40+ ایده صبحانه سالم برای نوجوانان


آیا به ایده های صبحانه سالم برای نوجوانان نیاز دارید؟ در اینجا بیش از 40 وعده غذایی برای الهام گرفتن وجود دارد ، از جمله گزینه های زیادی که می توانید در پیش بگیرید!

صبحانه ممکن است وعده غذایی مورد علاقه نوجوان شما در روز نباشد ، به ویژه وقتی چشمانش آب آلود است و در ساعت 6:30 صبح در روز مدرسه حال بدی دارد.

اما نوجوان شما باید صبح خود را تغذیه کند ، بدون ذکر همه رشد فوق العاده ای که در حال وقوع است. بنابراین اگر ایده ندارید ، در اینجا هزاران الهام وجود دارد. و اگر آنها می گویند “اما زمان وجود ندارد!” ، ما این کار را برای آنها آسان می کنیم.

شما همچنین ممکن است دوست داشته باشید: ایده های سالم ناهار برای نوجوانان

صبحانه سالم برای نوجوانان چیست؟

  • رضایتبخش: پروتئین ، چربی و فیبر به صبحانه کمک می کند تا قوی و ماندگار باشد تا ناهار.
  • استخوان سازی: نوجوانان در این دوره شدید رشد و تغییر ، نیاز بیشتری به کلسیم دارند. منابعی مانند لبنیات غنی شده و شیر غیر لبنی ، ماست ، آب پرتقال غنی شده ، غلات غنی شده و پنیر می توانند به آنها در تأمین نیاز خود کمک کنند.
  • سریع و آسان: بچه ها در روزهای هفته وقت زیادی ندارند ، بنابراین اگر این کار آسان نباشد (و ترجیحاً قابل حمل باشد) ، ممکن است آن را نخورند. در نظر داشته باشید که در آخر هفته اقلام صبحانه را به صورت عمده تهیه کنید. در حالت ایده آل ، نوجوان شما به شما کمک می کند یا حتی ابتکار عمل را انجام می دهد.
  • مواد مغذی کلیدی: نوجوانان برای بیشترین رشد و نمو در حال وقوع به مواد مغذی نیاز دارند. در اینجا برخی از مواردی که ممکن است گم شده باشند و برخی از غذاهای صبحانه که حاوی آنها هستند ذکر شده است:
    • اهن (دختران): غلات غنی شده ، لوبیا
    • پروتئین (دختران): ماست ، لوبیا ، کره آجیل
    • فولات (دختران): غلات غنی شده ، اسفناج ، پرتقال ، موز
    • ویتامین B6 (دختران): پنیر ، نخود
    • ویتامین B12 (دختران): شیر ، ماست ، ماهی آزاد دودی
    • همخوانی داشتن (دختران و پسران): ماست ، پنیر ، بادام هندی
    • منیزیم (دختران و پسران): دانه های چیا ، بادام ، ادامام ، کره بادام زمینی
    • تپه (دختران و پسران): تخم مرغ ، گوشت گاو ، لوبیا ،
    • فیبر (دختران و پسران): غلات کامل ، جو دوسر ، میوه ها و سبزیجات

ایده صبحانه گرم برای نوجوانان

تخم مرغ

  • مافین تخم مرغ پیش ساخته یا ساندویچ بیگل (برو جلو)
  • صبحانه بوریتو که زودتر درست می شود: روی بوریتوها با تخم مرغ های هم زده و مقداری پنیر ، محکم بغلتانید و در فویل بپیچید. در فر توستر یا فر گرم کنید. (برو جلو)
  • مافین های تخم مرغ هم زده در جلو (برو جلو)
  • تخم مرغ در یک سوراخ: در مرکز نان با کره یک سوراخ ایجاد کنید ، آن را در تابه بگذارید و یک تخم مرغ را در وسط بشکنید ، آن را بچرخانید و بپزید تا تخم مرغ به نقطه دلخواه برسد.

