آیا خوردن شش وعده در روز متابولیسم را افزایش می دهد؟


اکثر مردم ، هنگام شروع یک رژیم غذایی جدید ، 9 نفر از 10 نفر آنها با 3 وعده غذایی اصلی استاندارد و 2 میان وعده یا 3 وعده غذایی اصلی و 3 میان وعده شروع می کنند. چرا؟ زیرا این همان چیزی است که در دنیای رژیم غذایی به ما توصیه می شود. با این حال ، اثبات نشده است که این الگوی غذایی مثرترین است.

تحقیقات در واقع نشان می دهد که اگر به همان میزان کالری در 24 ساعت مصرف شود ، هیچ تفاوتی بین متابولیسم فردی که در روز 6 غذا می خورد در مقایسه با فردی که در روز 3 غذا می خورد وجود ندارد!

بنابراین چرا باید این ایده را به خود مشغول کرد که “من روزانه شش وعده غذا می خورم تا متابولیسم را تقویت کنم؟” خوب ، بسیاری از مشتریان شنیده اند که “اگر هر 2-3 ساعت غذا نخورید ، بدن شما در حالت گرسنگی قرار می گیرد و به جای استفاده از غذا برای انرژی ، ذخیره آن را به عنوان چربی شروع می کند.”

اجازه دهید ما آن را تضمین کنیم این اتفاق در مدت زمان کوتاهی رخ نمی دهد.

پاسخ ساده به اینکه چرا این موضوع اینقدر محبوب شده است؟ تعصبات تغذیه ای و افسانه هایی که هرگز نمی میرند!

بگذارید آنچه را که برای بسیاری از مشتریان خود هنگام کار مشاهده می کنم به شما بگویم:

به نظر می رسد خوردن 3 وعده غذایی در روز با یک میان وعده در صورت نیاز (صبح ، بعد از ظهر یا عصر) از نظر سازگاری و کاهش احتمال پرخوری (یا کالری) به بهترین وجه موثر است.

واقعیت این است که هر بار که غذا می خوریم ، فرصتی برای پرخوری وجود دارد – مخصوصاً اگر در طول روز دائماً گرسنه باشیم. اگر در زمان فرصت غذا بخوریم ، تا زمانی که احساس سیری نکنیم (که معمولاً وقتی کمتر وعده های غذایی بزرگتر را می خوریم) ، احتمالاً کالری کمتری مصرف می کنیم.

بیشتر اوقات ، وقتی افراد رژیم غذایی خود را تغییر می دهند ، به ما می گویند که همه آنها در طول روز به فکر غذا هستند.

تا وعده غذایی یا میان وعده بعدی چقدر زمان باقی است؟

آیا باید 2 وعده غذایی را بسته بندی کرده و بعد از ظهر که 5 ساعت به محل کار می روم با خود ببرم؟

آیا باید ساعت را در گوشم تنظیم کنم تا دقیقاً بدانم چه موقع غذا بخورم؟

به نظر می رسد زمانی که 3 وعده غذایی بزرگتر در طول روز بخوریم بسیار مفید خواهد بود. این به ما این امکان را می دهد که احساس سیری و سیری کنیم به جای اینکه فقط بخوریم و معده خود را بسته نگه داریم. همچنین آزادی روانی بیشتری نسبت به غذا داریم. به این ترتیب ، ما دائماً به وعده غذایی بعدی فکر نمی کنیم ، زیرا 6 تا 5 ساعت زمان داریم تا بدن ما این جمله را شروع کند باز گرسنه ام!

این ممکن است برای شما یک نمایش باشد!

اما این آزادی! عمدتا برای کسانی که مدتها در مورد “رژیم” و “محدودیت” فکر می کردند!

با این وجود ، ما هنوز مشتریان زیادی داریم که احساس می کنند به 3 وعده غذا نیاز دارند عالی و 2-3 میان وعده بخورید. اما اگر دائماً احساس می کنید که غذا بر کل روز شما تسلط دارد و به نظر نمی رسد راضی هستید ، ممکن است ارزش تغییر را داشته باشد!

چالش ما برای شما این است:

به جای خوردن چند وعده غذایی کوچک در روز ، به وعده های غذایی بزرگتر و میان وعده بروید و احساس خود را ببینید! فقط ممکن است متوجه شوید که این ترفند ساده برای شما تغییر دهنده بازی است!

شاد و سلامت باشید.

دیدگاهتان را بنویسید