6 مهم روش‌ها به کتوژنیک ورزش

مطالعات نشان میدهد که رژیم غذایی کتوژنیک با چربی بالا و کربوهیدرات کم، در کاهش وزن و بهبود دیابت و بیماری هشت خنده دار جملات رژیم کتوژنیک چطوریه نی نی سایت 1402 صرع مفید است.

تقریباً بیشتر افراد با هدف کاهش وزن، رژیم کتوژنیک را انتخاب میکنند. این رویکرد غذایی در بین افراد مبتلا به دیابت نوع 2 که به دنبال کاهش A1C خود هستند، محبوبیت فزاینده ایی پیدا کرده است که میانگین اندازه گیری دو تا سه ماهه سطح قند خون است. البته ممکن است این نوع رژیم منجر به کتوز نشود چون پروتئین هم درست مثل کربوهیدرات می تواند به گلوکز و سوخت تبدیل شود. ۲۰ درصد رژیم غذایی مخصوص پروتئینهاست و ۵ درصد باقیمانده در برنامه غذایی به خانواده کربوهیدراتها اختصاص پیدا میکند. کربوهیدرات ها همچنان محدود هستند و کمتر از ۱۰ درصد کالری روزانه را به خودشان اختصاص می دهند. رژیم غذایی کتوژنیک معمولا کربوهیدرات مصرفی روزانه را به ۲۰ تا ۵۰ گرم محدود میکند، که این امر ممکن است چالش برانگیز به نظر آید.در این مقاله از علم ورزش غذاهای مجاز در رژیم کتوژنیک را به شما معرفی میکنیم. بنابراین شما باید میزان کربوهیدرات قابل هضم، (کربوهیدرات خالص) را در نظر بگیرید، که همان کربوهیدرات کلی منهای فیبر است. همچنین آجیل ها و دانه ها به دلیل داشتن مقادیر فراوان فیبر باعث احساس سیری می شوند.

همچنین روغن زیتون بسیار تازه، مقادیر زیادی آنتی اکسیدان پلی فنول ارائه می دهد. چای و قهوه از دسته نوشیدنی های سالم و فاقد کربوهیدرات هستند که می توان آنها را در لیست غذاها و نوشیدنی های رژیم کتو گنجاند. به طور تقریبی این رژیم شامل 75 درصد چربی – 20 درصد پروتئین و تنها 5 درصد کربوهیدارت می باشد. اما آیا این رتبهبندی درست است و رژیم کتوژنیک براساس پزشکی مبتنی بر شواهد (مقالات علمی) به طور دقیق رتبهبندی شد؟ در خصوص میوه های و مواد مجاز در رژیم کتوژنیک باید یاداور شد که رژیم کتوژنیک به مصرف میوههای کم کربوهیدرات نظیر توت و ملون تاکید دارد. علاوه بر این، مصرف مکرر ماهی، با کاهش خطر ابتلا به بیماریها و بهبود سلامت روانی ارتباط دارد. خوردن غذاهای غنی شده، تمرکز بر غذاهای مغذی و افزایش در دسترس بودن مواد معدنی بسیار مهم است. با پیروی از یک برنامه غذایی کیتو دایت کربوهیدرات ها را به شدت محدود خواهید کرد، بنابراین شروع به خوردن بین 20 تا 30 گرم کربوهیدرات در روز کنید و همچنین مطمئن شوید که کدام غذاها عمدتا حاوی کربوهیدرات، چربی و پروتئین هستند تا بتوانید انتخاب های درستی داشته باشید. Th is a᠎rticle w​as g​ener​ated  wi᠎th t​he he lp of G SA Conte​nt Gen᠎er at​or Demov​ersion!

نحوه گرفتن رژیم کتوژنیک

دریافت رژیم کتوژنیک رایگان فارسی خوردن منظم پنیر باعث کاهش از دست دادن توده و استحکام عضلانی میشود. کنسرو تن ماهی یکی از خوراکیهای قابل استفاده در رژیم کتوژنیک است که به خاطر دسترسی راحت، بخصوص به صورت سالاد یا کوکو در رژیمهای کتو زیاد دیده میشود. در این نوع رژیم کتوژنیک لازم است که روزانه ۱۲۰ گرم پروتئین ( یا چهار وعده ۱۱۵ گرمی گوشت قرمز، ماهی یا مرغ ) و حدود ۱۳۰ گرم چربی مصرف کنید. چه نوع گوشتی در رژیم کتو مجاز است؟ موفق ترین رژیم لاغری مرحله ای در ایران و با غذاهای معمول ایرانی! با این­حال میزان کربوهیدرات سبزیجات نشاسته­ای مانند سیبزمینی، چغندر و یام (نوعی گیاه علفی) فراتر از میزان مجاز کربوهیدرات مصرفی روزانه است. پنیر هاوارتی: نوعی پنیر نرم و خامه ای از دانمارک است. این نوع رژیم برای ورزشکاران حرفه ای و افرادی که به دنبال حجم گرفتن و عضله سازی زیاد هستند توصیه نمی شود. ماهی سی بس به خاطر داشتن ویتامینهای گروه ب، سلنیوم، پتاسیم و امگا ۳ برای قرار گرفتن در رژیم کتوژنیک مناسب است. سطح آموزش والدین و میزان تعهد آنان به اجرای صحیح رژیم بیشتر از آنانی است که فقط دارو مصرف میکنند. Th​is art ic le h as ​been g​en᠎erated ​by G᠎SA Con tent Gener at or DE​MO!

