بیماری آلرژی درمان قطعی دارد


كلانتری:

فوق تخصص ایمونولوژی درباره درمان آلرژی گفت: این بیماری قابل درمان است و درمان قطعی هم دارد، یعنی كنترل بیماران خیلی آسان با دارو انجام می‌شود و افرادی كه آلرژی فصلی دارند با روش ایمونوتراپی یا همان روش حساسیت‌زدایی درمان می‌شوند.

به گزارش گروه جامعه خبرگزاری علم و فناوری آنا، آرش كلانتری، فوق تخصص آلرژی و ایمونولوژی بالینی درباره آلرژی‌های فصلی اظهار كرد: آلرژی همان حساسیت است به این معنا كه بدن نسبت به چیزهای عادی پیرامونی خود، بیش از حد واكنش و پاسخ نشان دهد.

او افزود: آلرژی یك مسئله ژنتیكی است كه از پدر و مادر به ارث می‌رسد و در اثر یك سری فاكتورهای محیطی كه در اطراف فرد وجود دارد فعال شده و موجب بیماری می‌شود.

عضو هیئت‌علمی دانشگاه علوم پزشكی تهران با بیان اینكه آلرژی به دو شكل «فصلی» و «دائمی» بروز پیدا می‌کند گفت: معمولاً افرادی كه به گرده‌ها حساسیت دارند دچار آلرژی فصلی می‌شوند اما آلرژی دائمی به صورت همیشگی و دائمی نسبت به حیواناتی و حشراتی مانند گربه و سوسك است كه در برخی افراد ایجاد می‌شود.

كلانتری درباره فرآیند درمان این افراد اظهار كرد: آلرژی قابل درمان است و درمان قطعی هم دارد، یعنی كنترل بیماران خیلی راحت و آسان با دارو انجام می‌شود مثلاً افرادی كه آلرژی فصلی دارند به دلیل اینكه فاصله گرفتن از گرده‌ها تقریباً غیرممكن است با روش ایمونوتراپی یا همان روش حساسیت‌زدایی درمان می‌شوند.