تواریخ رژیم غذایی کتوژنیک

1. آیا می توان با رژیم کتوژنیک عضله سازی داشت؟ از اینکه تا انتها با ما همراه بودید متشکریم. دوم اینکه افراد توی این رژیم احساس گرسنگی نمیکنن. در این تحقیق محققان بیان کردند که پس از 1 سال، شرکتکنندگانی با رژیم کتو همچنان سطوح تری گلیسیرید پایینتر و سطح چربی خون HDL بالاتری نسبت به افراد با رژیم غذایی کمچرب داشتند. به طور کلی، این امر شامل محدود کردن مصرف کربوهیدرات به حدود 20 تا 50 گرم در روز و در مقابل، مصرف چربی ها مانند گوشت، ماهی، تخم مرغ، آجیل و روغن های سالم است. این دلایل بهطور خاص شامل چاقی بود.

حالت تهوع در رژیم کتوژنیک

آیا رژیم کتوژنیک علمی است از دست دادن ماهیچه ها و به طور کلی ضعف عضلانی شاید در سنین جوانی مشکل ساز نباشد، اما یکی از مهم ترین عوامل مخرب و دلایل مرگ و میر در سنین بالا می باشد. البته از آنجا که چربی نسبت به پروتئین و کربوهیدرات، کالری بیشتری دارد پس قبل از آنکه از رژیم کتو دست بکشید حتما حجم کالری مصرفیتان را بررسی کنید. در طول روزه داری متناوب، بدن به دریافت کالری کم و غذا خوردن عادت می کند.رژیم فستینک تأثیرمثبت بر باکتری روده دارد و علاوه بر این باعث افزایش هورمون آدیپونکتین در داخل بدن می شود که یک عامل کلیدی در چربی سوزی است.

این نوشیدنی به روند چربی سوزی و بهبود هضم و افزایش انرژی کمک میکند. معمولاً رژیم کتوژنیک حتی بدون محدود کردن میزان کالری مصرفی نیز می تواند به کاهش وزن و چربی سوزی کمک کند. بیایید این رژیم غذایی که شامل کربوهیدرات بسیار کم و سرشار از چربی است را بررسی کنیم. انواع مختلف روزه داری متناوب وجود دارد، اما رایج ترین روش شامل محدود کردن مصرف غذا به حدود 8 ساعت در روز و روزه داری برای 16 ساعت باقیمانده است. عوارض جانبی شایع که به راحتی قابل درمان هستند، شامل یبوست، اسیدوز خفیف و افت قند خون است. ᠎A᠎rticle was created ᠎wi​th t he he lp  of G᠎SA Con te nt G en᠎erat or Dem​oversi on᠎!

نمونه رژیم کتوژنیک 216

رژیم کتوژنیک در ابتدای شروع رژیم ممکن است عوارض جانبی به همراه داشته باشد که خوشبختانه قابل کاهش است. هوس به غذا خیلی کاهش مییابد. در حالی که رژیم کتو خیلی آسان به نظر نمی رسد ، تحقیقات نشان می دهد که علاوه بر استفاده از آن برای درمان صرع ، دارای مزایای درمانی بالقوه است. تاریخ تکاملی نشان میدهد که اجداد ما قبل از دوران نوسنگی رژیمی میخوردند که عمدتاً از گوشت تشکیل شده بود، با مقداری مغزها، توتها، برگها و سبزیجات ریشهدار، و میتوان فرض کرد که طعم میوههای شیرین به این دلیل ایجاد شد که مردم را به منبع غنی ویتامین هدایت میکرد.

توجه: سبزیجات بخشی از معادله کربوهیدرات نخواهند بود. رژیم با چربی بالا و کربوهیدرات پایین کتو باعث کاهش نشانههای بیماری قلبی از جمله تری گلیسیرید و کلسترول بالا میشود. وقتی وزن کم می کنید، سلول های چربی کوچک می شوند. در یک سلول چربی، تریگلیسیرید و کلسترول وجود دارد. در این شرایط، سلول ها باید آنزیم های جدیدی بسازند (یک ماشین سلولی کاملاً جدید) تا چربی را به عنوان منبع جدید سوخت تجزیه کنند. این رژیم به ویژه برای کاهش چربی اضافی بدن، بدون گرسنگی و برای بهبود دیابت نوع 2 یا سندرم متابولیک مفید است. مطالعه دیگر روی 349 فرد مبتلا به دیابت نوع 2 نشان داد کسانی که رژیم کتوژنیک را دنبال می کردند طی یک دوره 2 ساله به طور متوسط 26.2 پوند (11.9 کیلوگرم) وزن کم کردند.  Post w as gener at ed by G SA Content Generato r DE MO!

