راز رژیم کتوژنیک در درمان سرطان

بعد از رژیم کتوژنیک چه کنیم

رژیم کتوژنیک همچنین میتواند تعادل آب و مواد معدنی بدن شما را به هم هشت خنده دار جملات رژیم کتوژنیک چطوریه نی نی سایت 1402 بزند. شما میتوانید تقریباً با هر رژیمی وزن کم کنید، تا زمانی که کالری پایینی مصرف میکنید. «رژیم غذایی کتوژنیک» (Ketogenic diet) که به آن رژیم کتو هم گفته میشود، رژیمی با کربوهیدرات کم و چربی زیاد است. وقتی که این حالت رخ می دهد بدن به منظور تامین انرژی شروع به سوزاندن چربی ها و گاهی پروتئین ها می کند. چرا این اتفاق در رژيم کتوژنیک رخ می دهد ؟ شما در طول کل زندگی خود شنیده اید که چربی باعث چاقی شما می شود و خطرات احتمالی همچون سکته قلبی و مغزی به همراه دارد. ادویجات: شما می توانید از نمک، فلفل و انواع مختلفی از ادویجات استفاده کنید. در حالت طبیعی سوخت تامین کنندهی انرژی بدن از کربوهیدراتها (فرآوردههای قندی) بدست می آید. روغنهای سالم: مثل روغن زیتون، روغن نارگیل و روغن آووکادو فرابکر طبیعی. با پیروی از دستور العمل های رژیم کتوژنیک، بدن در یک وضعیت متابولیک طبیعی قرار می گیرد و منبع سوخت گیری از کربوهیدرات به چربی ها تغییر می یابد. کتو نوعی رژیم غذایی با کربوهیدرات کم و چربی زیاد است که باعث کاهش قند خون و انسولین و تغییر سوخت و ساز بدن از کربوهیدرات به چربی و کتونها میشود.

این رژیم غذایی موجب کاهش قند خون و سطح انسولین میشود. احتمالا در این رژیم، افزایش کتون ها،کاهش سطح قند خون و بهبود حساسیت به انسولین نیز نقشی اساسی در کاهش وزن دارند. یکی از تحقیقات نشان داده است افراد در رژیم کتوژنیک ۲.۲ برابر بیشتر از کسانی وزن کم میکنند که رژیم غذایی کم کالری با چربی کم میگیرند و علاوه بر این میزان تریگلیسرید و کلسترول HDL (کلسترول خوب) آنها نیز بهبود پیدا میکند. رژیم کتوژنیک میتواند باعث تقویت حساسیت بدن نسبت به انسولین شود؛ حساسیت بیشتر به انسولین باعث میشود بدن برای پایین آوردن میزان گلوکز قند به میزان کمتری انسولین احتیاج داشته باشد. سرطان بدن انسولین کمتری می سازد چون نیاز کمتری به آن دارد. پای مرغ به از بین رفتن جای آکنه نیز کمک خواهد کرد. در زنان به از بین رفتن علائم تخمدان پلی کیستیک (PCOS) کمک می کند. همچنین مهم است که توجه داشته باشید که فیبر غذایی بیشازحد میتواند جذب داروهای جایگزین هورمون تیروئید را مختل کند. این مزیت رژیم غذایی کتوژنیک، با توجه به رابطه بین دیابت نوع ۲ و وزن افراد، مزیت مهمی است. البته توجه داشته باشید که تنها رژیم کتو استاندارد و رژیم کتو با پروتئین زیاد به طور گسترده مورد مطالعه قرار گرفتهاند.

برنامه رژیم کتوژنیک برای لاغری

رژیم کتوژنیک با پروتئین بالا: این رژیم مانند کتوژنیک استاندارد است که فقط پروتئین بیشتری دارد. هرچیزی که نیاز است در یک دوره یکماهه به افراد با سبک ارائه و ارتباط مستقیم با متخصص علاوه بر خود رژیم، آموزش داده می شود. رژیم کتوژنیک یک روش موثر برای کاهش وزن و کاهش خطر ابتلا به بیماریهای مختلف است. بیماری صرع: تحقیقات نشان داده است که رژیم کتوژنیک میتواند به میزان زیادی تشنج را در کودکان مبتلا به صرع کاهش دهد. بیش از ۲۰ تحقیق علمی نشان داده است که رژیم کتوژنیک به لاغری، کاهش وزن و بهبود سلامت بدن کمک میکند. آسیبهای مغزی: تحقیقات روی حیوانات نشان داده است این رژیم غذایی میتواند جراحتهای مغز را کاهش دهد و بعد از جراحی مغز روند بهبود را سریعتر کند. رژیم کتوژنیک راه حل خوبی برای کاهش وزن و لاغری است که خطر کمتری نسبت به بسیاری از رژیمهای لاغری دیگر دارد.

