12 غذایی که باید هر روز بخورید


دانههای چیا آنها سرشار از اسیدهای چرب امگا 3 هستند که برای سلامت مغز ضروری هستند و به سلول های مغزی اجازه می دهند ارتباط بهتری برقرار کنند. امگا 3 همچنین التهاب را کاهش می دهد و به رشد شناختی در کودکان و بهبود حافظه در بزرگسالان کمک می کند. دانه های چیا را به بلغور جو دوسر صبحانه ، اسموتی ها اضافه کنید یا یک پودینگ چیا خوشمزه درست کنید.

جوانه بروکسل آنها سرشار از فیبر و آنتی اکسیدان هایی هستند که برای سلامت روده مهم هستند زیرا از یبوست جلوگیری کرده و حرکت روده و جذب مواد مغذی را بهبود می بخشد. جوانه بروکسل همچنین دارای ترکیبات گوگردی است که به کاهش التهاب و سم زدایی سموم مضر از روده کمک می کند.

زردچوبه حاوی کورکومین ، یک ترکیب قوی با خواص ضد التهابی و آنتی اکسیدانی است که نشان داده شده است از سد خونی مغزی عبور کرده و به رشد سلول های مغزی ، کاهش زوال عقل و بهبود حافظه و خلق و خو کمک می کند. زردچوبه را برای پخت و پز اضافه کنید یا صبح آن را به عنوان آب زردچوبه یا آب لیمو بنوشید.

زنجبیل این به تحریک آب گوارشی و تولید اسید معده کمک می کند ، که برای تجزیه غذا ضروری است تا بدن بتواند آن را هضم کند. سطح خوب اسید معده کلید سلامت گوارش است. زنجبیل همچنین یک ضد التهاب قوی است و به تنظیم سطح قند خون کمک می کند. زنجبیل تازه رنده شده را به آب لیموترش گرم اضافه کنید و در صورت امکان با آن بپزید.

سیر این یک سبزی شگفت انگیز است که باید در رژیم غذایی خود بگنجانید. سیر با خواص ضد قارچی و ضد باکتریایی خود به حفظ تعادل و کنترل باکتری ها و مخمرهای روده کمک می کند. همچنین حاوی اینولین است ، نوعی فیبر که سوخت را برای باکتری های خوب تأمین می کند و به آنها اجازه می دهد تا به طور م functionثر عمل کنند. سیر سرشار از آنتی اکسیدان ها و خواص ضد التهابی است که می تواند از سیستم ایمنی و سلامت قلب پشتیبانی کند. مقداری سیر خام خرد شده را روی سالاد بریزید یا به آشپزخانه خود اضافه کنید.

قارچ آنها قرن ها در آسیا برای اهداف دارویی مورد استفاده قرار گرفته اند ، زیرا دارای خواص درمانی متعددی هستند که از عملکرد سیستم ایمنی بدن ، افزایش انرژی و شناخت ، کاهش التهاب و کمک به بدن در زمان استرس استفاده می کنند. قارچ های دارویی مانند Reishi ، Shiitake و Maitake حاوی ماده ای به نام بتا گلوکان هستند که سیستم ایمنی را برای عملکرد موثرتر تحریک می کند و رشد باکتری های مفید در روده را افزایش می دهد. مشخص شده است که یال شیر باعث تحریک عملکرد مغز ، کاهش علائم اضطراب و افسردگی و ترمیم سلول های عصبی آسیب دیده می شود. قارچ های دارویی به شکل غذای کامل کامل ، پودر شده (که می توان به غذا یا نوشیدنی اضافه کرد) یا کپسول وجود دارد.

غذاهای تخمیر شده پسندیدن کلم ترشی و کیمچی آنها برای سلامت روده عالی هستند. کلم ترش از کلم ریز خرد شده تهیه شده و در یک شیشه با نمک تخمیر می شود. کیمچی یک غذای کره ای تخمیر شده از کلم ناپا ، تربچه ، سیر ، زنجبیل و فلفل چیلی است. هر دو کلم ترش و کیمچی منابع عالی پروبیوتیک ها (میکروب های دوستدار روده) ، مواد مغذی و فیبر هستند و آنها را به یک رژیم غذایی مفید برای هضم تبدیل می کند.

دیدگاهتان را بنویسید