8 بهترین مزایای هندوانه با اطلاعات تغذیه ای


هندوانه بیش از 1000 سال پیش برای اولین بار در چین و مصر کشت شد. اما در حال حاضر ، در 44 ایالت آمریکا و سراسر جهان کشت می شود. از نظر ظاهر بسیار بزرگ و از نظر طعم آبدار است. پوست بیرونی هندوانه سبز و سفت است که معمولاً مصرف نمی شود ، در حالی که داخل هندوانه نرم ، قرمز یا صورتی با دانه های فراوان است ، قسمتی از هندوانه است که خورده می شود.

ما می دانیم که هندوانه میوه ای خوشمزه است ، اما آیا حقایق تغذیه ای هندوانه را می دانید؟ هندوانه ، که در فصل تابستان احساس طراوت به ما می دهد ، نه تنها به ما توانایی مبارزه با بسیاری از بیماری ها را می دهد ، بلکه ما را در برابر آنها محافظت می کند. هندوانه منبع غنی ویتامین C ، A و B به همراه کربوهیدرات ها ، پروتئین و فیبر است. مواد معدنی مهم مانند آهن ، کلسیم ، منیزیم ، پتاسیم و فسفر نیز به مقدار زیاد یافت می شود. بنابراین اکنون بیایید با حقایق تغذیه ای و برخی مزایای سلامتی این میوه خوشمزه به نام هندوانه آشنا شویم.

حقایق تغذیه هندوانه

هندوانه فواید زیادی برای سلامتی دارد ، اما قبل از آن ، ما باید حقایق تغذیه ای هندوانه و عناصر غذایی موجود در آن را بدانیم.

محتوای مواد مغذی (در 100 گرم)

آب – 91.45 گرم

انرژی – 70-80 کیلو کالری

پروتئین – 0.61 گرم

کل چربی: 0.15 گرم

کربوهیدرات – 7.55 گرم

کل فیبر غذایی – 0.4 گرم

شکر – 6.20 گرم

کلسیم – 7 میلی گرم

آهن – 0.24 میلی گرم

منیزیم – 10 میلی گرم

فسفر – 11 میلی گرم

پتاسیم – 112 میلی گرم

سدیم – 1 میلی گرم

روی – 0.10 میلی گرم

ویتامین C – 8.1 میلی گرم

تیامین – 0.033 میلی گرم

ریبوفلاوین – 0.021 میلی گرم

نیاسین – 0.178 میلی گرم

ویتامین B -6 – 0.045 میلی گرم

اکنون که حقایق تغذیه ای هندوانه را می دانیم ، بیایید نگاهی به برخی از فواید سلامتی این میوه برای ما بیاندازیم.

برای فشار خون بالا مفید است

هندوانه منبع غنی از پتاسیم ، منیزیم و بسیاری از اسیدهای آمینه است که عروق خونی را سالم نگه می دارد و جریان خون را تضمین می کند. پتاسیم به عنوان یک گشاد کننده عروق در نظر گرفته می شود ، باعث ایجاد فشار بر عروق و عروق ، تحریک جریان خون و کاهش فشار بر سیستم قلبی عروقی می شود. هندوانه همچنین دارای کاروتنوئیدهایی است که از ضخیم شدن دیواره و وریدهای شریانی جلوگیری می کند و در نتیجه خطرات فشار خون ، سکته مغزی ، حمله قلبی و تصلب شرایین در بدن را کاهش می دهد.

بر اساس مطالعه اساتید دانشگاه ایالت فلوریدا ، هندوانه در کنترل فشار خون بالا تا حد زیادی در افراد چاق موفق بوده است ، چه این فرد بدون استرس و چه تحت استرس باشد. با مصرف یک لیوان آب هندوانه در روز می توانید فشار خون بالا را کنترل کنید.

