رژیم غذایی برای افزایش وزن چگونه با رژیم غذایی وزن خود را افزایش دهیم؟


تناسب اندام فقط کاهش وزن نیست. برخی از افراد ممکن است از ترس چاق شدن اضافه وزن داشته باشند. با این حال ، چاقی و کاهش وزن بیش از حد می تواند برای سلامتی ما خطرناک باشد. اگر این را به درستی درک کرده اید ، قطعاً سعی می کنید به طور متعادل وزن خود را افزایش دهید. روشهای مختلفی برای افزایش وزن وجود دارد ؛ اما می دانید که افزایش وزن می تواند به اندازه کاهش وزن مشکل باشد. در این مقاله می خواهیم در مورد رژیم صحیح و اصولی برای افزایش وزن با شما عزیزان صحبت کنیم. پس به ما بپیوندید.

برای افزایش وزن به چند کالری نیاز داریم؟

بدن ما برای انجام فعالیت های روزانه خود به 30 کالری در هر 1 کیلوگرم وزن بدن نیاز دارد. به عنوان مثال ، این بدان معناست که یک فرد 60 کیلوگرمی برای انجام کارهای عادی روزانه به 1800 کالری در روز نیاز دارد. وقتی این مقدار کمتر از 1800 کالری باشد ، فرد وزن خود را کاهش می دهد. یعنی بدن برای زنده ماندن از ذخایر خود استفاده می کند. همچنین وقتی بیش از 1800 کالری در روز می خورید ، بدن شما به سمت چاقی سوق پیدا می کند.

آیا درک مفهوم کالری برای اجرای رژیم افزایش وزن کافی است؟

. این سوال بسیار مهمی است اکثر مردم فقط به “کالری” موجود در غذا توجه می کنند. با این حال ، کالری ها فقط باید یک لایه برداری سطحی در نظر گرفته شوند. در واقع نوع غذا بر چاقی و کاهش وزن نیز تأثیر می گذارد. به عنوان مثال ، کربوهیدراتها تأثیر بسیار بیشتری بر چاقی نسبت به پروتئین دارند. بنابراین ، در حقیقت ، 500 کالری خرما یا نان بیشتر از 500 گرم مرغ چاق کننده است. این ممکن است کمی پیچیده به نظر برسد. اما با خوردن کربوهیدرات بیشتر می توانید وزن بیشتری افزایش دهید.

رژیم غذایی برای افزایش وزن

بهترین برنامه رژیم غذایی چیست؟

شاید برای شما این سوال پیش آمده باشد که کدام رژیم غذایی برای افزایش وزن مناسب است. رژیم غذایی تجویز شده برای افزایش وزن بسیار ساده تر از رژیم غذایی برای کاهش وزن خواهد بود. ابتدا باید با گروه های مختلف غذایی آشنا شوید. در مرحله بعد ، انواع مختلف غذا را به شما معرفی می کنیم:

  • کربوهیدرات: هر گرم کربوهیدرات دارای 4 کالری است.
  • پروتئین ها: هر گرم پروتئین دارای 4 کالری است.
  • چربی: هر گرم چربی 9 کالری دارد.
  • ویتامین ها: هر گرم ویتامین 0 کالری دارد.
  • نمک و مواد معدنی: این گروه همچنین 0 کالری دارد.
  • آب: این آب 0 کالری دارد.

به طور مشابه ، می توانید بر اساس گروه هایی که در طول روز می خورید کالری بیشتری بسوزانید. البته همانطور که در قسمت قبل اشاره کردیم میزان چاقی کربوهیدراتها بیشتر از همه گروههای غذایی است. بنابراین ، برای افزایش وزن ، توصیه می شود کربوهیدرات بیشتری مصرف کنید.

رژیم غذایی برای افزایش وزن

چه موادی را باید در رژیم غذایی خود بگنجانیم؟

همچنین ممکن است به دنبال غذاهایی باشید که شما را چاق تر از غذاهای دیگر می کند. به طور کلی توصیه می شود برای افزایش وزن 9 ماده غذایی را فراموش نکنید. اولین ماده تخم مرغ است. تخم مرغ نسبتاً کالری بالایی دارد و می تواند به چاقی و سلامت بدن کمک کند. ماده دوم کره بادام زمینی است. حاوی مقدار قابل توجهی پروتئین است و به چاقی شما کمک می کند. بهتر است هنگام خوردن گوشت ، قسمت های پرچرب را در وعده های غذایی خود قرار دهید. همچنین لوبیا کالری بالایی دارد و می تواند برای بدن مفید باشد.

برخی از میوه ها مانند موز کالری بالایی دارند. علاوه بر این ، برای سلامت بدن و سهم مواد و ویتامین های مختلف ، باید میوه ها را در رژیم غذایی خود قرار دهید. غلات کامل مانند ماکارونی ، برنج قهوه ای و نان سبوس دار را نباید از رژیم غذایی خود حذف کنید. در نهایت ، شما باید روغن های سالم مانند روغن زیتون و شیر کامل را به رژیم غذایی خود اضافه کنید.

دوستان عزیز هراز نظر شما در مورد رژیم غذایی برای افزایش وزن چیست؟ برای افزایش وزن چه روشی را توصیه می کنید؟ نظرات خود را با ما به اشتراک بگذارید. فراموش نکنید منتظر نظرات و تجربیات خود دوستان عزیز باشید.

دیدگاهتان را بنویسید