10 راه برای مراقبت بیشتر هنگام غذا خوردن و اینکه چگونه سلامت شما را بهبود می بخشد


توجه بیشتر هنگام غذا خوردن می تواند به کاهش هوس قند و کربوهیدرات ، کاهش اشتها و اجتناب از پرخوری ، بهبود هضم ، بهبود جذب مواد مغذی ، بهبود روحیه ، افزایش آرامش درونی و احساس رفاه ، طعم بهتر غذا و غذای غنی تر کمک کند. و تجربه رضایت بخش تر ، و ارتباط بیشتر با منبع معنوی خود را تسهیل می کند.

این ساده ، کاربردی است و هیچ هزینه ای برای شما ندارد. هنگام طراحی برنامه شخصی سرخپوشان ، خوردن آگاهانه باید یک اصل اساسی در سبک زندگی شما باشد. من گمان می کنم که اجداد غارنشین ما به طور طبیعی در هنگام غذا آگاهی داشته اند ، زیرا آنها همه حواس پرتی ها و عوامل استرس زا را برای مقابله با زندگی مدرن ندارند.

در اینجا ده روش وجود دارد که می توانید هنگام غذا خوردن ذهن خود را عملی کنید تا فوراً از این مزایا استفاده کنید.

  1. سرعت خود را کم کرده و با وعده های غذایی خود و غذا خوردن کاملاً حاضر شوید.
  2. تمرکز کنید و ارزش کامل ویژگی های منحصر به فرد هر غذا را تشخیص دهید: شکل ، رنگ ، بافت ، عطر ، دما ، محتوای مواد مغذی ، نحوه صدا و احساس آن در لب ها و دهان شما.
  3. آهسته و عمدی بجوید.
  4. آگاه باشید و با هر لقمه و حسی درگیر باشید ، گویی هیچ چیز دیگری در جهان در آن زمان وجود نداشته است.
  5. به صورت دوره ای چشمان خود را ببندید و از غذا و کل تجربه خوردن لذت ببرید. بدون فکر غذا نخورید.
  6. از هر لحظه لذت ببرید و گاز بگیرید.
  7. با غذای خود و تجربه غذا خوردن ، گویی آنها نقطه اصلی یک مدیتیشن بوده اند یا برای اولین بار در یک جلسه دوستانه با عشق زندگی خود شرکت کرده اید.
  8. هنگام غذا خوردن پشت میز بنشینید. این شما را مجبور می کند که روی غذای خود و کاری که انجام می دهید تمرکز کنید.
  9. حواس پرتی ها را از بین ببرید. تلفن همراه خود را در اتاق دیگری قرار دهید یا آن را خاموش کنید. خود را از لپ تاپ ، رایانه ، رایانه لوحی ، نامه ، کتاب ، تلویزیون و مجلات جدا کنید. هنگام غذا خوردن در فعالیتهای دیگر شرکت نکنید.
  10. پس از اتمام غذا خوردن ، چند لحظه ساکت بنشینید و تجربه خود را (به عنوان مثال ، ظاهر غذا ، بو و طعم غذا و احساساتی که هنگام غذا خوردن تجربه کرده اید) قبل از حرکت به فعالیت بعدی بازگو کنید. همچنین ممکن است بخواهید به خاطر غذا و تجربه ، از درون یا منبع معنوی خود قدردانی کنید.

گذشته از عمل واقعی غذا خوردن ، اصول توجه باید به تمام جنبه های غذای شما ، از جمله تصمیم گیری درست در مورد غذاهایی که به بدن خود وارد می کنید (مانند ارگانیک ، تغذیه علف ، مرتع ، بدون قفس ، بدون هورمون) ، گسترش یابد. ، و بدون آنتی بیوتیک ، کربوهیدرات کم ، بدون قند ، Paleo) و آماده سازی (به عنوان مثال خرید ، برش ، دور ریختن ، طبخ).

توجه به نحوه واکنش بدن به وعده های غذایی شما (به عنوان مثال ، باعث می شود احساس خستگی ، خارش ، درد یا افزایش انرژی کنید) می تواند به عنوان راهنمایی برای ایجاد تغییرات و شخصی سازی رژیم غذایی بر اساس نیازهای بیوشیمیایی منحصر به فرد شما مورد استفاده قرار گیرد.

علاوه بر این ، ذهن آگاهی باید در همه زمینه های زندگی شما ، نه فقط در غذا و وعده غذایی ، تمرین شود تا سلامت و رفاه به طور کامل بهبود یابد. شما می توانید 15 تکنیک را پیدا کنید که به شما کمک می کند در چند دقیقه در کتاب الکترونیکی من بارگیری کنید ، برای سلامتی مدیتیشن کنیدبه صرف نظر از اینکه با چه وضعیت سلامتی روبرو هستید ، یا حتی اگر فقط اقدامات پیشگیرانه را انجام می دهید ، اگر زندگی آگاهانه تری داشته باشید ، نمی توانید اشتباه کنید.

از سفر لذت ببرید ، برای رسیدن به مقصد عجله نکنید.

اگر برای استفاده از ذهن آگاهی در زندگی به کمک بیشتری نیاز دارید ، امروز برای مشاوره تلفنی با من تماس بگیرید.

مربیگری جامع و جامع سلامت

دیدگاهتان را بنویسید