آیا رتبه‌بندی معلمان شامل نیروهای اداری آموزش و پرورش هم می‌شود؟


به گزارش خبرنگار اجتماعی خبرگزاری تسنیم، علاوه بر معلمان شاغل در کلاس‌های درس، از میان کارکنان اداری آموزش و پرورش فقط افرادی که با حکم معلمی استخدام شده‌اند، مشمول رتبه‌بندی می‌شوند.

طبق قانون رتبه‌بندی معلمان، آن دسته از نیروهای اداری شاغل در پست‌های کارشناسی و بالاتر، از زمان تغییر سمت و بازگشت به مدارس، مشمول نظام رتبه‌بندی می‌شوند و در صورت فعالیت به کار در سمت‌های اداری، از رتبه‌بندی برخوردار نخواهند بود.

قاسم احمدی لاشکی؛ معاون حقوقی و امور مجلس وزارت آموزش و پرورش در گفت‌وگو با تسنیم درباره اینکه آیا نیروهای اداری مشمول رتبه‌بندی خواهند شد، گفت: طبق قانون، کارکنان اداری مشمول رتبه‌بندی نمی‌شوند البته با هماهنگی سرپرست وزارت آموزش و پرورش، نامه‌ای به دولت ارسال شد تا لایحه‌ای برای رتبه‌بندی 4300 نیروی اداری تنظیم و به مجلس ارسال شود.

وی افزود: با کمیسیون آموزش مجلس نیز هماهنگ کردیم تا طرحی را بدین منظور تهیه کنند البته تا زمانی که موضوع به قانون تبدیل نشود، قول دادن بیهوده است اما کارکنان اداری آموزش و پرورش بدانند در حال رایزنی هستیم تا 4300 نیروی اداری هم مشمول رتبه‌بندی شوند.

معاون حقوقی و امور مجلس وزارت آموزش و پرورش با اشاره به ضرورت اصلاح آیین‌نامه رتبه‌بندی معلمان گفت: برای اینکه نیروهای اداری مشمول رتبه‌بندی شوند باید قانون رتبه‌بندی تغییر کند و این کار با اصلاح آیین‌نامه ممکن نیست.

احمدی لاشکی درباره افزایش فوق‌العاده ویژه فرهنگیان به 50 درصد بیان کرد: افزایش فوق‌العاده ویژه در شورای حقوق و دستمزد مطرح شده است و منتظر خروجی آن هستیم برای این موضوع به 8 هزار میلیارد تومان اعتبار نیاز است البته افراد در اولویت برای بهره‌مندی از افزایش فوق‌العاده ویژه، 4300 نیروی اداری و نیروهای خدماتی و سرایداران مدارس هستند.

فوق‌العاده ویژه مربوط به بند 10 ماده 68 قانون خدمات کشوری است که براساس آن دستگاه‌های اجرایی می‌توانند با درخواست بالاترین مقام مسئول به سازمان برنامه و بودجه تا 50 درصد حقوق و فوق‌العاده‌های مستمر را در حکم کارگزینی کارمندان اعمال کنند.

پیش از این، تعدادی از 4300 نیروی اداری وزارت آموزش و پرورش در نامه‌ای به سرپرست این وزارتخانه نسبت به عدم بهره‌مندی از رتبه‌بندی معلمان گلایه داشتند و اعلام کردند که اختلاف ایجادشده میان آنها با سایر همکاران باعث بی‌انگیزگی و تفاوت بسیار در حقوق شده است.

منبع خبر : خبرگزاری تسنیم+