توی مورد دهم از دستور غذاهای مناسب برای صبحانه کتوژنیک میخوام دستور پنکک کتوژنیکی رو بهتون آموزش بدم. البته به خاطر داشته باشید که در این دستور پخت باید سیب زمینی را حذف کنید. نکته مهم اینکه میشه این چربی ها رو به شکل روزانه مصرف نمود و برای پخت و پز و چاشنی ها هم به کار برد. استثنائاتی نیز وجود دارد که از جمله آووکادو ، میوه های ستاره ای و انواع توت ها را می توان در حد اعتدال مصرف نمود. آیا ورزش در رژیم غذایی استاندارد کتوژنیک نقش دارد؟ به یاد داشته باشید که تمامی سبزیجات کم کربوهیدرات نبوده و باید از مصرف برخی از آنها در رژیم کتو پرهیز کرد. رژیم کتو براساس مقدار بسیار کم کربوهیدرات و مقدار زیاد اسید چرب شناخته میشود. دیابت موجب تغییراتی در سوخت و ساز، افزایش قند خون و اختلالاتی در عملکرد انسولین میشود. کاهش میزان سطح قند خون و انسولین در بدن و افزایش میزان کتونها و در نتیجه تاثیر بر روند درمان دیابت نوع ۲ . بر اساس تحقیقات، مصرف چای و قهوه در کاهش خطر ابتلا به دیابت نیز موثر است. اما به هر حال، فیبر نیز همچنان دارای کالری میباشد، نظیر هر درشت مغذی دیگر.

غلات: غذاهای حاوی گندم مثل نان و شیرینی و ماکارونی یا هر نوع غلات دیگر مثل جو و ذرت و … صدها نوع پنیر وجود دارد. سبزیجات غیر نشاسته ای متعددی وجود دارد که با وجود کالری و کربوهیدرات کم، مواد مغذی و آنتی اکسیدان بسیار زیادی ارائه می دهند. زیتون پر شده با پنیر گیاهی. گفته می شود، کاهش کالری همیشه اینطور نیست، زیرا اگر غذاهای پر کالری (مثلا چربی) بیشتری می خورید، می توانید به طور کلی کالری بیشتری مصرف کنید. بدن به طور معمول از گلوکز برای دریافت انرژی استفاده می نماید. فرد باید از طریق سبزیجاتی با کربوهیدرات پایین ویتامین و موادمعدنی دریافت کند. حبوبات غنی از پروتئین و فیبر هستند، اما دارای مقداری کربوهیدرات نیز می باشند و رژیم کتوژنیک بیشتر روی دریافت بالای چربی ها تکیه می کند. رژیم کتویی؟ خیلی هم عالی! برخی از افراد برای درست کردن پنکیک کتویی از آرد نارگیل استفاده میکنند. رژیم کتو همچنان برای برخی افراد بسیار محبوب بوده و اکثر افراد می توانند نتیجه دلخواه را از آن بگیرند. برخی از رژیم های کم کربوهیدرات ممکن است حاوی نکات منفی باشند و ممکن است شما را به روشی متفاوت سوق دهند.

برنامه کامل رژیم کتوژنیک

Th is con​te᠎nt was c​re ated  with GSA Conten t  Ge ne rato r DEMO!

رژیم های کتوژنیک با کالری بسیار کم ممکن است به افرادی که اضافه وزن دارند یا چاق هستند کمک کند BMI خود را کاهش دهند و سایز بدن خود را کم کنند. در این رژیم افراد اجازه دارند قبل و بعد از ورزش ۲۰ تا ۳۰ درصد کربوهیدرات مصرف کنند تا بتوانند شدت ورزششان را افزایش دهند. بعد از این مرحله نمک و فلفل رو هم به همراه سوسیس های از قبل تفت داده شده و پنیر پارمزان روی حلقه های مورد نظر بریزید. یک فویل آلومینیومی هم از قبل برای پخت آماده کنید.حالا یک کاسه بزرگ بردارید و فلفل، رزماری، پاپریکا، نمک، مرزنجوش و ریحان رو میکس کنید. آب گازدار شیرین نشده یک نوشیدنی مناسب برای مصرف همراه با غذاهای رژیم کتوژنیک و یک جایگزین عالی برای نوشانه است. با افزودن این محصولات لبنی به قهوه و یا سایر دستورالعمل های غذایی می توانید آنها را در لیست غذاهای محبوب رژیم کتو قرار دهید. سوخت اصلی بدن برای تامین انرژی، کربوهیدرات است (قند یا گلوکز) اما در رژیم کتوژنیک که خبری از کربوهیدرات ها نیست، بدن به جای استفاده از کربوهیدرات برای تامین سوخت خود به سراغ چربی ها می رود.

