نحوه مدیریت غذا و وعده های غذایی در دوران قرنطینه


اگر از نظر اجتماعی خود را از ویروس کرونا جدا می کنید ، ممکن است متوجه تغییر در رفتارهای غذایی ، سطح استرس و احساس خود در مورد بدن خود شوید. اینا همه عادیه! نکات مربوط به مدیریت غذا و رفتارهای خوردن در دوران قرنطینه را بخوانید.

تغییر اجتناب ناپذیر است: تغییر روحیه ، تغییر رفتار یا تغییر شرایط. و خواه شغل جدیدی باشد ، یا افزایش حجم کار ، تعطیلات در مناطق گرمسیری ، یا ناگهان مجبور به کار در خانه باشید ، هرگونه تغییر در شرایط مطمئناً به نوعی بر شما تأثیر می گذارد.

از آنجا که شرایط برای همه ما در شرایط همه گیری کروناویروس فعلی در حال تغییر است ، من پیامهای زیادی از زنان دریافت کرده ام که نشان می دهند تصویر بدن آنها در هفته گذشته بدتر شده است و آنها بیشتر در حال افکار طرز فکر از رژیم غذایی هستند. تا زمان.

آنها به من می گویند که در مورد غذا احساس کنترل نمی کنند: پرخوری بیشتر ، خوردن غذای مناسب به جای آشپزی ، تنقلات بیشتر و غیره. برخی اظهار می کنند که احساس تنبلی می کنند ، “به اندازه کافی” ورزش نمی کنند یا بیشتر تماشا می کنند. تلویزیون / نتفلیکس ، وقت بیشتری را در حال حرکت با تلفن خود سپری کنید و باز هم ، آشپزی نکنید.

من این را به اشتراک می گذارم تا نشان دهم که اگر این احساس شما شبیه احساس شما است ، بدانید که تنها نیستید!

واقعیت این است که تغییرات بزرگی در زندگی روزمره ما ایجاد شده است. وضعیت کنونی ویروس کرونا بر خلاف شرایطی است که اکثر ما در طول زندگی خود دیده ایم. بنابراین به طور طبیعی ، انتظار می رود رفتارها ، الگوهای فکری و خلق و خوی ما در طول این قرنطینه نیز تغییر کند.

راه هایی که می تواند تصویر بدن شما را در طول انزوای اجتماعی تحت تأثیر قرار دهد:

اگر انزوا اجتماعی را در داخل خانه تمرین می کنید ، احتمالاً زمان بیشتری را در تنهایی ، با حواس پرتی کمتر و فعالیت های کمتر در فضای باز سپری می کنید تا ذهن خود را مشغول کنید. یکی از مشتری های من همچنین متوجه شد که مجبور است تمام روز از خانه کار کند ، بیشتر از آنچه که در یک روز معمولی در حال حاضر است ، در آینه نشان می دهد.

علاوه بر این: در حال حاضر بسیاری از عدم اطمینان و بسیار خارج از کنترل ما وجود دارد. شما ممکن است افکار منفی بیشتری در مورد بدن خود داشته باشید و بیشتر بخواهید بخواهید آن را “تعمیر” یا “تغییر” دهید زیرا آنچه هست واقعاً جستجو کنترل است این احساس عدم اطمینان و عدم کنترل بر آنچه در حال رخ دادن است بسیار مضحک است. بنابراین تمایل داریم بر آنچه فکر می کنیم * می توانیم کنترل کنیم تمرکز کنیم: بدن خود.

اما درک و آگاهی از مواقعی که این امر به عنوان ناراحتی جسمی ظاهر می شود بسیار مهم است. آیا می توانید به جای تلاش برای “اصلاح” بدن خود ، در این ناراحتی بنشینید؟ از خود بپرسید: واقعاً اینجا چه خبر است؟ الان از چی می ترسم؟ من در حال حاضر واقعاً به چه چیزی احتیاج دارم؟

روش هایی که می تواند رفتارهای غذایی شما را تحت تأثیر قرار دهد:

وقتی غذا کم است ، بدن ما احساس محدودیت می کند ، چه از طریق رژیم غذایی خودمان و چه در زمانی مانند این که به طور قانونی غذا کم است (سلام ، فروشگاه های مواد غذایی با قفسه های خالی!) ، بدن ما اغلب با افزایش میل ما به غذا پاسخ می دهد. این بیولوژیکی است: بدن شما سعی می کند شما را زنده نگه دارد. این یک فرمول کاملاً واضح است: محدودیت و کمیابی ، میل به غذا ، وسواس و پرخوری.