غذای باقی مانده از شام را دوباره گرم کنید: آنها را بپوشید ظروف شیشه ای تک وعده ای می توان آنها را در مایکروویو گرم کرد (برو جلو)

پنکیک + وافل

  • مخلوط پنکیک خانگی: آخر هفته یک دسته پنکیک درست کنید تا در طول هفته در فر توستر یا مایکروویو گرم شوند. (برو جلو)
  • وافل های سبوس دار که زودتر از موعد ساخته شده اند: با شربت بخورید یا روی آن آجیل یا کره بذر بمالید و میوه های برش خورده را اضافه کنید. (برو جلو)
4 صبحانه از پیش آماده برای صبح های شلوغ - تغذیه واقعی مامان
پودر وافل خانگی با کره آجیل

بلغور جو دوسر

  • بسته های جو دوسر برای تهیه: 1 فنجان بلغور جو دوسر سریع را در مخلوط کن بکشید تا پودر شود. پودر جو دوسر را با دو فنجان بلغور جو دوسر سریع ترکیب کنید. نصف فنجان را در کیسه ها یا ظروف حاوی 1 قاشق چایخوری شکر قهوه ای و مواد دلخواه خود مانند میوه های خشک شده در یخ ، آجیل ، دانه ها ، پودر کاکائو یا پودر بادام زمینی قرار دهید. (برو جلو)

کرپهای: یک دسته برای کل هفته تهیه کنید. با نوتلا یا مغز آجیل و کره میوه یا تخم مرغ های سرخ شده پر کنید. (برو جلو)

کرپ گندم کامل

ایده صبحانه سرد برای نوجوانان

چگونه می دانید به چه کسی اعتماد کنید؟
  • تکه های موز: یک موز را از طول به نصف بریزید و روی آن را کره آجیل و گرانولا بریزید
  • نان تست آووکادو (گزینه: یک تخم مرغ سرخ شده را در بالا اضافه کنید)
  • پیتزای سرد یا ساندویچ
وسواس نان تست آووکادو - تغذیه مادر واقعی
نان تست آووکادو

PB&J یا SB&J (SunButter + Jelly)

کلوچه (برو جلو)

مافین قند دارچین
مافین قند دارچین

نان های سریع: برش ها را با مهره یا کره تخم مرغ برای پروتئین اضافی مسواک بزنید. (برو جلو)

نان تست سرگرم کننده!
  • نان تست روی آن را با آجیل یا کره دانه بمالید و روی آن را توت فرنگی یا موز خرد کنید.
  • ماست کامل: ماست را با گرانولا یا غلات و میوه در یک لیوان یا کاسه قرار دهید ، برای فیبر بیشتر روی آن دانه های چیا را قرار دهید.
  • پنیر کلوچه + میوه
کاسه ماست با میوه + دانه

بلغور جو دوسر یک شبه: 1/2 فنجان جو دوسر قدیمی و 1 فنجان شیر (لبنی یا غیر لبنی) را در یک شیشه کوچک ترکیب کنید. روی آن را بپوشانید و بگذارید یک شب در یخچال بماند. صبح ها گزیده ای از مواد روغنی مانند برش خورده میوه ، یک قاشق غذاخوری آجیل یا کره دانه یا یک قاشق غذاخوری عسل یا شربت افرا به آن اضافه کنید. (برو جلو)

آجیل مخلوط: از فروشگاه خرید کنید یا خودتان با ترکیب آجیل ، دانه ها ، غلات کامل و میوه های خشک شده آن را تهیه کنید.

میله اسنک + توپ (برو جلو)

میله های جو دوسر شکلاتی بدون شکلات
میان وعده های بدون آجیل

غلات یا گرانولا با شیر یا ماست

7 نکته برای تغذیه نوجوانان و نوجوانان

ایده های بیشتر برای تغذیه نوجوانان



دیدگاهتان را بنویسید