چگونه در دوران بارداری با نوزاد وزن کم کنیم

شما می توانید در دوران بارداری وزن کم کنید. این واقعیت توسط بسیاری از متخصصان تغذیه و رژیم‌پزشکی پشتیبانی می‌شود که سال‌ها از روال کاهش وزن مادران باردار حمایت می‌کنند.

مطالعاتی برای نشان دادن اهمیت حفظ وزن طبیعی انجام شد. اگر از ابتدا اضافه وزن دارید، باید به مضرات افزایش وزن در دوران بارداری فکر کنید. خطر ابتلای شما و کودکتان به بیماری هایی مانند دیابت زیاد است.

و اگرچه وزن شما در حال حاضر طبیعی است، اما بهانه ای برای شروع خوردن هر چیزی که میل دارید نیست. به یاد داشته باشید که برای داشتن یک پروسه زایمان ایمن، غذای سالم بخورید.

مرحله ۱: ابتدا در مورد غذاهای مناسب با پزشک خود مشورت کنید. بدانید کدام یک برای کودک شما بهتر است و کدام یک به طور بالقوه می تواند به کودک شما آسیب برساند. برخی ممکن است فکر کنند پختن غذاهای دریایی عاقلانه است، اما در خوردن ماهی های بزرگتر مانند ماهی تن، مارلین آبی و غیره احتیاط کنید زیرا این ماهی ها معمولاً حاوی جیوه هستند که ممکن است برای کودک شما مضر باشد. از میوه ها، سبزیجات، مرغ، سایر غذاهای دریایی و محصولات مرغ استفاده کنید

مرحله ۲: مقدار زیادی آب بنوشید. از آنجایی که هر دوی شما از مایعات مصرفی خود استفاده می کنید، باید دو برابر بیشتر بنوشید تا آب از دست رفته را جایگزین کنید. همچنین، به مهار گرسنگی کمک می کند و از خوردن بیشتر جلوگیری می کند.

مرحله ۳: هوس معمولاً در نتیجه عدم تعادل هورمونی است. مطمئن شوید که آشپزخانه خود را با گزینه های غذایی سالم پر می کنید. فقط در صورتی که هوس خوردن چیزی دارید، انتخاب های غذایی بهتری در شربت خانه خود دارید.

مرحله ۴: یک برنامه ورزشی را تنظیم کنید. فرم های خوب ورزش برای زنان باردار، ورزش هایی با سرعت آهسته و کم شدت هستند. از کسی بخواهید که در حین قدم زدن آرام در پارک شما را همراهی کند. فقط مطمئن شوید که بیش از حد خود را خسته نکنید زیرا ممکن است به کودک آسیب برساند. همچنین، ضروری است که فعالیت های شدید انجام ندهید، زیرا دمای داخلی شما می تواند به سطوح خطرناکی برسد که ممکن است به طور بالقوه به جنین داخل رحم شما آسیب برساند.

مرحله ۵: رژیم های غذایی مد روز را دنبال نکنید. اینها معمولاً عادات غذایی شما را اشتباه می گیرند و ممکن است در آینده باعث اختلالات خوردن شوند. به آنچه برای بدن شما سالم تر است مانند نان غلات کامل، گوشت سفید و غیره پایبند باشید. اگر به این مراحل در مورد چگونگی کاهش وزن در دوران بارداری پایبند باشید، می توانید از افزایش وزن بیش از حد بعد از بارداری جلوگیری کنید و حتی می توانید در مقایسه با قبل از بارداری لاغرتر به نظر برسید.

رژیم آنلاین دکتر روشن ضمیر https://rdiet.ir/ رژیم کتوژنیک دکتر روشن ضمیر