30+ ایده ناهار سالم نوجوان در خانه


آیا به ایده های ناهار سالم برای نوجوانان نیاز دارید؟ در اینجا چند الهام برای شما وجود دارد!

ناهار برای هر کودکی می تواند یک چالش باشد. اما ناهار نوجوانان ، با اشتهای مسابقه ای و برنامه های شلوغ ، ممکن است باعث شود دوباره چیپوتل را در نظر بگیرید. من از شما الهام می گیرم ، آیا نوجوان شما برای تعطیلات تابستانی یا زمستانی در خانه است یا فقط برای تعطیلات آخر هفته به ایده نیاز دارد.

از اینجا شروع کنید: ناهار سالم نوجوان چیست؟

  • مواد مغذی رضایت بخش: پروتئین و چربی به ناهار کمک می کند تا ماندگار باشد
  • چند گروه غذایی: برخی از بچه ها (مثل بچه های من) به سمت غذاهای نشاسته ای تمایل دارند. نشاسته ای مانند نان و ماکارونی اشکالی ندارد ، اما انواع گروه های غذایی به کودک شما کمک می کند تا مواد مغذی مورد نیاز خود را دریافت کند (مرتبط: چگونه به نوجوان گرسنه خود غذا بدهیم)
  • سبزیجات میوه ای: آنها دارای فیبر و ویتامین ها و مواد معدنی مهم مانند ویتامین A و پتاسیم هستند. اکثر بچه ها (و بزرگسالان!) محصولات کافی دریافت نمی کنند. ناهار یک راه عالی برای کمک به بچه ها (و بزرگسالان) است.
  • بخش مناسب برای آنها: هر کودکی متفاوت است. هر روز متفاوت است. به فرزند خود اعتماد کنید که مقدار مورد نیاز خود را بخورد و از محدود کردن یا محدود کردن غذای خود اجتناب کنید.

ایده های ناهار سالم برای نوجوانان

ایده های ناهار گرم برای نوجوانان

  • شیرینی پیتزا مدرسه قدیمی یا پیتزای نان فرانسوی: روی یک نان شیرینی بریده شده یا نان باگت را با سس پیتزا ، پنیر و مواد دلخواه خود بریزید و زیر گریل یا در توستر گرم کنید.
  • ماکارونی منجمد (مانند تورتلینی یا راویولی): به جوش بیاورید و با سس قرمز خرد شده یا روغن زیتون و پنیر پارمزان سرو کنید
  • غذای باقی مانده از شام را دوباره گرم کنید: آنها را بپوشید ظروف شیشه ای تک وعده ای قابل گرم شدن در مایکروویو
تخم مرغ در سوراخ: ایده های ناهار برای نوجوانان
  • ماکارونی و پنیر جعبه ای سالاد یا سبزیجات مخلوط یخ زده را اضافه کنید
  • سوپ یا چیلی (خرید از فروشگاه یا خانگی)
  • کسادیا: تهیه شده با پنیر ، لوبیا سرخ شده ، سبزیجات بو داده ، مرغ کبابی باقی مانده و غیره.
Quesadilla با سالاد: ایده های ناهار برای نوجوانان
  • پنیر کبابی
  • Veggie Burgers یا Veggie Dogs (ما Morningstar را دوست داریم)
  • بوریتو یخ زده (بسته بندی شده یا خانگی)
بوریتوی گوشتی مناسب برای انجماد
  • سیب زمینی پخته شده: روی آن پنیر ، چیلی یا سبزیجات بخارپز کنید.
  • بلغور جو دوسر: میوه و آجیل را اضافه کنید

ایده های ناهار سرد برای نوجوانان

  • بشقاب میان وعده
  • ساندویچ گوشت سرد یا سبزیجات یا بپیچید
  • نان تست آووکادو (یک تخم مرغ سرخ شده را به آن اضافه کنید!)
نان تست آووکادو: ناهار برای نوجوانان
  • سالاد ماهی تن یا ساندویچ سالاد مرغ
  • PB&J (یا SB & J – Sunbutter + Jelly)
  • هموس + پیتا و سبزیجات (مانند هویج و خیار)
  • سبز سالاد: روی محصول پر پروتئین مانند نخود ، کنسرو ماهی تن یا تخم مرغ آب پز قرار دهید.
  • سالاد ماکارونی یا کینوا
  • پیتزای سرد باقی مانده
  • کاسه اسموتی

ایده های ناهار سالم نوجوان – دستور العمل

در اینجا دستور العمل هایی وجود دارد که شما یا نوجوان خود می توانید از قبل برای کل هفته تهیه کنید.

ناگت توفو با سس گوجه فرنگی
رول سوشی خیار
زیرنویس های ساده کوفته

چگونه می توانید میوه و سبزیجات بیشتری را در ناهار نوجوان خود تشویق کنید

  • یک اسموتی میوه (یا بسته های اسموتی را جمع آوری کنید بنابراین برای آنها آسان است که سریع آن را بسازند)
  • کاهو و گوجه فرنگی را روی ساندویچ ها قرار دهید.
  • ادامام را در یک میان وعده یا به عنوان یک غذای جانبی قرار دهید
  • ناهار را با یک سالاد یا یک فنجان سوپ سبزیجات میل کنید.
  • یک طرف چیپس و سالسا اضافه کنید
  • فنجان های میوه و سس سیب شیرین نشده را که می توانند بنوشند ، ذخیره کنید
  • پیشنهاد کنید برش های سیب را به پنیر کبابی یا اسفناج تازه را به تخم مرغ های هم زده اضافه کنید.

ایده های بیشتر برای تغذیه نوجوانان



دیدگاهتان را بنویسید