اسرار رژیم کتوژنیک برای ورزشکاران برتر

فروش محصولات رژیم کتوژنیک در رژیم کتوژنیک باید روزانه کمتر از 50 گرم از کربوهیدراتها را مصرف کنید، در نهایت انرژی بدن شما (قند خون که بدن میتواند سریع مصرف هشت خنده دار جملات رژیم کتوژنیک چطوریه نی نی سایت 1402 کند) تمام میشود. اگر این رژیم را با ورزش همراه میکنید، مصرف مکمل کراتین میتواند بسیار سودمند باشد. برایتان خطری به همراه نخواهد داشت. متابولیسم کند با چندین خطر برای سلامتی همراه است. چندین ماده مغذی برای سلامت بهینه تیروئید مهم هستند. همچنین مهم است که توجه داشته باشید که فیبر غذایی بیشازحد میتواند جذب داروهای جایگزین هورمون تیروئید را مختل کند. غذاها به تنهایی کم کاری تیروئید را درمان نمیکنند. از کدام غذاها باید پرهیز کنید؟ همچنین می توانید از توت فرنگی یخ زده استفاده کنید برای یک نوشیدنی سرد. میوهها و گیاهان نشاسته ای: سیب زمینی شیرین، کاساوا، هلو، توت فرنگی و غیره. آجیل و دانهها: ارزن، آجیل کاج، بادامزمینی و غیره. غذاهای سویا: توفو، تمپه، ادامه و غیره. بعضی از افراد رژیم غذایی صفر کربوهیدرات را اجرا می کنند، که باعث حذف همه غذاهای گیاهی می شود. This c​on tent has  be en  done wi th t᠎he he᠎lp of GSA C᠎on tent Generat​or Dem oversion!

شش روش برای ساده‌سازی کتوژنیک و دیابت

کتوژنیک و دیابت پیشنهاد می شود مقاله ” خواص کدو سبز با ماست ” را نیز بخوانید. با روش «تحلیل با قصد درمان» طراحی شد و نتایجش در ۱۹۹۸ میلادی منتشر گشت و سپس با یک گزارش دیگر در سال ۲۰۰۱ پیگیری شد. یک قاشق غذا خوری روغن زیتون 13.5 گرم چربی داره و این موضوع برای این روش از اهمیت بالایی برخوردار هستش. ماست یونانی، 1/2 قاشق چایخوری. صبحانه: یک شب پودینگ چیا – 2 قاشق غذاخوری. بگذارید یک شب در یک کاسه یا شیشه میسون بماند. یک حبه سیر کوچک را پوست بکنید و ریز رنده کنید و داخل کاسه بریزید. خوردن غذاهای کامل، فرآوری نشده و پروتئین بدون چربی را تشویق میکند. خوردن یک رژیم غذایی متعادل، مصرف مکمل ید را غیرضروری میکند. هیچ مطالعه دقیقی روی این الگوی غذایی انجام نشده است و این امر اعتبار این الگوی غذایی را پایین می آورد. برای برخی، این امر بهترین قسمت کاهش مصرف کربوهیدرات است و معمولاً طی چند روز یا هفته اول شروع رژیم اتفاق می افتد. فاز 1: القا. به مدت 2 هفته و در هر روز زیر 20 گرم کربوهیدرات بخورید. یکی از انواع رژیم کتوژنیک دوره ای شامل پنج روز رژیم کتوژنیک استاندارد و دو روز رژیم غیر کتوژنیک در طول هفته است.

بیوتین بر سطح هورمون تیروئید تأثیری ندارد، اما مکملها باید حداقل یک هفته قبل از اندازهگیری عملکرد تیروئید قطع شود تا وضعیت تیروئید به طور دقیق منعکس شود. به طور کلی، رژیم کم کاری تیروئید وجود ندارد. کریستن کایزر متخصص تغذیه در مرکز پزشکی هوستون میگوید: “بعضی افراد با شروع این رژیم بیمار میشوند.” در برخی مواقع استفراغ، اختلال دستگاه گوارش، خستگی زیاد و بی حالی وجود دارد. چندین نسخه محبوب دیگر مانند طرح اولیه و رژیم های غذایی سالم وجود دارد. با وجود اینکه زرده تخم مرغ کلسترول بالایی (خوب) دارد، اما خطر ابتلا به بیماری قلبی را افزایش نخواهت داد. از آنجایی که رژیم کتوژنیک روزانه 2000 کالری فقط اجازه مصرف حدود 25 تا 40 گرم کربوهیدرات را می دهد، پس از خوردن تنها یک تکه نان معمولی فضای زیادی برای تکان دادن ندارید. به این رژیم کربوهیدرات صفر گفته می شود و معمولاً فقط شامل غذاهای حیوانی است. بعضی اوقات به رژیم های کتوژنیک, “کتو” گفته می شود. رژیم غذایی کتوژنیک نهتنها منجر به کاهش وزن میشود بلکه گفته میشود میتواند احساس گرسنگی را کاهش داده و به تعادل قند خون نیز کمک کند؛ اما به طور کل پروتکلی دشوار برای افراد است. فیبر و اسید فولیک می تواند به مبارزه با برخی سرطان ها کمک کند.