جگر مرغ در رژیم کتوژنیک

نمودار زیر درصدهای توصیه شده کالری را نشان می دهد. برای شروع رژیم بهتر است در ابتدا بیش از حد کالری هایتان را محدود نکرده و به سیر شدنتان اهمیت بدهید. ممکن است بیش از یک هفته طول بکشد تا پس از لغزش، بدن دوباره به کتوزیس برگردد. رژیم کتوژنیک در نیمی از بیمارانی که آن را امتحان می کنند، بیش از 50٪ و در یک سوم بیماران بیش از 90٪ تشنج را کاهش می دهد. Art᠎icle has be᠎en c reated ​with GSA C​ontent  Ge nerato᠎r  DE​MO !

زیرا مکمل منیزیم به کاهش یبوست کمک می کند. توصیه من به شما انجام هر دو باهم است، زیرا هر دو مکمل کاهش انسولین هستند. همانطور که در مقالات علمی بسیار زیادی اثبات شده است، این رژیم غذایی مزایای زیادی برای کاهش وزن ، افزایش سلامتی و بهبود عملکرد بدن دارد به همین دلیل است که توسط تعداد فزاینده ای از پزشکان و متخصصان تغذیه ، توصیه می شود. دلایل متعددی وجود دارد که رژیم غذایی کتوژنیک نسبت به یک رژیم کم چربی بهتر است، از جمله افزایش پروتئین دریافتی، که مزایایی فراوانی دارد.

وقتی میگوییم ۷۰ درصد از کل کالری روزانه باید چربی باشد، ممکن است در ابتدا زیاد به نظر برسد. برای ورود و ماندن در کتوز باید روزانه کمتر از ۳۰ گرم کربوهیدرات مصرف کنید. بله، اگر حدود یک فنجان (۲۳۰ گرم یا ۸ اونس) در روز مصرف کنید، نه ۱۵ فنجان! من 21 روز رژیم کتو تقریبا طبق دستورات این رژیم داشتم ولی اصلا وزن کم نکردم ولی سایز کمی کم کردم البته چاقی من بیشتر هورمونی بوده و من کلا سالهاست نان و برنج نمیخورم و حالا واقعا نمیدونم رژیم کتو را ادامه بدم یا خیر؟ رسیدن به یک وزن ایدهآل با لاغری همانند سلامتی اهمیت دارد و باید طبق اصول صحیح پیش برود. Con te nt was created  wi th GSA Content G​en erator᠎ Demov ersi on.

3. نوشابه های خانگی که با استویای طعم دار شده اند. در صورت ادامه دار بودن چنین عوارضی سعی کنید از سبزیجات سرشار از فیبر استفاده کرده و از مکمل منیزیم در کنار رژیم غذایی خودتان استفاده کنید. فیبر موجود در سبزی های برگدار میکروب های روده را تغذیه می کند. بسیاری از رستوران ها غذاهای گوشتی و خوراک ماهی را سرو می کنند. برخی نمی توانند از کلم استفاده کنند و برخی دیگر از سبزیجات چلیپایی. البته ناگفته نماند که در روزهای آزاد از کربوهیدراتهای سالم مثل میوهها، سبزیجات نشاستهای، لبنیات و غلات کامل (به غیر از غذاهای یا فرآوری شده یا شیرین) استفاده کنید.

رژیم کتوژنیک صارمی

اگر به حمایت الکترولیتهای بیشتری نیاز دارید، میتوانید از مکمل آن استفاده کنید. برای مثال چهار روز در هفته رژیم کتوزنیک و یه روز به کربوهیدارت بالا(بیشتر در ورزشکاران مورد استفاده قرار می گیرد). طرفداران رژیم کتوژنیک توصیه می کنند که بعد از عدم موفقیت دو داروی ضد صرع، این رژیم به طور جدی مورد توجه قرار گیرد زیرا احتمال موفقیت اضافه کردن سایر داروها فقط 10٪ است. برنامه غذایی کتوژنیک در صورت محدودیت کردن میزان کالری دریافتی و یا نامحدود بودن آن موفقیت آمیز خواهد بود. به همین دلیل است که آنها در مقادیر کم در برنامه کتو مجاز هستند.

چرا با رژیم کتوژنیک لاغر نمی شوم

سبزیجات نشاسته ای مانند چغندر، نخود فرنگی و هویج را می توان در مقادیر کم مصرف کرد زیرا سرشار از فیبر هستند که باعث کاهش پیک زدن انسولین میشود. در پاسخ به این سؤال باید گفت که همه میوهها سرشار از کربوهیدرات هستند، بنابراین فقط میتوانید میوههای خاصی (معمولاً توتها) را در مقادیر کم مصرف کنید. تن ماهی بخورید. سبزیجات خام را خرد کنید و با مقداری سس مایونز یا پنیر خامه ای میل کنید.

