صعودی به کتوژنیک ورزش

رژیم کتوژنیک در شیردهی نی نی سایت باز هم تاکید میکنیم که رژیم کتوژنیک برای همه افراد رژیم مناسبی نیست و میتواند نتیجه عکس بر روی هشت خنده دار جملات رژیم کتوژنیک چطوریه نی نی سایت 1402 سلامت برخی داشتهباشد. مهمتر از همه اینکه هر غذایی که کربوهیدرات زیادی دارد را باید فراموش کنید. به طور کلی همه افراد تقریبا از ۱۵ تا ۲۵ درصد از کالری روزانه شان را با پروتئین ها تامین می کنند. این رژیم به طور دقیقتر شامل ۷۵ درصد چربی، ۲۰ درصد پروتئین و تنها ۵ درصد کربوهیدرات میشود. همانطور که بدن شما از سوزاندن گلوکز به چربی برای سوخت تغییر میکند، علائم ناخوشایندی ممکن است رخ دهد که اغلب به عنوان آنفولانزای کتو شناخته میشود. بیماری آلزایمر: رژیم کتو ممکن است در کاهش علائم آلزایمر و کاهش سرعت بیماری موثر باشد. بیماری پارکینسون: یکی از تحقیقات نشان داده است این رژیم به کاهش علائم بیماری پارکینسون کمک میکند. بر اساس گزارش های برخی از این علائم معمولا ظرف چند روز تمام می شود. میوه: تمام میوهها به جز مقادیر کمی از خانواده توتها مثل توت فرنگی. به این ترتیب اگر اخیراً کاسه ای از نخود فرنگی را خورده اید احساس بدی نکنید.

این میوههای کوچک سرشار از آنتی اکسیدان هستند که باعث کاهش التهاب و محافظت در مقابل بیماریها می شود. علت این امر این است که گوشت حیوانات علف خوار نسبت به حیوانات غله­ خوار، حاوی چربیهای امگا ۳، اسید لینولئیک مزدوج و آنتی اکسیدان ­های بیشتری است. آسیبهای مغزی: تحقیقات روی حیوانات نشان داده است این رژیم غذایی میتواند جراحتهای مغز را کاهش دهد و بعد از جراحی مغز روند بهبود را سریعتر کند. دلایل زیادی برای بهتر بودن رژیم غذایی کتوژنیک نسبت به رژیمهایی با محدودیت چربی وجود دارد؛ دلایلی از جمله افزایش مصرف پروتئین برای بهرهمندی بیشتر از فواید آن، در کنار افزایش کتونها، کاهش فشار خون و تنظیم انسولین. ۲۰ ماه قبل از شروع تحقیق، ۱۰ نفر از این ورزشکاران از یک رژیم غذایی دارای کربوهیدرات بالا و چربی کم (HCLF) استفاده میکردند که به طور دقیق تر آنها روزانه ۶۰% کربوهیدرات، ۲۵% چربی و ۱۵% پروتئین استفاده میکردند و ۱۰ نفر دیگر نیز از یک رژیم غذایی دارای کربوهیدرات کم و چربی بالا (LCHF) استفاده میکردند که شامل مصرف روزانه ۱۰% کربوهیدرات، ۷۰% چربی و ۲۰% پروتئین میشد. کتو نوعی رژیم غذایی با کربوهیدرات کم و چربی زیاد است که باعث کاهش قند خون و انسولین و تغییر سوخت و ساز بدن از کربوهیدرات به چربی و کتونها میشود.

کاربرد پودر تارتار در رژیم کتوژنیک

روش کتوژنیک وقتی که فردی رژیم کتوژنیک را کنار میگذارد و بیشتر وزن اولیه خودش را دوباره بهدست میآورد، معمولا نسبت وزن و عضلاتش از حالت استاندارد و طبیعی خارج میشود. رژیم کتوژنیک راه حل خوبی برای کاهش وزن و لاغری است که خطر کمتری نسبت به بسیاری از رژیمهای لاغری دیگر دارد. رژیم کتوژنیک میتواند فواید زیادی برای سلامتی داشته باشد؛ خصوصا در بیماریهایی که با فرایند متابولیک، سیستم عصبی یا انسولین مرتبط هستند. این رژیم غذایی در اصل به عنوان ابزاری برای درمان بیماریهای عصبی مانند صرع طراحی شده بود. آنها همچنین منبع خوبی از پروتئین با کیفیت بالا هستند، که نشان میدهد میتوانند به حفظ توده عضلانی در طی یک رژیم غذایی با کربوهیدرات بسیار کم، کمک کنند. کینوا همچنین یک منبع خوب برای پروتئین گیاهی است و همین ویژگی آن را تبدیل به یک گزینهی خوب برای گیاهخواران کرده است. رژیم کتوژنیک معمولاً برای اکثر افراد سالم بیخطر است؛ اما درحالیکه بدن شما کاملا با این رژیم سازگار باشد نیز ممکن است برخی از عوارض جانبی اولیه وجود داشته باشد. در تحقیق دیگری به این نتیجه رسیدند که افراد با رژیم کتوژنیک ۳ برابر بیشتر از رژیمهای توصیهشده برای افراد دیابتی کاهش وزن داشتند. یکی از تحقیقات نشان داده است افراد در رژیم کتوژنیک ۲.۲ برابر بیشتر از کسانی وزن کم میکنند که رژیم غذایی کم کالری با چربی کم میگیرند و علاوه بر این میزان تریگلیسرید و کلسترول HDL (کلسترول خوب) آنها نیز بهبود پیدا میکند.

