وزیر بهداشت: سازمان جهانی بهداشت درباره سلامت مردم غزه کوتاهی نکند


به گزارش گروه اجتماعی خبرگزاری تسنیم، بهرام عین‌اللهی در همایش معاونان توسعه مدیریت و منابع دانشگاه‌ها و دانشکده‌های علوم پزشکی سراسر کشور که روز شنبه 29 مهر ماه در ستاد وزارت بهداشت برگزار شد؛ ضمن محکومیت حمله رژیم صهیونیستی به غزه اظهار کرد: متاسفانه برخی سازمان‌های بین المللی در این زمینه سکوت کرده‌اند و سکوت آنها نشان دهنده ناکارآمدی است. در این زمینه انتظار می‌رود که سازمان جهانی بهداشت در موضوع سلامت مردم غزه و فلسطین کوتاهی نکند و امکانات و تجهیزات لازم دارویی و درمانی را به این مناطق ارسال نماید.

وی با اشاره به تحریم‌های گسترده آمریکا و غرب گفت: با مقاومت و پیروی از رهنمودهای روشنگر رهبر معظم انقلاب در زمینه اقتصاد مقاومتی می‌توان از این پیچ دشوار تاریخی به سلامت عبور کرد.

عین‌اللهی با بیان اینکه باید با کیفیت‌ترین داروها و تجهیزات پزشکی را برای مردم فراهم کنیم، اظهار کرد: از ابتدای دولت مردمی تمام توان خود را در تامین بهترین داروها به کار گرفته‌ایم و تلاش خواهیم کرد در این مسیر روز به روز قوی‌تر عمل کنیم.

وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی گفت: از برنامه‌های بسیار مهم ما برنامه سلامت خانواده و نظام ارجاع است که تمامی دانشگاه‌ها باید در این زمینه اقدامات لازم را انجام دهند و همچنین  فعال و همگرا خانه‌های بهداشت  از موضوعاتی است که باید در دستور کار قرار گیرد.

به گفته وی، در این برنامه برای هر کد ملی یک پرونده تشکیل می‌شود و پزشکان خانواده وضعیت بیماری افراد را در پرونده ثبت می‌کنند و از مسیر ارجاع و در صورت نیاز، بیماران را به سطوح بالاتر تخصصی ارجاع می‌دهند و در صورتی که فردی از این مسیر در بیمارستان ‌بستری شود 95 درصد هزینه‌های درمان او تحت پوشش بیمه قرار می‌گیرد.

عین‌اللهی تصریح کرد: خط قرمز ما در وزارت بهداشت فساد است؛ فرآیندهای فسادزا حذف شده و باید نظارت جدی  بر عملکردها صورت گیرد.

وی خطاب به معاونان توسعه مدیریت و منابع دانشگاه‌ها و دانشکده‌های علوم پزشکی گفت: تمام توان خود را در انجام فعالیت‌های مفید و ماندگار برای خدمت به مردم به کار گیرید و سرعت انجام کار را در تمام امور در اولویت قرار دهید تا مردم ثمره فعالیت‌ها را بچشند.

وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی گفت: با همکاری و همدلی یکدیگر از گذرگاه‌های سخت عبور خواهیم کرد و آینده روشنی در انتظار است.

منبع خبر : خبرگزاری تسنیم