در حال حاضر ، ممکن است نتوانید با این کمبود کمک کنید. اما اگر می توانید و زمانی که می توانید ، ببینید آیا می توانید راه هایی برای نشان دادن “فراوانی” پیدا کنید. به عنوان مثال ، یک مشتری من فقط چهار کیسه لیوان کره بادام زمینی ریس خریداری کرد تا بداند و به بدن خود اعتماد کند که هیچ کمبودی وجود ندارد. شما می توانید این کار را با غذاهای دیگر انجام دهید – در صورت امکان وسایل اصلی و مواد فاسد نشدنی را از انبار و فریزر ذخیره کنید.

به یاد داشته باشید که طبیعی است که در پرخوری ، غذا خوردن برای مقابله با استرس / اضطراب ، یا خوردن از احساس محرومیت / ترس در طول انزوا افزایش یابد. زمانها نادر است و طبیعی است که ما انسانها واکنش نشان دهیم.

نحوه مدیریت رفتارهای غذایی و خوردن در دوران قرنطینه:

1. اگر احساس کمبود غذا یا ناامنی می کنید ، بدانید که این احساسات معتبر هستند. این واکنش طبیعی بدن شما است که در چنین مواقعی احساس محرومیت کنید ، زمانی که عدم اطمینان زیادی در مورد بسیاری از چیزها ، از جمله غذا وجود دارد.

2. سعی کنید قضاوت در مورد رفتارهای غذایی خود را حذف کنید. اگر در حال خوردن غذا هستید در حال تغییر هستید یا بیشتر به دلیل استرس یا اضطراب غذا می خورید ، مشکلی نیست! برخی از این ابزارها را برای به چالش کشیدن هر گونه صدای انتقادی پلیس غذا / خودی که ممکن است در حال ظهور باشد ، امتحان کنید.

3. مواد غذایی فاسدشدنی ذخیره کنید (و هر گونه قضاوتی را که ممکن است در مورد برخی غذاهای فرآوری شده ظاهر شود ، حذف کنید) ؛ در حالت ایده آل ، اگر می توانید حداقل 2-3 هفته ارزش داشته باشد. برای اطلاع از غذاها و ایده های خاص تر ، این پست اینستاگرام را بررسی کنید.

4. مراقبت از خود در چنین شرایطی دشوار است ، اما بسیار مهم است – مطمئن شوید که برای آرامش ، کنار آمدن و پردازش احساسات خود وقت دارید. نگه داشتن یک مجله می تواند مفید باشد ، همچنین پردازش همه چیز با صدای بلند با دوستان (یا با یک درمانگر یا متخصص تغذیه از طریق سلامت از راه دور!). نکات مراقبت از خود در این پست وبلاگ بیشتر است.

5. با خود مهربان باشید و نسبت به خود شفقت داشته باشید. – مهم نیست که در حال حاضر چگونه واکنش نشان می دهید یا با چه چیزی باید کنار بیایید. ضربه زدن به خود یا احساس گناه هیچ کمکی نمی کند و فقط باعث ایجاد استرس بیشتر می شود ، که در حال حاضر بی معنی است. سعی کنید با خود بگویید “من در حال حاضر بهترین کاری را که می توانم انجام می دهم.”

6. به یاد داشته باشید که چند هفته استراحت هیچ چیز را به شدت تغییر نخواهد داد. اگر دچار وحشت شده اید زیرا نمی توانید تمرینات معمول خود را ادامه دهید ، به یاد داشته باشید که چند هفته استراحت هیچ چیز را به شدت تغییر نمی دهد. شاید این زمان مناسبی برای استراحت ، استراحت ، بهبودی یا حتی یافتن راههای جدید برای حرکت است که از سلامت جسمی و روحی شما پشتیبانی می کند. کارا هاربستریت پست فوق العاده ای در اینستاگرام در این باره دارد.

منابع بیشتر برخی از همکاران رژیم درمانی من در برابر رژیم:

امیدوارم با گذر از شرایط متغیر ، این نکات برای شما مفید باشد. من شما را به چالش می کشم تا این ایده را کنار بگذارید که این چیزی است که همه ما در حال گذراندن آن هستیم (انزوای اجتماعی / تغییر در برنامه های روزانه ما) خوب است یا بد. به یاد داشته باشید که حتی اگر شرایط در حال تغییر باشد ، ما هنوز کنترل نحوه واکنش به آنها را در دست داریم. از آن به عنوان فرصتی برای نشستن با احساسات خود استفاده کنید و آنها را به طور کامل احساس کنید. رفتارهای متفاوتی را که تجربه می کنید بپذیرید و کمی دلسوزی نشان دهید.

اگر در حال حاضر بیش از حد معمول غذا می خورید ، خوب است. اگر از غذاهایی غیر از آنچه معمولاً می خورید استفاده می کنید ، خوب است. اگر بدن شما در حال تغییر است ، اشکالی ندارد. بدن شما از پس این کار بر می آید. بیایید از این موضوع خارج شویم.

[br]



دیدگاهتان را بنویسید