روش رژیم کتوژنیک: فقط نیست همانگونه که شما فرض می‌کنید است}

مشکلات رژیم کتوژنیک اگرچه رژیم کتوژنیک یک رژیم لاغری بی خطر است اما بهتر است استفاده از هر گونه رژیم لاغری و چاقی تحت نظر متخصص و یا کارشناس تغذیه صورت بگیرد تا موجب مشکل در سلامت شخص نگردد.ممنون که همراه مجله آرگا هشت خنده دار جملات رژیم کتوژنیک چطوریه نی نی سایت 1402 هستید.

همیشه به ما گفته شده است كه چربی برای سلامتی مان مضر است. رژیم غذایی پالئو شامل خوردن غذاهای غیر فرآوری شده ای است که احتمالاً در دسترس اجداد ما بوده اند. کم کاری تیروئید شرایطی است که در آن بدن هورمونهای تیروئید کافی تولید نمیکند. برخی از آن ها نمک و ادویه جات و ترشی جات را نیز به برنامه خود اضافه می کنند. در این نسخه مقادیر کمی از کربوهیدرات ها را به برنامه ورزشی اضافه می کنید. سپس نخود فرنگی پخته و کمی هویج را به مرغ ها اضافه کنید و چند دقیقه ی دیگر تفت دهید. با استفاده از یک قاشق غذاخوری آووکادوها رو به اندازه کافی گود کنید، تا بتوانید 1 تخم مرغ کامل رو داخلش قرار بدین.

مجاز های کتوژنیک

این امر به افزایش چربی سوزی کمک می کند و بنابراین احساس سیری بیشتری می کنید، در نتیجه به طور طبیعی کاهش مصرف مواد غذایی و افزایش وزن کاهش می یابد. برای جلوگیری از تداخلات احتمالی، این غذاها را بخورید یا از این محصولات چند ساعت قبل یا بعد از مصرف داروهای تیروئید خود استفاده کنید. شما نیازی به مصرف محصولات کم چربی ندارید. این شیوه غذا خوردن افراد را به مصرف غذاهایی که احتمالا در دوره دیرینه سنگی- قبل از انقلاب های کشاورزی و صنعتی- موجود بودند، تشویق می کند. برای این منظور، دو مکملغذاییِ بدون قند که بهطور اختصاصی برای سن بیمار طراحی و محاسبه شده، به غذا میافزایند: یک مولتی ویتامین با مواد مغذی معدنی و دیگری ترکیبی از کلسیم و ویتامین دی. کتوز تعادل مایعات و مواد معدنی را تغییر می دهد. رژیم کتو مصرف چندین غذا را محدود میکند، به ویژه میوههای غنی از مواد مغذی، غلات کامل و حبوبات ممکن است مقادیر توصیه شده از ویتامینها و مواد معدنی را تامین نکند. در حال حاضر رژیم غذایی پالئو یکی از محبوب ترین روش های غذایی در جهان است.

روش استاندارد مرسوم ترین روش رژیم کتوژنیک هست که در کل جهان ازش استفاده میشه. اگرچه که رژیم کتوژنیک برای افراد سالم ایمن است ممکن است عوارض جانبی نیز با خود به همراه داشته باشد تا زمانی که بدن شما به این نوع از رژیم عادت کرده و با آن کنار می آیید. بسیاری از تحقیقات نشان دادهاند که این رژیم غذایی به کاهش وزن کمک میکند؛ حتی ممکن است در درمان سرطان، صرع و سندرم تخمدان پلیکیستیک نقش موثر داشته باشد؛ با این حال، بعضی از محققان مزایای آن را برای سلامتی زیر سوال میبرند و خواستار تحقیقات بیشتری در این زمینه هستند. در نتیجه، افراد مبتلا به کم کاری تیروئید ممکن است خستگی، ریزش مو، افزایش وزن، احساس سرما و احساس ضعف و بسیاری از علائم دیگر را تجربه کنند. چندین مطالعه کوچک نشان می دهد که رژیم غذایی پالئو می تواند باعث کاهش وزن، کاهش قند خون و بهبود عوامل خطر بیماری قلبی شود. آیا برای فشار خون بالا دارو مصرف می کنید؟

دوره رژیم کتوژنیک چند روزه است

شما میتوانید صبحانه ای که حاوی پنیر پرچرب و نان کتوژنیک است را هر روز به هر میزان که دوست