رژیم کتوژنیک به شما کمک میکند که نسبت به رژیم غذایی کم چرب، وزن بیشتری کم و گرسنگی کمتری تحمل کنید. ممکن است شما مقدار کمی شیر خام مصرف کنید، اما مراقب کربوهیدراتهای زیادی آن باشید.8) مشروبات الکلی، نوشابه های شیرین (آبجو، شراب شیرین، کوکتل و غیره).9) میوههای گرمسیری (آناناس، انبه، موز، پاپایا، و غیره) و برخی از میوههای با کربوهیدرات بالا (نارنگی، انگور، و غیره). مراقب قوطیهای کنسرو حاوی مواد شیمیایی BPA باشید. آنها همچنین حاوی آنتیاکسیدانهایی هستند که به محافظت از بدن در برابر رادیکالهای آزاد کمک میکنند. از مصرف هر گونه مواد غذایی حاوی کربوهیدرات خودداری کنید. برنج قهوهای میزان مناسبی از مواد مغذی به همراه فیبر، ویتامین B1 و منیزیم دارد. اونا ویتامین C بیشتری نسبت به مرکبات دارن. با این که این رژیم غذایی برای افراد سالم مشکی ایجاد نمیکند، اما ممکن است در برخی موارد عوارضی به دنبال داشته باشد. ناهار: تکههای ژامبون و پنیر همراه با مغزها. از گوشت، پنیر، زیتون، تخممرغ آبپز، مغزها و شکلات تلخ میتوانید به عنوان میانوعدههای مناسب برای رژیم کتوژنیک استفاده کنید. مغزها و دانهها: مثل بادام، گردو، تخم کدو، دانه چیا و بذر کتان. تخم مرغ: تخم مرغهای کامل محل یا غنی شده با امگا ۳ بهترند.

اگر بین هر وعده احساس گرسنگی کردید میتوانید از این خوراکیهای سالم سازگار با رژیم کتوژنیک استفاده کنید. چربی باید در مقادیر زیاد و با هر وعده غذایی در طول روز مصرف شود. مدیرکل هواشناسی استان با بیان اینکه میانگین بارش شهرستان اصفهان 131 و نه دهم میلی متر است، خاطرنشان کرد: میزان بارش های شهرستان اصفهان در مقایسه با سال زراعی گذشته 283 و چهار دهم درصد و نسبت به دوره بلندمدت 109 درصد افزایش داشته است. علت آن نیز کاملا واضح است، زیرا در این رژیم با کم کردن کربوهیدرات، سوخت مورد نیاز بدن از چربیها تامین میشود که میتواند باعث لاغری و چربی سوزی شود. رژیم کتوژنیک بجای کربوهیدرات بالا، چربی زیادی دارد تا سوخت مورد نیاز ورزشکار را تامین کند. روزه در رژیم کتوژنیک از جایگاه خوبی برخوردار است و سبب تسریع در سوخت و ساز بدن و در نتیجه لاغری میشود. در تحقیقاتی که روی بیماران دارای دیابت نوع ۲ انجام شد، به این نتیجه رسیدند که ۷ بیمار از ۲۱ بیمار شرکت کننده، بعد از رژیم قادر بودند مصرف داروهای دیابت خود را متوقف کنند.

نمونه رژیم های کتوژنیک

در تحقیق دیگری به این نتیجه رسیدند که افراد با رژیم کتوژنیک ۳ برابر بیشتر از رژیمهای توصیهشده برای افراد دیابتی کاهش وزن داشتند. دلایل زیادی برای بهتر بودن رژیم غذایی کتوژنیک نسبت به رژیمهایی با محدودیت چربی وجود دارد؛ دلایلی از جمله افزایش مصرف پروتئین برای بهرهمندی بیشتر از فواید آن، در کنار افزایش کتونها، کاهش فشار خون و تنظیم انسولین. علاوه بر این ۹۵.۲ درصد افراد گروه کتوژنیک قادر به قطع یا کاهش دوز مصرف داروهای دیابت بودند و این میزان در افراد گروه کربوهیدرات بالا، ۶۲ درصد بود. برای به حداقل رساندن احتمال بروز این عارضه میتوانید قبل از قطع کردن کامل کربوهیدرات چند هفته اول را با رژیم کم کربوهیدرات معمولی شروع کنید. با نظر پزشک میتوانید بصورت روزانه 3000 تا 4000 میلیگرم سدیم، 1000 میلیگرم پتاسیم و 300 میلیگرم منیزیم مصرف کنید تا این عارضه را نیز به حداقل برسانید. از دیگر فواید رژیم کتوژنیک میتوان به مقابله با دیابت، سرطان، صرع و آلزایمر اشاره کرد. محصولات کم چرب یا رژیمی: این محصولات معمولا به شدت فرآوری شده هستند و میزان زیادی کربوهیدرات در خود دارند. این محصولات همچنین معمولا به شدت فرآوری شده هستند. میوه: تمام میوهها به جز مقادیر کمی از خانواده توتها مثل توت فرنگی.

