان و نیز طول عمر شناخته شده است. این ویدئو حدود 5 دقیقه طول میکشد و خانم دکتر فرشته زمانی در این مطلب دربارهی ویژگیهای هیجانانگیز و غیرمعمول مربوط به این رژیم غذایی صحبت کرده است.

نهایی استراتژی رژیم کتوژنیک هدفمند آسان‌تر است می فرض کنید|چگونه جستجوی مناسب رژیم کتوژنیک هدفمند در مورد شما

آیا طبیعی است که در طول رژیم کتوژنیک ادرار بوی میوه بدهد؟ این رژیم بیشتر برای افرادی مفید هست که هم فعالیت ورزشی نسبتا بالایی دارند و هم علاقه مند به داشتن رژیم کتو هستند و یا قصد دارند در مدت زمان کمی در کنار ورزش وزن کم کنند. به گفته محققان، مدت زمان زنده ماندن بعد از ابتلاء به GBM، با وجود تغییر در استاندارد درمان و ایجاد درمانهای جدید بیخطر، هنوز افزایش چشمگیری نداشته است. رژیم کتوژنیک هدفمند: این رژیم تنها در زمان انجام فعالیتهای ورزشی اجازه استفاده از کربوهیدراتها را میدهد.

به نقل از هلث لاین، محققان میگویند رژیم کم کربوهیدرات ممکن است به کاهش افسردگی و خستگی در افراد مبتلا به بیماری ام اس کمک کند. همچنین ممکن است شما مقداری کالری اضافی هم مصرف کنید. رژیم غذایی پُرچرب و کم کربوهیدرات و پروتئیندار کتوزنیک تابع این الگو است: 75 کالری از چربی، 15 تا 20 درصد از کالری از پروتئین و 5 تا 10 درصد از کالری از کربوهیدراتها باید باشد. بعضی از افراد با مصرف حبوبات دچار مشکلات معده و گوارش میشن، به این دلیله که این غذاها رو به درستی آماده نمی کنند.

اما تو رژیم کتوژنیک وقتی بدن شما وارد فاز چربی سوزی میشه، چربی ها تو کبدتون تبدیل به کتون میشن، و همین باعث میشه که قندخون تو سطح پایینی بمونه. رژیم کتو پرچرب و کم کربوهیدرات برای اولین بار در دهه ۱۹۲۰ برای کمک به کودکان مستعد تشنج مورد مطالعه و توسعه قرار گرفت، زیرا بدن را به حالت کتوز یا حالت ناشتا قرار میدهد، یعنی به جای قند، چربی موجود را به انرژی تبدیل میکند. طبق این مطالعه، تومور بیمار در این مورد جهشی به نام IDH۱ داشت که به طور اتفاقی رخ میدهد و نشان دهنده افزایش مدت زنده ماندن بیمار سرطانی است.

رژیم کتوژنیک میوه

در این نوع رژیم لاغری به صورت دوره ای مقدار کربوهیدرات افزایش مییابد. سوخت اصلی بدن برای تامین انرژی کربوهیدرات است (قند و گلوکز) اما در رژیم کتو که خبری از کربوهیدرات نیست، بدن برای تامین سوخت به سراغ چربی می رود. دلیلش هم وارد شدن حجم بالای کلسترول در بدن هست که میتونه مشکل ساز باشه. رژیم لاغری کتوژنیک با کاهش شدید کربوهیدرات و جایگزینی آن با چربی یک حالت متابولیکی به نام کتوز در بدن ایجاد می کند.

افزودن خامه غلیظ به قهوه به بدن انرژی بیشتری می دهد و در عین حال شما را در حالت چربی سوزی نگه می دارد. کاهش مصرف کربوهیدرات و افزایش مصرف چربی، بدن را در حالت کتوزیس قرار می دهد. در واقع این نوع رژیم همراهبا افزایش کتونها، دارای مزایای سلامتی است. همچنین در بسیاری از جوامع در حال توسعه، حتی در جوامعی که کمبودهای گسترده دارند، در حال افزایش است، جایی که «بار مضاعف» سوء تغذیه را ایجاد میکند. است. در واقع کربوهیدرات منبع اصلی تامین انرژی و یا سوخت بدن ماست. با حذف گلوکز به دست آمده از مواد خوراکی بدن شما از چربی به عنوان منبع انرژی استفاده میکند.