دارید مصرف کنید. اگر واقعاً برای اسموتی به یک پایه مایع نیاز دارید یا دوست دارید چیزی بنوشید، به دنبال شیر بادام باشید. شما طبق این دستور ناهار کتوژنیک، میتونین از تخم مرغ برای آشپزی کتوژنیک استفاده کنید. اگر کم کاری تیروئید دارید، داروهای جایگزین هورمون تیروئید را طبق دستور پزشک مصرف کنید – معمولاً با معده خالی. به همین خاطر برای محاسبه میزان کربوهیدرات خالص باید طبق فورمول زیر عمل کنید. بادام، گردو، پسته، دانه آفتابگردان، دانه کدو تنبل، شاه بلوط و غیره در هر 28 گرم 1 تا 4 گرم کربوهیدرات خالص دارند. این رژیم غذایی بر گوشت، ماهی، غذاهای دریایی، تخم مرغ، سبزیجات، میوه، آجیل و دانه تأکید دارد. این رژیم غذایی معمولاً بر گوشت، ماهی، تخم مرغ، آجیل، دانه ها، سبزیجات، میوه ها و چربی های سالم تأکید دارد. چربی های سالم همانند روغن زیتون، روغن نارگیل، کره طبیعی، آجیل و دانه های روغنی. افرادی که رژیم صفر کربوهیدرات را دنبال می کنند، گوشت، ماهی، تخم مرغ و چربی های حیوانی مانند کره می خورند. بد نیست بدانید کره و خامه همانند سایر محصولات لبنی، به دلیل محتوای بالای CLA خود در کاهش چربی موثر هستند.

تحقیقات انجام گرفته بر روی این رژیم نشان می دهد، افرادی که از روش کتو استفاده می کنند، حدود ۲.۲ برابر بیشتر از افرادی که رژیم کم کالری و کم چرب استفاده کرده اند، کاهش وزن دارند و حتی مقدار چربی خون و کلسترول بد آنها نیز درمان شده است، همچنین این قبیل افراد حدود ۳ برابر بیشتر از افراد دیگر که رژیم دیابت داشتند، کاهش وزن خواهند داشت. حدود 25٪ از کالری موجود در آن از کربوهیدرات، 30٪ از پروتئین و 45٪ از چربی حاصل می شود. در شکل سخت گیرانه رژیم لاغری کتو چربی ها معمولا حدود ۷۰ الی ۸۰ درصد کل کالری روزانه، پروتئین حدود ۱۵ الی ۲۰ درصد و کربوهیدرات حدود ۵ درصد است. رژیم کتوژنیک اغلب شامل مصرف مکمل ها به جای غذای کامل است. این حجم، اجازه مصرف میوه زیاد و حتی برخی غذاهای نشاسته ای مانند سیب زمینی را می دهد. از مصرف مواد غذایی قندی و نشاسته ای(مانند نان، ماکارونی، برنج، لوبیا و سیب زمینی) خودداری کنید. پروتئین همیشه باید در کنار چربی برای باقیمانده کالری مورد نیاز شما در روز مصرف شود. بین 15 تا 20 درصد از باقی مونده کالری مورد نیاز رو هم از پروتئین و در نهایت فقط 5 درصد کالری رو از طریق کربوهیدرات ها به دست بیارید.

همه چیز درباره ی رژیم کتوژنیک

یک رژیم غذایی لوکرب اغلب می تواند تمایل به شیرینی ها را کاهش داده و حتی گاهی از بین ببرد. بسیاری از این اسیدهای چرب به کبد شما منتقل می شوند و کبد آن ها را به کتون تبدیل می کند. هشدار: در حالی که رژیم غذایی کم کربوهیدرات دارای فواید اثبات شده بسیاری است، اما هنوز بحث برانگیز است. پنیر پارمزان: یکی از پنیرهای ایتالیایی که خشک، ترد و سفت است و بیشتر به عنوان چاشنی استفاده می شود. به عنوان مثال، مطالعات نشان میدهد که وگانها ۷۵ درصد کمتر در معرض ابتلا به فشار خون بالا و تا ۷۸ درصد کمتر احتمال ابتلا به دیابت نوع ۲ را دارند. رژیم های کم کربوهیدرات می توانند به کاهش یا حتی عادی سازی قند خون، و در نتیجه درمان بالقوه دیابت نوع 2 کمک کنند. زیر 50 گرم: این محدوده به سمت كاهش سریع وزن حرکت می کند. پروتئین دریافتی روزانه باید بین ۱ تا ۱/۵ گرم به ازای هر کیلوگرم از وزن ایده آل نه وزن فعلی بدن شما باشد.