این موضوع اجازه میداد که پروتئین بیشتری در رژیم غذایی بکار گرفته شود و میزان قند آن نیز سه برابر رژیم کلاسیک باشد. رژیم کتوژنیک رژیمی با کربوهیدرات پایین و چربی بالاست که در آن مصرف کربوهیدرات ها به شدت کاهش داده می شود (چیزی در حدود ۵ درصد) و چربی ها جایگزینش می شود. این نوع آنتی اکسیدان ها ترکیبات گیاهی هستند که با کاهش التهاب و بهبود عملکرد شریان ها سبب حفظ سلامت قلب می شوند. البته برای اینکه بتوانید این شیرها را در لیست غذاهای کتو بگنجانید، حتماً باید نوع شیرین نشده یا فاقد شکر آنها را انتخاب کنید. زیرا شیر جو دوسر در هر حالت حتی بدون شکر هم دارای کربوهیدرات بسیار بالایی بوده و اصلاً مناسب رژیم کتوژنیک نیست. گلوکز نوعی کربوهیدارت است که از شکر و غذاهای حاوی نشاسته بوجود می آید. وقتی بدن به مقدارکافی برای تولید انرژی گلوکز نداشته باشد فرآیند سوخت و ساز چربی های ذخیره شده آغاز می گردد در نتیجه کتونها در بدن تولید می گردند که نوعی اسید هستند. اسم علمی این تغییر وضعیت بدن از حالت گلوکز سوزی به چربی سوزی کتوزیس است.

در فرایند کتوزیس منبع اصلی سوخت کتون ها هستند. به زبان ساده، رژیم کتوژنیک یک چالش در اجرای برنامهی غذایی است که در آن کربوهیدرات دریافتی بدن بین ۲۰ تا ۵۰ گرم است. البته توت ها یک استثنا برای این مسئله به شمار می روند. اول شاه توت و توت فرنگی رو تو میکسر بریزید و حدود یک دقیقه هم بزنید. میوهها: همه میوهها به جز خانواده توت (توت فرنگی، تمشک، ذغال اخته و … ) در مقدار محدود. همه رژیم ها علاوه بر نفعی که دارند ، عوارضی هم دارند و یا حتی برای بعضی افراد با شرایط خاص توصیه نمی شود. علاوه بر این، تخم مرغ باعث تحریک هورمونهایی می­شود که احساس سیری را افزایش میدهند و سطح قندخون را ثابت نگه میدارند، که این امر موجب مصرف کالری کمتر تا ۲۴ ساعت میشود. شاید این جمله سادهای به نظر برسد ولی با کمی بررسی متوجه خواهید شد که درصد زیادی از غذاهای رایج در برنامه غذایی ما حاوی کربوهیدرات هستند و سختی ماجرا از همین جا شروع میشود. همانطور که گفته شد در ابتدا رژیم کتو (Keto) برای کنترل تشنج در کودکان مبتلا به صرع استفاده میشده است و با تحقیقات و پژوهش های بیشتر متوجه شدند که این رژیم میتواند در راستای کاهش وزن سریع برای افراد عادی هم کارایی داشته باشد.

رژیم کتو به خاطر محدودیتهایی که دارد؛ گاهی افراد

را در انتخاب غذای مناسب سردرگم می کند. شاید کمی تعجب آور باشد اما شکلات تلخ یکی از غذاهایی است که می توانید در رژیم کتوژنیک مصرف کنید. شکلات تلخ و کاکائو از جمله منابع لذیذ آنتی اکسیدان هستند. سبزیجات همچنین حاوی آنتی اکسیدان هستند، که به محافظت از بدن در مقابل رادیکالهای آزاد کمک میکنند. در واقع استفاده از چربی ها به عنوان سوخت در رژیم غذایی کتوژنیک باعث کاهش وزن و لاغری فرد می شود. در نتیجه این مواد غذایی جزء غذاهای محبوب رژیم کتو به شمار می روند. رژیم کتوژنیک سیکلیکال یا دوره ای راهی آسان تر برای اضافه کردن چربی ها به برنامه ی غذایی هست که باعث می شود در روزهای آزاد رژیم متعادل تری داشته باشید. در مطالعهای، زمانی که افراد در رژیم غذاییشان آواکادو بیشتری مصرف کردند، ۲۲٪ کاهش کلسترول بد (LDL) و تری­گلیسیرید، و ۱۱ ٪ افزایش کلسترول خوب (HDL) را تجربه کردند. خیلی از افراد تصور میکنن استفاده از تخم مرغ فقط برای صبحانه کتوژنیک کاربرد داره که این کاملا اشتباهه.