به من 15 دقیقه فرصت دهید، من حقیقت رژیم کتوژنیک برای لاغری را به شما خواهم گفت

اما سبزیجات با قند بالاتر استثنا هستند: کدو حلوایی، هویج، چغندر، نخود فرنگی، گوجه فرنگی و پیاز. رژیم کتوژنیک یک رژیم کم کربوهیدرات و پرچرب است که شباهت های زیادی با رژیم های اتکینز و کم کربوهیدرات دارد. درباره رژیم کتوژنیک اختلاف نظرهای زیادی وجود دارد ، اما به نظر می رسد این رژیم برای بسیاری از افراد بی خطر است . نکته قابل توجه این است که رژیم غذایی ketogenic یک رژیم غذایی کوتاه مدت است که بر روی کاهش وزن با تاکید بر مزیت های آن برای سلامتی افراد متمرکز است. اما شخصی که با وزن 108 کیلوگرم از رژیم کتوژنیک برای لاغری استفاده کرد، در مدت زمان 27 روز به وزن 101.2 کیلوگرم رسید.

سه چهارم كودكانی كه به این رژیم پاسخ می دهند ظرف دو هفته بهبودی را نشان می دهند، اگرچه پزشکان قبل از تایید بی اثر بودن این درمان، حداقل به مدت سه ماه آن را آزمایش می كنند. بعضی تحقیقات نشان دادهاند که این رژیم بیشترین تاثیر را روی کودکان مبتلا به صرع دارد. در یک مطالعه کوچک که در سال 2016 صورت گرفت، بیماران مبتلا به MS تحت رژیم کتوژنیک قرار گرفتند. اکثر سلولها ترجیح می دهند که کربوهیدرات ها را به عنوان منبع سوخت و ساز مورد استفاده قرار دهند و لذا از گلوکز برای سوخت و ساز خود استفاده می کنند.

رژیم غذایی کتوژنیک هدفمند

گلوکز با تجزیه کربوهیدرات ها در بدن ، تولید می شود که یک فرایند بسیار ساده است و به همین دلیل است که بدن ترجیح می دهد با این روش انرژی مورد نیاز خود را تولید کند. فرایند گوارش غذا، بیشترین انرژی بدن را به خود اختصاص می دهد. مصرف کربوهیدرات را باید بین ۲۰ تا ۵۰ گرم نگهدارید و قند را حذف کنید! برای کاهش این عوارض، می توانید برای 2 هفته اول از یک رژیم کم کربو هیدرات ساده پیروی کنید تا بدن شما به سوزاندن چربی بعد از حذف کامل کربو هیدرات عادت کرده و سپس کاملاً وارد روند رژیم کربو هیدرات شده و همه نکات آن را رعایت کنید.

این هورمون انسولین نام دارد.

در این روش نه تنها شما بسیاری از غذاها را از رژیم غذایی خود حذف می کنید، بلکه یاد می گیرید با استفاده از غذاهای سازگار با کتو زندگی کنید. با اجرای رژیم کتوژنیک، بدن باید منبع سوخت خود را تغییر دهد و برای انجام این کار به یک فرآیند سلولی جدید نیاز دارد. از دیگر مزایای رژیم غذایی می توان به بهبود و پیشگیری از سندروم کیست تخمدان در زنان نام برد که یکی از دلایل نازایی، چاقی، موهای زائد بدن و عادات ماهیانه نامنظم نامیده می شود. این هورمون انسولین نام دارد. بله. با این حال مهم ترین کاری که در رژیم کتوژنیک باید انجام دهید کاهش مصرف کربو هیدرات است.

رژیم کتوژنیک و فشار خون

همچنین مهم است به یاد داشته باشید که «رژیمهای غذایی یویو» که منجر به نوسانات سریع وزن میشوند با افزایش میزان مرگ و میر در ارتباط هستند. مصرف سالاد با حجم زیاد حاوی اسفناج، کلم و آروگولا، مواد مغذی زیادی به شما میرساند که به کاهش مقاومت به انسولین کمک میکند. برای اینکه استپ وزنی رو شکست بدید باید به میزان کافی کالری دریافت کنید و رژیم شما حاوی مواد مغذی باشد. مطالعات متعددی وجود دارد که نشان میدهد مواد مغذی مختلف – ویتامینهای A، B، C، D و K، پتاسیم، منیزیم و کروم – تعادل انسولین را بهبود میبخشند.

هنگامی که شما این مقاله را دوست داشتید، مایل به اطلاعات بیشتری در رابطه با چهار خوب روش‌ها به نمایش مخاطبان شما درباره رژیم کتوژنیک برای کبد چرب 1402 وب سایت خود باشید.