فروش محصولات رژیم کتوژنیک

رژیم مدیترانه ای(خصوصاً در بین متخصصان بهداشت) بسیار محبوب است. رژیم کتو، به عنوان یک قاعده، از نظر کربوهیدرات بسیار کم، پر چربی و پروتئین متوسط است. اما باید به این موضوع دقت داشته باشید که به هیچ عنوان از چربی های مضر استفاده نکنید. در این حالت سطح انسولین بدن کاهش می یابد و بدن مقدار زیادی از اسیدهای چرب را از ذخایر چربی آزاد می کند. 3. در انتها پودر نارگیل و سرکه سیب و بادام را ب مخلوط اضافه کرده و دوباره هم می زنید تا خمیر نان آماده شود. و شامل تغییر در میزان کالری، تغییر نسبت کتوژنیک یا افزودن مقداری تریگلیسرید با زنجیره متوسط یا روغن نارگیل به رژیم کلاسیک است. رژیم کتوژنیک با پروتئین بالا: این رژیم شبیه به رژیم استاندارد است، با این تفاوت که محتوی مقدار بیشتری پروتئین است. همونطور که قبلا هم گفتیم ممکنه خیلی از افراد به آووکادو در ایران دسترسی نداشته باشن. یکی از چالش های رژیم غذایی کتو وجود این هست که خیلی از غذاهای صبحانه اعم از غلات، نان تست، شیرینیها، و یا پنیر های معمولی، قهوه شیرین و چای شیرین قواعد و اصول رژیم رو به هم میزنن و نباید از اونها استفاده بشه.

این رژیم نخستین بار در ۲۰۰۳ میلادی مطرح شد و ایدهٔ استفاده از آن زمانی شکل گرفت که بیماران و والدینشان متوجه شدند، در فاز اولیهٔ شروع رژیم غذائی اتکینز معمولی، تشنجها متوقف میشوند. این زمانی اتفاق میافتد که غده هیپوفیز به درستی کار نمیکند و به آن کم کاری تیروئید ثانویه میگویند. این سیگنال از غده هیپوفیز ارسال میشود، غده کوچکی که در پایه مغز وجود دارد، زمانی که سطح هورمون تیروئید پایین است. به این رژیم کربوهیدرات صفر گفته می شود و معمولاً فقط شامل غذاهای حیوانی است. این رژیم محبوبیت روز افزون خود را مدیون تاثیر فوق العاده ای است که بر روی کاهش وزن و کنترل قند خون می گذارد. با این حال، مطالعات اساسی بیشتری مورد نیاز است. سس های مورد استفاده در آشپزی کتوژنیک به اندازه یک هفته در یخچال قابل نگهداری هستند. یک رژیم کتوژنیک(کتو) شامل کاهش کربوهیدرات به اندازه ایست که وضعیت متابولیکی ای به نام کتوز رخ دهد. الگوی غذایی مدیترانه ای لوکارب از نامش پیروی می کند اما مصرف غذاهای حاوی کربوهیدرات بالاتر مانند غلات کامل را محدود می کند. در رژیم کتو محدود کردن مصرف کربوهیدرات های خالص به ۲۰ الی ۳۰ گرم در روز می رسد. رژیم کیتو دایت باعث افزایش سطح اسید اوریک و کلسیم در خون می شود که ادرار را اسیدی تر می کند و منجر به تشکیل سنگ کلیه می شود.

نحوه ی گرفتن رژیم کتوژنیک

رژیم های کم کربوهیدرات نسبت به رژیم های کم

چربی-حداقل در کوتاه مدت- منجر به کاهش وزن بیشتری می شوند. اما به طور کلی این نوع رژیم کتوژنیک هم منجر به کاهش وزن می شود. به طور معمول برنامه های غذایی شامل ماهی، برای بدنسازی توصیه می شود. هیدراته ماندن بدن مانع بروز خستگی و ضعف و مشکلات هضم می شود. بدن می تواند مقدار کمی از گلوکز مورد نیاز مغز را از طریق فرآیندی به نام گلوکونوژنز تولید کند. اگرچه ادعاها در مورد رژیمهای غذایی کم کاری تیروئید زیاد است، اما هیچ مدرکی مبنی بر اینکه خوردن یا اجتناب از برخی غذاها باعث بهبود عملکرد تیروئید در افراد مبتلا به کم کاری تیروئید میشود وجود ندارد. این خوراک برای کم خونی، ممانعت از سکته مغزی، بالا رفتن انرژی، بهبود وضعیت استخوان و تامین فیبر مورد استفاده قرار میگیره. برای تهیه صبحانه کتویی از چربی های سالم استفاده میشه. با این حساب کتوزیس یک برنامه کاهش وزن کم کربوهیدرات است که علاوه بر کمک به چربی سوزی، می تواند باعث شود کمتر احساس گرسنگی کنید. روغن زیتون منبع چربی خالص بدون کربوهیدرات است و شما میتوانید از آن به عنوان چاشنی سالم در سالاد و غذا استفاده کنید. Post w as created with the he lp  of GSA C ontent Gen᠎er ator DE MO.