چه کسانی شامل رتبه بندی معلمان می شوند؟


رتبه بندی معلممانند رتبه بندی معلم بر اساس این سند، تحول بنیادین نظام آموزشی یکی از موضوعات مهمی است که باید برای ارتقای صلاحیت حرفه ای معلمان اجرایی شود. مرحله اول طرح رتبه بندی معلم در نیمه اول سال ۱۳۹۳ با بار مالی ۱۳۰۰ میلیارد تومانی اجرا شد. رتبه بندی معلم آنها شامل معلمان، مربیان، دانش آموزان هنر، مربیان آموزشی، مشاوران واحد مراقبت های بهداشتی، مدیران، و معاونان واحد آموزشی هستند. معیارهای اصلی در رتبه بندی معلم چیست ؟. آخرین اخبار در مورد این طرح رتبه بندی معلم ادامه مطلب

گزارش کردن جام جم آنلاین بر اساس این خبر، صادق ستاریورد سخنگوی وزارت آموزش و پرورش گفت: معلمان جدید نیز مشمول رده بندی هستند.

وی ادامه داد: با توجه به اینکه این دسته از معلمان در خدمت هستند و ارزشیابی از مدرسه ندارند، ارزشیابی دانشگاه ملاک قرار می گیرد.

آغاز سفارش معلمان

به گزارش جام جم آنلاین، یوسف نوری در گفت و گوی تلویزیونی اظهار داشت: اولین گام تحول آفرین در راستای ایجاد سند تحول بنیادین، تحول مرکز آموزشی سقل یعنی تربیت معلم است.

گفت: دانشگاه علمای زیادی دارد. اوایل دهه ۹۰ تبدیل به دانشگاه شد اما متأسفانه آنقدر خراب شد که مجبور شدیم در این سال ها آن را مرمت کنیم.

نوری افزود: در دانشگاه فرهینجیان نسبت استاد به دانشجو ۱:۱۱۰ بود در حالی که در برنامه ششم باید از یک به بیست باشد. اولین اقدامی که با همکاری وزارت علوم انجام شد، بازگرداندن این نسبت است. جمعیت ما ۵۶۰۰ پزشک و معلم است که از این تعداد ۱۰۰۰ نفر توسط دانشگاه فرهنگیان جذب می شوند.

وی بیان کرد: در فضای آموزش الکترونیکی دانش آموزان ما باید مهارت کار با برنامه های خاص رشته خود را بدانند، بنابراین هر دانشجو معلمی که فارغ التحصیل می شود باید در آزمون جامع استاندارد شرکت کرده و ۶ مهارت را برای دریافت گواهی سلامت معلم بیاموزد. همچنین به ترتیب مهم است.

وزیر آموزش و پرورش ادامه داد: برای معلمان چند پایه در دانشگاه فرهنگیان دوره نداشتیم و اکنون این موضوع در حال پیگیری است. یعنی معلم باید هر شش حوزه علمی را یاد گرفته باشد. در این مدت توانسته ایم دانشگاه فرهنگیان را در راستای سند تحول بنیادین که رسالت بزرگ وزارت آموزش و پرورش است احیا کنیم.

نوری درباره رتبه معلمان گفت: این لایحه یکی از کارهایی است که باید برای معلمان انجام شود. لایحه ارزشیابی معلمان یک دهه قدمت دارد و باید اجرا می شد. در این دولت با تلاش هایی که بود اسفند سال گذشته این بار قانون تصویب شد.

وی ادامه داد: رتبه بندی معلمان وارد مرحله عملیاتی شده است و در این مدت با وجود مشکلاتی فهرست تهیه شد و در نهایت اولین فهرست در تیرماه ۱۴۰۱ تصویب شد و پس از اصلاحیه، فهرست در فهرست تکمیل شد. پانزدهم همین ماه از این ماه

وی ادامه داد: سامانه طبقه بندی معلمان از امروز افتتاح شده است تا همکاران به صورت آزمایشی کار خود را انجام دهند اما سامانه از ۵ مرداد ماه به صورت رسمی آغاز به کار می کند.

به گفته نوری بخشی از مطالبات به همکاران پرداخت می شود، البته باید به این نکته نیز اشاره کرد که چیدمان معلمان زمان بر است. البته از همه همکاران بابت تاخیر در خصوص آیین نامه رتبه بندی معلمان نیز پوزش می طلبم.

وی افزود: بیش از ۸۰۰ هزار نفر شامل رتبه بندی می شوند اما تلاش می کنیم کارها را سریعتر انجام دهیم بنابراین بخشی از مطالبات را به تدریج پرداخت خواهیم کرد. شروع هماهنگی برای هر نفر حداقل یک ماه زمان می برد و می توان گفت تا پایان سال اجرا می شود.