در رژیم کتوژنیک صبحانه چی بخوریم

سرعت جذب سایر مواد غذایی رو کاهش میدن و باعث احساس سیری در شما میشه. زماین که در مورد سلامت قبل و رژیم کتوژنیک که یک رژیم سرشار از چربی هست صحبت میکنیم، خیلی ها تعجب میکنن. افراد مختلف از اقشار متفاوت که بر اساس این روش زندگی میکرده اند صحبت کرده ام. خوش اندام شدن فقط یکی از نتایج رژیم کتوژنیک هست. برای کمک به شما برای شروعتان، در این بخش از تناسب اندام و رژیم های لاغری در دلگرم یک برنامه رژیم غذایی کتوژنیک را برای یک هفته آورده ایم:شنبه:صبحانه:املت ژامبون و پنیر با سبزیجات.ناهار:برش ژامبون و پنیر با آجیل.شام:ماهی سفید، تخم مرغ و اسفناج پخته شده در روغن نارگیل.یکشنبه:صبحانه:تخم مرغ سرخ شده با بیکن و قارچ.ناهار:برگر با سالسا، پنیر و گااکامولی.شام:استیک و تخم مرغ با سالاد جانبی.دوشنبه :صبحانه:بیکن، تخم مرغ و گوجه فرنگی.ناهار:سالاد مرغ با روغن زیتون و پنیر فتا.شام:ماهی قزل آلا با مارچوبه پخته شده در کره.سه شنبه:صبحانه:املت تخم مرغ، گوجه فرنگی، ریحان و پنیر بز.ناهار:شیر بادام، کره بادام زمینی، پودر کاکائو و میلک شیک استویا.شام:گوشت قل قلی، پنیر چدار و سبزیجات.چهار شنبه:صبحانه:یک میلک شیک کتوژنیک.ناهار:سالاد میگو با روغن زیتون و آووکادو.شام:گوشت قرمز با پنیر پارمسان، بروکلی و سالاد.پنج شنبه:صبحانه:املت با آووکادو، سالسا، فلفل، پیاز و ادویه جات.ناهار:تعدادی آجیل و کرفس با گواکامولی و سالسا.شام:مرغ با پاستو و پنیر خامه ای همراه با سبزیجات.جمعه:صبحانه:ماست بدون قند با کره بادام زمینی، پودر کاکائو و استویا.ناهار:گوشت گاو سرخ شده در روغن نارگیل با سبزیجات.شام:همبرگر با بیکن، تخم مرغ و پنیر.همیشه سعی کنید سبزیجات و گوشت را در طولانی مدت بچرخانید، زیرا هر نوع از اینها، مواد مغذی و مزایای سلامتی خاصی را فراهم می کند.عوارض جانبی رژیم کتوژنیک و چگونگی به حداقل رساندن آنها:- هرچند رژیم کتوژنیک برای افراد سالم ایمن است، اما در حالی که بدن شما سازگار است، ممکن است عوارض جانبی اولیه ایجاد شود.

رژیم کتوژنیک برای ورزشکاران

پیشنهاد می شود برای آشنایی بیشتر با رژیم کیتو و مواد غذایی مجاز و غیر مجاز در آن حتما تمام وبلاگ های سایت کتواستور را مطالعه بفرمایید و در خصوص دریافت مشاوره با کارشناسان ما تماس بگیرید. برای تغییر وضعیت به سمت کتون زدگی، وعدهها اصلی و میان وعدهها باید بر محور چربیهایی چون روغنها، آووکادو و کره و بیکن و استیک باشد و کربوهیدراتها به حداقل ممکن محدود شوند یعنی تقریبا چیزی معادل مقدار کربوهیدراتی که از یک یا دو سیب در روز دریافت میکنید. نتایج یک مطالعه جدید نشان داد که استفاده از متابولیسم شخصی برای مقابله با برخی تومورها ممکن است مفید باشد.

