۵ خطر در پرخوری عصبی که می تواند شما را بکشد

من نزدیک به ۱۰ سال از پرخوری عصبی رنج می بردم. من بسیاری از عوارض جانبی وحشتناک آن را تجربه کردم و خوش شانس بودم که با زندگی خود فرار کردم. بسیاری از مردم هرگز برای بولیمیا خود به دنبال کمک نیستند و سال ها با این بیماری زندگی می کنند – حتی چندین دهه…

اغلب بولیمیا باعث مرگ می شود.

مردم خطرات واقعی بولیمیا را درک نمی کنند. آنها فکر می کنند که چون مبتلایان به پرخوری عصبی اغلب وزن سالمی دارند – این یک اختلال تغذیه ای ایمن است… حقیقت نمی تواند متفاوت از این باشد.

در زیر من ۵ خطر وحشتناک اصلی در پرخوری عصبی را فهرست کرده ام

۱) عدم تعادل الکترولیت

ما به تعادل صحیح الکترولیت ها در بدن خود نیاز داریم تا مطمئن شویم عضلات، اندام ها و اعصاب ما به خوبی کار می کنند. بولیمیک ها اغلب از عدم تعادل شدید الکترولیت ناشی از استفراغ شدید یا سوء مصرف ملین رنج می برند.

عدم تعادل الکترولیت فشار زیادی بر اندام های شما وارد می کند و می تواند باعث ایست قلبی و مرگ ناگهانی شود.

این همان اتفاقی است که برای Terri Schiavo رخ داد. این کاملا او را نکشته – اما او دچار مرگ مغزی شد و به مدت ۱۵ سال در حالت نباتی باقی ماند… در نهایت شوهرش در دادگاهی پیروز شد تا لوله تغذیه او را بردارد و اجازه دهد او از گرسنگی بمیرد.

داستان Terri Schiavo من را می‌ترساند، زیرا زمانی که مبتلا به پرخوری عصبی بودم سطح الکترولیت‌هایم بسیار پایین بود. ضربان قلب نامنظم و درد شدید قفسه سینه داشتم. از اینکه با جانم فرار کردم خیلی خوشحالم.

۲) پارگی معده

پارگی معده زمانی اتفاق می‌افتد که یک فرد مبتلا به بولیمیک در حین پرخوری مقدار زیادی غذا می‌خورد. حجم غذایی که خورده اید آنقدر زیاد است که مجرای گوارشی شما را ترک می کند.

پارگی معده یکی از وحشتناک ترین عوارض پرخوری عصبی است… به احتمال زیاد شما را می کشد و بسیار غیرمنتظره خواهد بود.

من موارد زیادی را به یاد دارم که آنقدر خوردم که مطمئن بودم چیزی باید بریزد! خدا را شکر که هرگز نشد… باز هم از ستاره خوش شانسم تشکر می کنم!

۳) کتواسیدوز

کتواسیدوز زمانی است که سطوح بالایی از اسیدها در جریان خون شما جمع می شود. این اسیدها به نام کتون نیز شناخته می شوند. آنها زمانی رخ می دهند که بدن شما به جای منابع غذایی، چربی ذخیره شده را می سوزاند تا انرژی خود را به دست آورد.

ناشی از گرسنگی، پرخوری و پاکسازی، کم آبی شدید، دیابت، الکلیسم و ​​هیپرگلیسمی است.

اگر کتواسیدوز درمان نشود، ممکن است به کما ناگهانی و حتی مرگ منجر شود.

۴) سرطان!

بسیاری از مبتلایان به بولیمیک از ریفلاکس دائمی و شدید اسید رنج می برند. این به این دلیل است که آنها به “دریچه عدم بازگشت” خود آسیب رسانده اند که به پایین نگه داشتن غذا کمک می کند.

از هر ۱۰ نفری که از رفلاکس وحشتناک اسید رنج می برند، ۱ نفر دچار بیماری به نام مری بارت می شود.

مری بارت می تواند منجر به سرطان مری شود. این بسیار خطرناک است زیرا اغلب در مراحل پایانی کشف می شود – زمانی که درمان دشوار و بی اثر است.

اگر مشخص شود که فرد مبتلا به مری بارت مبتلا به سرطان شدید است، برداشتن بیشتر مری توصیه می شود. چیزهای تند و زننده!

این وحشتناک است که بدانید پرخوری عصبی می تواند منجر به سرطان شود!

۵) خودکشی

پرخوری عصبی و افسردگی دو بیماری درهم تنیده هستند. مشخص کردن اینکه کدام یک اول شروع شد و کدام یک باعث دیگری شد، می تواند دشوار باشد.

در مورد من، افسردگی قطعاً باعث پرخوری عصبی من شد… ترک زیمبابوه (خانه من) در اوایل نوجوانی زندگی ام را از کنترل خارج کرد. من افسرده شدم و آن افسردگی خود را به صورت پرخوری عصبی نشان داد.

زمانی که به پرخوری عصبی مبتلا شدم، ترک این عادت بسیار سخت بود… چرخه پرخوری عصبی و افسردگی به مدت ۱۰ سال ادامه داشت.

پرخوری عصبی می تواند باعث افسردگی شدید شود. این باعث می شود از خود احساس انزجار کنید، تنها و درمانده باشید. شما احساس می کنید یک عجایب هستید. بیشتر از همه شما احساس شرم می کنید. به دلیل این افسردگی شدید، خودکشی به یک نگرانی واقعی تبدیل می شود.

بولیمیک ها آنقدر از خود منزجر و شرمنده هستند که به دنبال کمک نمی روند. آنها در سکوت رنج می برند تا زمانی که دیگر طاقت نیاورند.

چگونه از این عوارض وحشتناک بولیمیا پیشگیری و اجتناب کنید؟

این خطرات در پرخوری عصبی همان چیزی است که من را به کمک گرفتن سوق داد. نمی‌خواستم پرخوری عصبی در جنگ پیروز شود.

من اکنون بیش از ۴ سال است که بدون پرخوری عصبی هستم. من سالم و شاد هستم. من موفق شده ام از هر یک از عوارض جدی پرخوری عصبی اجتناب کنم… اگرچه از دندان پرخوری عصبی رنج می برم – اما این چیزی نیست که دندانپزشک نمی تواند آن را برطرف کند (به قیمت!) من زنده هستم و پرخوری عصبی بخشی از گذشته من است. بخشی از آینده من نیست

برای کمک به کاهش احتمال ابتلا به این عوارض، باید سعی کنید و مقدار زیادی غذای تازه و سالم بخورید… و باید سعی کنید آن را کاهش دهید. بدن شما به مواد مغذی نیاز دارد تا به درستی کار کند و هر آسیبی که قبلاً انجام داده اید را التیام بخشد.

بهترین راه برای پیشگیری و جلوگیری از عوارض پرخوری عصبی، بهبودی است.

و شما می توانید بهبود پیدا کنید! اگر من انجام دادم – هر کسی می تواند. من واقعاً به آن اعتقاد دارم.

رژیم آنلاین دکتر روشن ضمیر https://rdiet.ir/ رژیم کتوژنیک دکتر روشن ضمیر