چگونه تغذیه ضعیف می تواند اثرات افسردگی را بدتر کند؟

در حالی که افسردگی یک وضعیت ذهنی است، داشتن یک رژیم غذایی پر از تغذیه خوب می تواند در حل این مشکل به شما کمک کند. بدون تغذیه مناسب در رژیم غذایی، خطر ابتلا به بیماری و بیماری و همچنین افزایش علائم افسردگی را افزایش می دهیم.

افسردگی چیست؟

افسردگی یک اختلال خلقی است که با احساس ناتوانی، ناامیدی و بی ارزشی مشخص می شود. اگر این احساسات بیش از دو هفته ادامه داشته باشد، به احتمال زیاد شما افسرده هستید. نه تنها عوامل عاطفی و روانی در افسردگی دخیل هستند، بلکه عوامل فیزیکی نیز وجود دارند. علاوه بر این، عوامل تغذیه ای وجود دارد که می تواند تأثیر زیادی بر افسردگی و احساس شما نسبت به خود و زندگی داشته باشد.

چگونه تغذیه بر افسردگی تاثیر می گذارد؟

تغذیه می تواند ارتباط زیادی با شروع یا تشدید احساس افسردگی داشته باشد. همه ما در مورد غذاهای راحت شنیده ایم. اینها غذاهایی هستند که وقتی احساس بدی داریم حالمان را بهتر می کنند.

ممکن است از نظر عاطفی آنقدر گرم نباشید، بنابراین برای اینکه احساس بهتری داشته باشید، ممکن است یک کارتن بستنی یا شکلات تخته ای مورد علاقه خود را بردارید. این کار را به اندازه کافی انجام دهید و شروع به افزایش وزن خواهید کرد. با افزایش وزن، عزت نفس و تصویر بدن شما از بین می‌رود و در نتیجه علائم افسردگی افزایش می‌یابد. همانطور که افسردگی دارید، بیشتر به این غذاهای آرامش بخش روی می آورید و وضعیت به سمت پایین آمدن ادامه می یابد.

جلوگیری:

اگر قبلاً تشخیص داده شده است که افسردگی دارید، باید داروهای خود را طبق دستور مصرف کنید. همچنین می توانید تغییراتی در سبک زندگی ایجاد کنید که با مراقبت بهتر از خود به کاهش علائم افسردگی کمک می کند. بیایید با رژیم غذایی و تغذیه شروع کنیم.

تغذیه مناسب:

فواید خوردن یک رژیم غذایی متعادل به خوبی شناخته شده است. برای انجام این کار باید بدانید که چه غذاهایی در یک رژیم غذایی سالم وجود دارد. یک رژیم غذایی غنی از مواد مغذی که ممکن است به کاهش علائم افسردگی کمک کند عبارتند از:

– سبزیجات و میوه های تازه، خام یا بخارپز

– گوشت های بدون چربی مانند مرغ، بوقلمون و ماهی

– کربوهیدرات های غلات کامل مانند نان و پاستا.

– لوبیا، نخود و سایر عدس ها

– لبنیات کم چرب

– از مصرف غذاهای حاوی کلسترول یا نمک پرهیز کنید

– نوشیدن مایعات فراوان برای هیدراتاسیون مناسب و همچنین دفع ناخالصی های بدن.

ممکن است بخواهید با پزشک خود در مورد مکمل های غذایی برای افزایش ویتامین ها و مواد معدنی در رژیم غذایی خود صحبت کنید. اینها به تقویت عملکرد بدن و همچنین کمک به مغز کمک می کند تا بهترین عملکرد خود را انجام دهد.

مغز شما زمانی بهترین عملکرد را دارد که با تغذیه خوب تغذیه شود. اطمینان حاصل کنید که رژیم غذایی شما سالم است و به مغز خود کمک می کنید تا بر اثرات افسردگی غلبه کند.

رژیم آنلاین دکتر روشن ضمیر https://rdiet.ir/ رژیم کتوژنیک دکتر روشن ضمیر