BMI


BMI یا نمایه توده بدن برای اندازه گیری ترکیب بدن استفاده می شود و متعاقباً برای اندازه گیری سلامتی مورد استفاده قرار می گیرد که به دلایل زیادی دقیق نیست. با این حال ، انجام آن یک اقدام ساده است ، به همین دلیل احتمالاً در طول زمان بسیار مورد استفاده قرار گرفته است. شاخص توده بدنی یا BMI اندازه گیری است که از قد و وزن ما برای محاسبه سطح تقریبی چربی بدن استفاده می کند. به دلیل ساده بودن ، ارزان بودن و غیرتهاجمی بودن ، مورد استقبال گسترده قرار گرفته است. با این حال ، با وجود استفاده گسترده از آن ، BMI معیوب است. در اینجا دلیل….

  1. BMI توده عضلانی را در نظر نمی گیرد
  2. BMI نشانه خوبی از توده چربی یا تراکم استخوان نمی دهد
  3. BMI در مورد ترکیب بدن چیزی نمی گوید
  4. BMI تفاوت جنسیتی یا نژادی را در نظر نمی گیرد
  5. به طور کلی: BMI (یا وزن) سلامت را تعریف نمی کند

✅ بسیار ساده: هنگامی که فرمول BMI برای اولین بار طراحی شد ، هیچ ماشین حساب ، رایانه یا دستگاه های الکترونیکی وجود نداشت. این معادله بسیار ساده توسط ریاضیدان ، ستاره شناس و آمارشناس بلژیکی به نام Adolphe Quetelet توسعه داده شد. مشکل در اینجا این است که BMI عواملی را که در تعیین وزن و درصد چربی بدن مناسب برای افراد نقش دارند ، در نظر نمی گیرد. این عوامل عبارتند از: سطح فعالیت ، نوع بدن ، سن ، جنسیت و قومیت. به هر حال ، اطلاعاتی در مورد پرسشنامه تغذیه برای شما…. آنسل کیز این معادله را در سال 1972 به BMI تغییر داد. شما ممکن است نام آن را از سایر مطالعات تغذیه ای کلیدی ، از جمله مطالعه هفت کشور ، تشخیص دهید.

✅ ترکیب بدن: مشکل اصلی BMI این است که نمی تواند بین ماهیچه ، چربی و توده مایع تمایز قائل شود. این مسئله چندین مسئله را مطرح می کند ، یکی از آنها این است که ماهیچه ها از چربی متراکم تر هستند ، بنابراین فردی که از نظر فنی عضلانی تر است ، می تواند BMI بالایی داشته باشد و حتی در صورت عدم وجود اضافه وزن نیز طبقه بندی شود.

✅ وزن سلامت را تعیین نمی کند: BMI فقط دسته بندی وزن است و سلامت نیست زیرا به یاد داشته باشید که وزن ما لزوماً سلامت ما را تعیین نمی کند. سلامت ما توسط عوامل زیادی از جمله: تغذیه ، سطح فعالیت ، الگوهای خواب و سلامت روانی ما تعیین می شود. در حالی که ما گاهی اوقات نیاز داریم از BMI به عنوان راهنما استفاده کنیم ، باید از آن به عنوان بخشی از کل تصویر استفاده شود و نه فقط به تنهایی.

هر محاسبه ای که یک عدد را به شخص اختصاص دهد ، بی نقص نخواهد بود. انسانها آنقدر پیچیده هستند که نمی توان آنها را با یک شکل توصیف کرد. بدن سالم در اشکال و اندازه های مختلف رشد می کند ، چیزی که BMI به آن توجه نمی کند. به جای تمرکز بر یک عدد دلخواه ، مانند BMI و تنظیم سلامت خود بر وزن ، ما باید بر توسعه رفتارهایی که باعث ارتقاء سلامت بهتر می شود تمرکز کنیم. غذا خوردن خوب ، نوشیدن مایعات کافی ، خواب کافی ، استراحت در مواقعی که بدن ما به آن نیاز دارد ، حرکت به شیوه ای که بدن و ذهن ما از آن لذت می برد ، داشتن تعادل خوب بین کار و زندگی همه بخشی از تصویر هستند.

اگر برای بهبودی از یک اختلال خوردن تلاش می کنید و نیاز به افزایش وزن دارید ، BMI می تواند به شما نشان دهد که کجا باید هدف خود را مشخص کنید. بنابراین ، این می تواند مفید باشد ؛ با این حال ، این تنها بخشی از بهبود است و BMI سالم به این معنی نیست که شما بهبود یافته اید.

نشریه BMI اولین بار در Dietitian UK ظاهر شد.

دیدگاهتان را بنویسید