برای کاهش وزن مفید است

هندوانه وزن یا کلسترول را افزایش نمی دهد ، کالری کمی نیز دارد. این میوه حاوی عنصری به نام سیترولین است که در کاهش وزن بدن بسیار مثر است. بر اساس مطالعه ای که در سال 2007 در مجله تغذیه منتشر شد ، این عنصر عملکرد قلب را بهبود می بخشد و از تجمع چربی در بدن جلوگیری می کند. از آنجا که 90٪ آب تشکیل شده است ، معده ما را به سرعت پر می کند و همچنین مانع از پرخوری می شود.

ما را هیدراته نگه می دارد

از آنجا که هندوانه از 90 درصد آب تشکیل شده است ، بدن ما را با مایعات و الکترولیت ها پر کرده و از کم آبی بدن جلوگیری می کند. حاوی نمک های آب رسانی: کلسیم ، منیزیم ، پتاسیم و سدیم است که به هیدراته نگه داشتن بدن و پوست کمک می کند. مطالعه ای که در سال 2009 انجام شد به این نتیجه رسید که هندوانه می تواند بدن را بهتر از آب هیدراته کند زیرا حاوی ترکیب خوبی از نمک ها ، مواد معدنی و قندهای طبیعی است.

سلامت چشم را بهبود می بخشد

هندوانه که منبع خوبی از بتاکاروتن است ، به حفظ سلامت چشم کمک می کند. ترکیب لیکوپن و ویتامین A در برابر بیماریهای مختلف چشم محافظت می کند: انحطاط ، شب کوری ، آب مروارید و سایر مشکلات مربوط به سن. هندوانه به تولید رنگدانه در شبکیه کمک می کند و همچنین از چشم ها در برابر بسیاری از عفونت ها محافظت می کند. مصرف روزانه یک فنجان هندوانه سلامت بینایی کلی را بهبود می بخشد.

کلیه ها را سالم نگه می دارد

هندوانه یک ادرارآور طبیعی است ، بنابراین برای کلیه ها بسیار مفید است. این ماده به دفع سموم مضر از بدن ، پاکسازی کبد ، تحریک عملکرد کلیه و کاهش اسید اوریک در خون کمک می کند. همچنین التهاب کلیه را کاهش می دهد. اگر در دفع ادرار مشکل دارید یا مقدار ادرار غیر طبیعی است ، خوردن هندوانه تسکین زیادی می یابد.

قلب ما را سالم نگه می دارد

هندوانه منبع غنی پتاسیم است که آن را به میوه ای بسیار مفید برای قلب تبدیل می کند. سیترولین و آرژنین موجود در آن عروق خونی و جریان خون را نیز تنظیم می کند. همچنین برای کاهش کلسترول مفید است. بر اساس مطالعه ای از دانشگاه پردو و کنتاکی ، خوردن هندوانه سلامت کلی قلب را بهبود می بخشد. دارای تمام ویژگی های لازم برای رژیم غذایی سالم قلب است.

جلوگیری از سرطان

هندوانه حاوی مقادیر کافی ویتامین A و بتاکاروتن است ، همچنین مقدار مناسبی لیکوپن دارد. لیکوپن یک آنتی اکسیدان است که احتمال ابتلا به سرطان را تا حد زیادی کاهش می دهد. هندوانه نه تنها می تواند از سرطان جلوگیری کند ، بلکه از آن در درمان سرطان نیز استفاده می شود. این سلول ها را در برابر حملات سرطانی محافظت می کند و همچنین خطر ابتلا به انواع خاصی از سرطان را کاهش می دهد. بر اساس بسیاری از مطالعات ، خوردن هندوانه احتمال ابتلا به سرطان پروستات ، سینه ، رحم و ریه را کاهش می دهد.

افزایش سطح انرژی

اگر احساس بی حالی یا ضعف می کنید ، برش هندوانه را بخورید. بر اساس تحقیقات انجام شده ، خوردن هندوانه سطح انرژی را تا 23 درصد افزایش می دهد. هندوانه سرشار از پتاسیم ، ویتامین C ، ویتامین B ، بتاکاروتن و منیزیم است که سطح انرژی را بالا نگه می دارد.


نمایش پست ها:
2. 3









دیدگاهتان را بنویسید