رژیم کتوژنیک برای دیابت

«رژیم غذایی کتوژنیک» (Ketogenic diet) که به آن رژیم کتو هم گفته میشود، رژیمی با کربوهیدرات کم و چربی زیاد است. در رژیم کتوژنیک مصرف کربوهیدرات میتواند بسیار پایین باشد (حدود ۵ درصد) و مصرف چربی میتواند بسیار زیاد باشد (حدود ۷۵ درصد) و علاوه بر این پروتئین را بهطور متوسط (حدود ۲۰ %) نگه میدارند. رژیم کتوژنیک استاندارد (SKD): این رژیم کربوهیدرات بسیار کم، میزان متعادلی از پروتئین و مقدار زیادی چربی دارد. سندرم تخمدان پلیکیستیک: رژیم غذایی کتوژنیک به کاهش میزان انسولین کمک میکند که میتواند نقش مهمی در سندرم تخمدان پلیکیستیک داشته باشد. در این بین رژیم غذایی کتوژنیک استاندارد و کتوژنیک پروتئین بالا به صورت گسترده مورد بررسی قرار گرفتهاند. ترکیب دقیق آن ۶۰ درصد چربی، ۳۵ درصد پروتئین و ۵ درصد کربوهیدرات را شامل میشود. رژیم کتوژنیک میتواند باعث تقویت حساسیت بدن نسبت به انسولین شود؛ حساسیت بیشتر به انسولین باعث میشود بدن برای پایین آوردن میزان گلوکز قند به میزان کمتری انسولین احتیاج داشته باشد. تحقیقات نشان داده رژیم کتوژنیک باعث بهبود حساسیت به انسولین تا ۷۵ درصد میشود. روی رژیم کتوژنیک استاندارد بیش از انواع دیگر تحقیق و بررسی انجام شده و این نوع بیشتر توصیه میشود.

بیش از ۲۰ تحقیق علمی نشان داده است که رژیم کتوژنیک به لاغری، کاهش وزن و بهبود سلامت بدن کمک میکند. طبق تحقیق دیگری که بر روی ۲۱ نفر از افراد دیابتی آزمایش شده است، حدود ۷ نفر از این اشخاص بعد از اینکه از رژیم غذایی که خارج شدند، نیاز بود که داروهای خود را متوقف کنند. برای این که به شما در شروع رژیم کتوژنیک کمک کنیم، نمونه برنامه غذایی رژیم کتوژنیک برای یک هفته را ارائه میکنیم. برای مثال پخت و پز را با روغن بیشتری شروع کنید. در ابتدا می توانید مواد و دستور العمل های ساده را انتخاب کنید. می توانید میوه توت فرنگی را با میوه های کتویی دیگر ترکیب کنید و یک سالاد میوه خوشمزه را به عنوان میان وعده نوش جان کنید. حتما قبل از هرکاری آزمایش داده و با پزشک خود در این خصوص مشورت کنید. سس مایونز غنی از چربی یا سس خردل نیز گزینه های خوبی هستند.

سبزیجات ریشهای: مثل سیبزمینی، سیبزمینی شیرین و هویج.

چربیهای ناسالم: مصرف محصولاتی مانند روغنهای گیاهی تصفیه شده و مایونز باید محدود شود. مصرف هر غذایی که میزان زیادی کربوهیدرات داشته باشد باید محدود شود. اما تحقیقات جدید نشان میدهند که رژیم غذایی کتو برای گستره بیشتری از بیماریها و شرایط سلامتی مفید است که در ادامه به برخی از آنها اشاره میکنیم. این رژیم برای ورزشکاران یا افرادی که مایل به افزایش حجم عضلات یا وزن هستند، مناسب نیست. در اینجا لیستی از خوراکیهایی که باید حجم اصلی وعدههای غذایی شما را تشکیل دهند را تهیه کردهایم. حجم بیشتری از غذای خود را بر پایه غذاهایی مانند گوشت، ماهی، تخم مرغ، کره، مغزها، روغنهای سالم و سبزیجات کم کربوهیدرات قرار دهید. سبزیجات ریشهای: مثل سیبزمینی، سیبزمینی شیرین و هویج. از مصرف غذاها و خوراکیهایی با پایه کربوهیدرات مانند غلات، شکر، حبوبات، برنج، سیبزمینی، شکلات، آب میوه و حتی میوهها خودداری کنید. خواهید کرد میتوانید این ورزش ۵ دقیقه ای را ۳ بار در روز تکرار کنید را انتخاب کنید و انتخاب کنید به همان اندازه انتهای ماه،تنظیم جسمی شخصی را ببینید.