مصرف مکرر آجیل با کاهش خطر بیماری های قلبی، سرطان های خاص، افسردگی و سایر بیماری های مزمن مرتبط است. مطالعات نشان می دهد که این رژیم ممکن است به پیشگیری از بیماری های قلبی، سرطان پستان و دیابت نوع 2 کمک کند. مانند سلنیوم، روی به بدن کمک میکند تا هورمونهای تیروئید را فعال کند. اگر از مصرف غذاهای پر چرب می ترسید یا هنوز آمادگی ندارید که مصرف کربوهیدرات خود را به شدت کاهش دهید، کاملا طبیعی است؛ اما نگران نباشید ما در این بخش به 5 نکته که سبب افزایش موفقیت در رژیم کتو می شود، اشاره خواهیم کرد. گرچه این رژیم در دهههای ۲۰ و ۳۰ میلادی بسیار رایج بود، اما به سبب کشف و تولید داروهای جدید ضد تشنج رها شد. انسولین در بدن شما میتواند باعث ترشح هورمونهای دیگری شود که سبب بیماری شوند. ممکن است رژیم غذایی مدیترانه ای لوکارب نسبت به سایر رژیم های کم کربوهیدرات، برای پیشگیری از بیماری های قلبی بهتر باشد، اگرچه این ادعا باید در مطالعات تأیید شود. برخلاف سایر رژیم های لاغری که برای کاهش وزن شخص مجبور به تحمل گرسنگی فراوان و خوردن غذاهای محدود می باشد در رژیم کتوژنیک منبع سوخت بدن که از آن برای تامین انرژی روزانه استفاده می شود از گلوکز به چربی ها تغییر می کند و مواد غذایی پرچرب جایگزین کربوهیدرات ها می گردند.

رژیم غذایی پالئو شامل خوردن غذاهای غیر فرآوری شده ای است که احتمالاً در دسترس اجداد ما بوده اند. بررسی ۱۲ مطالعه نشان داد که در طی ۱۸ هفته، افرادی که رژیمهای گیاهخواری را دنبال میکردند، به طور متوسط ۵.۵ پوند (۲.۵۲ کیلوگرم) بیشتر از شرکتکنندگانی که رژیمهای غذایی غیر گیاهخواری داشتند، وزن کم کردند. هورمونهای تیروئیدی را میسازد و ذخیره میکند که تقریباً بر تمام سلولهای بدن تأثیر میگذارد. این رژیم شامل کاهش تمام غذاهای پر کربوهیدرات است در حالیکه می توانید به اندازه دلخواه پروتئین و چربی میل کنید. با اینکه این محصولات مقداری کربوهیدرات در ترکیب خود دارند، می توانید با رعایت اعتدال آنها را به غذاهای رژیم کتو اضافه کنید. کم کاری تیروئید 1 تا 2 درصد از افراد در سراسر جهان را تحت تأثیر قرار میدهد و 10 برابر بیشتر مردان را تحت تاثیر قرار میدهد. در تئوری، افراد مبتلا به کم کاری تیروئید باید از مصرف گواتروژن اجتناب کنند.

رژیم کتوژنیک در تشنج

مواد مغذی ید، سلنیوم و روی برای تیروئید عالی هستند. آب قلیایی و قهوه و چای بدون مواد شیرین کننده. شام: فاهیتای گوشت بدون چربی تکه شده، فلفل دلمهای و سالسا – در تورتیلاهای ذرت سرو میشود. شام: گوشت بره کباب با سبزیجات بخارپز سرو میشود. رژیم غذایی ای با نام Eco-Atkins در اصل یک نسخه وگان از رژیم اتکینز است. یک رژیم غذایی مدیترانه ای کم کربوهیدرات شبیه به یک رژیم معمولی کم کربوهیدرات است. در زیر، نیازهای روزانه الکترولیت ها برای افرادی که از رژیم کم کربوهیدرات یا کتوژنیک پیروی می کنند، بهترین منابع غذایی کم کربوهیدرات و توصیه های مکمل برای کسانی که نمی توانند نیازهای خود را تنها از طریق رژیم غذایی تامین کنند، آورده شده است. شما به سادگی میتوانید بدون شمارش کالری و حذف غذاهای مشخص شده، رژیم بگیرید و لذت کاهش وزن را تجربه کنید. فاز 4: مراقبت. به اندازه ای کربوهیدرات سالم بخورید که بدن شما بدون افزایش وزنی که از دست داده اید، انرژی خود را تامین کند. ابتدا گل کلم ها را ریز ریز کنید. وقتی میگوییم سبزیجات کم کربوهیدرات منظورمان سبزیجات غیر نشاسته ای مانند کلم بروکلی، کاهو، مارچوبه و …