صبحانه: شیک مناسب برای رژیم کتوژنیک (

مثل شیک کره بادام زمینی یا توت فرنگی). انواع توت ها گزینه خوبی برای رژیم کتو هستن. برای پخت این قارچ ها به 40 دقیقه زمان نیاز دارید. به همین دلیل اضافه کردن کمی نمک به غذا یا مصرف مکملهای مواد معدنی ممکن است به بدن شما کمک کند. البته با توضیح بسیار زیبای شما تا اندازه ای مشکل را پیدا کردم و فکر میکنم راهکار مناسب را بتوانم بکار ببرم . این نوشیدنی ها اغلب تازه، طعم دار و فاقد شکر یا شیرین کننده بوده و به دلیل نداشتن کالری و کربوهیدارت، برای رژیم کتو مناسب هستند. بدن در این شرایط همچنین برای تولید انرژی مورد نیاز مغز، چربیهای درون کبد را به نوعی از ترکیبات آلی به نام کتونها (Ketone) تبدیل میکند. این حالت زمانی اتفاق میافتد که مصرف کربوهیدرات به میزان قابل توجهی کاهش پیدا کند و ذخیره گلوکز (قند) بدن که منبع اصلی انرژی برای سلولهاست، محدود شود. اگر بتوانید روزانه ۳ الی ۴ فنجان چای بی تجربه بنوشید، متابولیسم هیکل شخصی را به گونه ای افزایش می دهید کدام ممکن است توسعه کاهش پوند ممکن است را سریع می شود. به همین خاطر ما پیشنهاد میکنیم که همیشه اطلاعاتتون رو از منابع موثق و درست دریافت کنید.

چگونه رژیم کتوژنیک بگیریم

با ما در رستوران های ارکیده همراه باشید تا طرز تهیه این پیش غذای مخصوص رژیم کتوژنیک را یاد بگیریم. است. اگر قصد کاهش وزن با یک روش سالم و اصولی را دارید با ما همراه باشید تا با رژیم کتوژنیک و غذاهای مجاز و غیر مجاز در رژیم کتوژنیک بیشتر آشنا شوید. این عوارض به کتو فلو (Keto Flu) یا آنفولانزای کتو شهرت دارند که معمولا چند روز بیشتر طول نمیکشند. این روش میتواند به بدنتان یاد بدهد که برای تولید انرژی باید چربی بیشتری بسوزاند. علائم این عارضه شامل کاهش سطح انرژی و ضعف در عملکرد مغز، اختلالات خواب، افزایش اشتها، مشکلات گوارشی و عدم توانایی در ورزش است. وقتی بدن شما در این شرایط قرار میگیرد، برای تولید انرژی به طور موثری شروع به چربی سوزی میکند. در اینجا لیستی از خوراکیهایی که باید حجم اصلی وعدههای غذایی شما را تشکیل دهند را تهیه کردهایم. تعداد وعدههای کمتر و کیفیت بالاتر غذا، گرسنگی رو به تعویق میندازه؛ برعکس نون و برنج و شیرینی و … در رژیم کتوژنیک میتوانید وعدههای متنوع، مغذی و خوشمزهای برای خود تدارک ببینید. This data was gen er​ated  with GSA C᠎ontent  Gener​ator D᠎emoversi on!

تلاش کنید در طولانی مدت از انواع مختلف سبزی و گوشت استفاده کنید تا از مواد مغذی و فواید همه آنها برای سلامتی بهرهمند شوید. حداقل در شروع رژیم کتوژنیک باید تا جایی غذا بخورید که سیر شوید و مصرف کالریتان را محدود نکنید. این رژیم نخستین بار در ۲۰۰۳ میلادی مطرح شد و ایدهٔ استفاده از آن زمانی شکل گرفت که بیماران و والدینشان متوجه شدند، در فاز اولیهٔ شروع رژیم غذائی اتکینز معمولی، تشنجها متوقف میشوند. برای این که به شما در شروع رژیم کتوژنیک کمک کنیم، نمونه برنامه غذایی رژیم کتوژنیک برای یک هفته را ارائه میکنیم. از نظر عملی ، مصرف پروتئین در حدود 15% از کل کالری مصرفی روزانه شما می تواند کافی باشد تا رژیم کتوژنیک شما غیر کتوژنیک باشد. آیا سعی می کنید از غذاهای شیرین دوری کنید و آن ها را در حد اعتدال بخورید؟ یک رژیم کتوژنیک به طور معمول مصرف کربوهیدرات ها را به کمتر از 10 درصد کالری و مصرف پروتئین را به 20 درصد کالری در هر روز محدود می کند. چراکه ماهی قزل آلا و سایر ماهی ها تقریباً فاقد کربوهیدارت بوده و در عین حال غنی از ویتامین های گروه B، پتاسیم و سلنیوم هستند. شام: ماهی قزل آلا با مارچوبه پخته شده در کره.