لیست غذاهای رژیم کتوژنیک

ادویهجات: میتوانید از نمک، فلفل، ادویهجات و انواع سبزیجات خشک رایج استفاده کنید. فاز 2: تعادل. کم کم آجیل، سبزیجات کم چرب و میوه را به برنامه اضافه کنید. همچنین برای جلوگیری از یبوست در هنگام رعایت رژیم کتو، میتوانید از مکمل فیبر استفاده کنید. البته چندین مطالعه طولانی مدت وجود دارد که مزایای مثبتی را برای رژیم کتوژنیک نشان میدهد. چون شما در واقع بعد از رژیم کتوژنیک میبایست از موفقیت هایی که کسب کرده اید، استفاده کنید. رژیم کتوژنیک هدفمند (TKD): این رژیم به شما اجازه میدهد که برای ورزش به غذای خود کربوهیدرات بیشتری اضافه کنید. سرطان: این رژیم در حال حاضر برای درمان انواع مختلف سرطان و کاهش سرعت رشد تومور استفاده میشود. اطلاعاتی که در این مقاله در اختیار شما قرار میدهیم بیشتر رژیم کتوژنیک استاندارد را شامل میشود. این رژیم شامل کاهش شدید مصرف کربوهیدرات و مصرف چربی به جای آن است. در یک مطالعه، مردانی که روزانه ۲ قاشق سوپ خوری (۳۰ میلیلیتر) روغن نارگیل مصرف کردند، دور کمرشان به طور میانگین ۲.۵ سانتیمتر کوچک شد. یک ترکیب عالی از آجیل ها، دانه ها و نارگیل که بدون هیچگونه شکری باشند. ᠎Content was cre᠎ated by GSA C᠎onte​nt Generator DEMO.

تحقیقات نشان داده که این رژیم غذایی در واقع بهتر از رژیمهای رایج کم کالری است. برای مثال ۵ روز رژیم غذایی کتوژنیک استاندارد و ۲ روز رژیم غذایی با کربوهیدرات بالا. این مقاله برای چه افرادی مفید است ؟ هرم کتوژنیک حاوی چه ترکیباتی است؟ این مزیت رژیم غذایی کتوژنیک، با توجه به رابطه بین دیابت نوع ۲ و وزن افراد، مزیت مهمی است. یکی از عوارض شناختهشدهٔ داروهای خانوادهٔ بازدارندههای کربنیک آنهیدراز (همچون توپیرامات و زونیساماید) افزایش احتمال ابتلا به سنگهای کلیوی است، اما مصرف همزمان این داروها با رژیم کتوژنیک، این خطر را در مقایسه با مصرف رژیم غذایی بهتنهایی، افزایش بیشتری نمیدهد. وقتی به وزن هدف خود نزدیک شدید، کربوهیدرات بیشتری اضافه کنید تا کاهش وزن شما کندتر شود. رژیم کتوژنیک به شما کمک میکند که نسبت به رژیم غذایی کم چرب، وزن بیشتری کم و گرسنگی کمتری تحمل کنید. چند نوع مختلف از رژیم غذایی کتوژنیک وجود دارد. کاهشش میزان قندخون در افراد دیابتی نیز از مواردی می باشد که باید در نظر داشته باشید. علاوه بر این ۹۵.۲ درصد افراد گروه کتوژنیک قادر به قطع یا کاهش دوز مصرف داروهای دیابت بودند و این میزان در افراد گروه کربوهیدرات بالا، ۶۲ درصد بود.

رژیم کتوژنیک خوبه یا نه

علاوه بر این، شما مجبور نیستید مدام کالری شماری کنید. نکته: از مصرف غذاها و خوراکی های غنی از کربوهیدرات مثل غلات، شیرینی ها، حبوبات، برنج، سیب زمینی، آب میوه و حتی بیشتر میوه ها اجتناب کنید. کمبود آهن میتواند منجر به کمخونی شود که علائم آن شامل خستگی، درد قفسه سینه و حتی رنگ پریدگی پوست است. بعلاوه این رژیم می تواند منجر به افزایش از دست دادن آب بدن، سطح سدیم، پتاسیم و منیزیم و علائم تب کتو مانند سردرد، گرفتگی عضلات و خستگی شود. به عنوان دسر نیز می توانید از پنیر مخلوط همراه با خامه همراه با توت ها استفاده کنید. مواد غذایی گفته شده را میتوانید در هر وعده با یکدیگر ترکیب کرده و به راحتی یک وعده غذایی کتوژنیکی برای خود تهیه کنید. رژیم کتوژنیک نوعی رژیم غذایی است. کراتین: کراتین منشا تولید انرژی در عضله است و مکملهای کراتین میتوانند به خوبی به کسانی که در کنار رژیم کتوژنیک ورزش هم میکنند، کمک کنند. استفاده از رژیم هایی که خودسرانه نوشته میشه میتونه مشکلاتی رو در بدن به ویژه با فشار آوردن به کلیه ها ایجاد کنه.