تحقیقات انجام شده بر روی ۳۴۹ بیمار دیابتی که به مدت یک سال رژیم کتوژنیک گرفته بودند، نشان داد که بیماری در این افراد تا حدود ۶۰ درصد بهبود یافته و وابستگی آنها به انسولین بسیار کمتر شده است. در واقع، تحقیقات نشان می دهد که رژیم کتوژنیک بسیار عالی است و اغلب به عنوان رژیم کم چربی توصیه می شود. داشتن این اطلاعات در مسیر کاهش وزن بسیار مفید است. از آنجایی که در رژیم غذایی کتو مصرف کربوهیدرات ها بسیار کم است؛ بنابراین بدون شک می تواند یک رژیم مناسب برای افراد دیابتی باشد.

این رژیم به شما اجازه میدهد که در حین تمرینات ورزشی به رژیم خود، کربوهیدرات اضافه کنید. بخاطر همین شما تو این رژیم نه قرص و دمنوش دارید نه نیاز به ورزش کردن زیاد دارید و تنها با تغییر نوع سوخت بدنتون میتونید به نتیجه دلخواهتون برسید. قانون این رژیم این است که مصرف کربوهیدرات کم، مصرف چربی زیاد و پروتئین به اندازه باشد. در حالیکه بارها شنیده ایم برای لاغر شدن نباید چربی زیاد مصرف کنیم! این رژیم غذایی در ابتدا برای کنترل تشنج در کودکان مبتلا به صرع استفاده شد ، زیرا متابولیسم مغز در برخی شرایط با ” کتوزیس ” می تواند ” به طور مساوی ” تنظیم شود.

رژیم کتو چگونه کار میکند؟

که برای مغز ضرر دارد. به بافت اطراف مغز نفوذ میکند اما معمولاً به اندامهای دیگر سرایت نمیکند. رژیم کتو چگونه کار میکند؟ رژیم کتوژنیک یا کتو، نوعی رژیم غذایی کم-کربوهیدرات و پرچربی است که میتواند فواید زیادی برای سلامتی داشته باشد. در رژیم غذایی کتو، باید حجم زیادی از موادغذایی دریافتی چربی باشد. در این شرایط باید از مکمل های غذایی برای جایگزین کردن استفاده بشه. کربوهیدرات بخش بزرگی از غذاهای مصرفی ماست که شامل موادی مانند ماست، برنج، انواع شیرینی، سبزیجات نشاسته ای و… رژیم غذایی کتوژنیک معمولا کربوهیدرات مصرفی روزانه را به ۲۰ تا ۵۰ گرم محدود میکند، که این امر ممکن است چالش برانگیز به نظر آید.در این مقاله از علم ورزش غذاهای مجاز در رژیم کتوژنیک را به شما معرفی میکنیم.

حداکثر میزان کربوهیدرات در رژیم کتوژنیک

در چنین شرایطی، چربی موجود در کبد، بیش از حد طبیعی است. بر اساس داده های USDA، یک فنجان توت فرنگی خرد شده حاوی بیش از 3 گرم فیبر و حدود 9 گرم کربوهیدرات خالص است. در رژیم کیتو مصرف کربوهیدرات به شدت کاهش داده می شود (چیزی در حدود تنها 5 درصد از کربوهیدرات های مجاز) و چربی ها جایگزین می شوند. چرا در رژیم کتوژنیک بیشتر از رژیم های کم چربی وزن کم میکنید ؟

در این مطلب میخواهیم رژیم غذایی کتوژنیک را با رژیم مدیترانهای مقایسه کنیم و از نقاط قوت و ضعف آنها بگوییم و با ارائهی آخرین دست آوردها پیرامون جزئیات آنها، کمکتان کنیم تصمیم بگیرید کدامیک برای کاهش وزن شما و سلامت عمومیتان مناسبتر است. از سویی دیگر، در رژیم مدیترانهای حدود 50 تا 60 درصد از کالری روزانه از کربوهیدراتها، 25 تا 35 درصد کالری از چربیها و بقیه از پروتئین تامین میشود. هدف این است که با محدود کردن کربوهیدراتها، سوخت و سازتان وارد فاز کتون زدگی شود و بدنتان به جای کربوهیدراتها، چربیها را به عنوان سوخت مصرف کند.