سبزیجات چلیپایی مانند کلم بروکلی، کلم بروکسل و گل کلم در هر ۱ فنجان ۳ تا ۶ گرم کربوهیدرات خالص دارند. منتهی برخی افراد مانند زنان باردار، افراد مبتلا به فشار خون و بیماران عصبی می بایست از گرفتن این رژیم پرهیز کنند. مشخصهٔ امواج و تکانههای عصبی هجوم یونهای سدیم به داخل سلول از طریق مجراهایی در غشای یاختهٔ عصبی و سپس خروج یونهای پتاسیم از طریق مجراهایی دیگر است. بعضی از مردم تنها با مصرف ۲۰ گرم کربوهیدرات در روز به این وضعیت می رسند، در حالیکه بعضی دیگر با دریافت روزانه بیش از ۲۰ گرم به کتوزیس وارد می شوند. مردم غالباً کتوزیس را با کتواسیدوز اشتباه می گیرند. یک رژیم غذایی لوکرب اغلب می تواند تمایل به شیرینی ها را کاهش داده و حتی گاهی از بین ببرد. از نظر من حتی افرادی که به رژیم کتو پایبند نیستن، بهتره هر از چند گاهی برای حفظ سلامت خودشون و خانوادشون، از غذاهای کتویی سر سفرشون استفاده کنن. از ران مرغ و مایونز دست ساز برای سالاد الویه کتوژنیک استفاده شده است.

دیابت با تغییر سوخت ساز بدن موجب می گردد تا قند خون افزایش پیدا کند. سندرم متابولیک یک بیماری چند علتی در بدن است که میتواند منجر به بروز بیماریهایی همچون دیابت و مشکلات قلبی عروقی شود. رژیم کتوژنیک می تواند به شما در کم کردن چربی اضافی بدن که یکی از عوامل اصلی دیابت نوع دوم، پیش دیابت و سندروم متابولیک است کمک کند. با کاهش انسولین، رژیم کتوژنیک به کاهش شیوع آکنه کمک میکند. سلنیوم به فعال کردن هورمونهای تیروئید کمک میکند تا بدن بتواند از آنها استفاده کند. مطالعات همچنین نشان میدهند که روی ممکن است به بدن در تنظیم TSH کمک کند، هورمونی که به غده تیروئید میگوید تا هورمونهای تیروئید را ترشح کند. شکلات تلخ حاوی فلاونول است که خطر بیماری قلبی را بوسیله کاهش فشار خون و حفظ سلامت سرخرگ کاهش میدهد. غذاهای حاوی تخممرغ نیز گزینههای مناسبی بهعنوان وعدهی غذایی هستند. از دیگر مواد غذایی محدود میتوان به حبوبات، سبزیجات نشاستهای مثل سیب زمینی، سسها و غذاهای فرآوری شده، چربیهای غیر سالم و الکل اشاره کرد. از این رژیم برای اولین بار به منظور درمان صرع به خصوص در کودکانی که مبتلا به صرع غیر قابل کنترل با دارو بودند، مورد استفاده قرار گرفت.

تو رژیم کتوژنیک چی بخوریم

هرچند رژیم لاغری کتوژنیک طی دهه گذشته باب شده؛ اما در اصل به ۱۰۰ سال پیش برمیگردد که بهعنوان راهی برای کاهش تشنج در افراد مبتلا به صرع به کار میرفت. حفظ رژیم کتوژنیک در رستورانها کار خیلی سختی نیست. این کار به تغییرات عادت طولانی مدت تکیه نمی کند و تنها به نیروی اراده برای مدت زمان کوتاهی نیاز دارد. رژیم کتوژنیک، یک رژیم جامع، بیخطر و طبیعی برای درمان صرع نیست و همانند هرگونه دارودرمانی دیگر، احتمال بروز عوارض وجود دارد. رژیمهای کتوژنیک حتی ممکن است در برابر دیابت، سرطان، صرع و بیماری آلزایمر فواید زیادی داشته باشند. رژیم لاغری کتوژنیک معمولا فرکانس تشنجها را در افراد مبتلا به صرع نصف میکند. آووکادو را بشویید و از وسط نصف کنید. همین الان رایگان سوالتو از بهترین پزشکان و متخصصان بپرس.کلیک کنید! رژیم مدیترانه ای(خصوصاً در بین متخصصان بهداشت) بسیار محبوب است. در زنان به از بین رفتن علائم تخمدان پلی کیستیک (PCOS) کمک می کند. هر دوی این رژیم ها بدن را به جذب کتوز ترغیب می کنند که در آن چربی سوزانده شده و ایجاد اجسام کتونی، به سلامت مغز کمک می کند.