نوری افزود: مسابقات فرهنگی ورزشی معلمان ۱۴ سال است که برگزار نمی شود اما امسال با همت همکاران دوباره احیا شده و اتفاق بزرگ و خوبی در جامعه آموزشی است. اعتبارات کلی که از سازمان برنامه بودجه دریافت می کنیم آموزش و حقوق کارکنان است.

او گفت: «آموزش و پرورش به دلیل اینکه به سرعت جواب نمی دهد، توجه چندانی نمی کند و البته این دولت تلاش کرده است که از این اتفاق جلوگیری کند. نیکوکاران سال گذشته ۳۴۰۰ میلیارد هزینه کردند و امسال ۸۰۰۰ میلیارد پیش بینی می کنند.

نوری درباره هزینه مدارس دولتی و غیردولتی در کشور افزود: سه دسته مدارس داریم. مدارس دولتی، غیردولتی و خصوصی. برای مدارس غیردولتی در صورت ارتکاب تخلف با توجه به شهریه ای که برای هر مدرسه تعیین می کنیم مردم می توانند اعتراض خود را اعلام کنند و با آن برخورد می شود. یکی از شاخص های تعیین شهریه مدارس موفقیت مدارس در سال های گذشته است که شورای مدارس غیردولتی این اعداد و قیمت ها را برای مدارس تعیین کرد و امسال مشکلی در این زمینه نداریم. تاکنون بیش از ۴۰ مدرسه به دلیل برخی تخلفات شناسایی شده است.

وزیر آموزش و پرورش ادامه داد: مورد دوم مدارس خصوصی دولتی مانند مدارس سمباد است. که هزینه ثبت نام را که میانگین کشوری ۳ میلیون تومان است از والدین می گیرد و به ۴۰ درصد افراد نیز تخفیف می دهد.

وی گفت: بخش زیادی از کنکور امسال حاصل این مدارس دولتی در سمپاد است که ۳۰ درصد دانش آموزان سمپاد فرزندان همکاران فرهنگی ما هستند که وضعیت مالی چندان خوبی ندارند.

وزیر آموزش و پرورش گفت: اکنون ۱۳ میلیون و ۵۰۰ هزار دانش آموز داریم که بیشتر آنها شهریه پرداخت نمی کنند. البته ما باید همه مدارس را با کیفیت کنیم و همه باید در مدارس باکیفیت درس بخوانند. وجود مدارس غیردولتی کمک کوچکی به آموزش و پرورش است اما اگر بررسی شود این موضوع تفاوت هایی را در کشور ایجاد کرده است. ما در دنیا به ندرت مدارس ابتدایی غیردولتی و خصوصی داریم و به نوعی در دنیای خصوصی هستیم.

نوری گفت: امسال ۷۵ درصد استعدادهای ما دولتی بود اما متاسفانه در جامعه گفته می شود که سمباد دولتی نیست در حالی که مدارس استعدادهای درخشان نیز دولتی محسوب می شوند. ذهنیت غلطی برای مردم ایجاد کرده اند که مدارس سمباد غیردولتی است.

رتبه بندی معلم

اصلاح آیین نامه قدردانی از معلمان

جلسه هیأت وزیران بنا به پیشنهاد وزارت آموزش و پرورش با همکاری سازمان برنامه و بودجه کشور، سازمان استخدامی کشور و دو عضو کمیته آموزش، تحقیقات و فناوری کشور در تاریخ ۲۸ خرداد ۱۴۰۱ شمسی تشکیل شد. شورای اسلامی. ناظران بر اساس ماده ۹ قانون نظام رتبه‌بندی تعداد ۱۴۰۰ نفر از معلمان مصوب آیین‌نامه اجرایی قانون مذکور را تصویب کردند.

اما مجلس اعلام کرد که این آیین نامه اشکال دارد و دولت این مشکلات را برطرف کرد، اما اصلاحات شامل چه مواردی می شود:

هیئت وزیران در جلسه ۱۸ مرداد ۱۴۰۱ به شماره ۴۸۶۴۵.۷۳۱۷۵ در تاریخ ۱۲ مرداد ۱۴۰۱ برای معاونت حقوقی رئیس جمهور و به استناد اصل ۱۳۸ قانون اساسی جمهوری اسلامی ایران تصویب کرد:

آیین نامه اجرایی قانون نظام طبقه بندی معلمان موضوع تصویب نامه شماره ۵۹۴۲۶.T59794E مورخ ۲۱ تیر ۱۴۰۱ به شرح زیر اصلاح گردید.

۱- ماده (۳) به شرح زیر اصلاح می‌شود:

ماده ۳ – مشمولان این آیین نامه شامل معلمان موضوع بند (۱) ماده (۲) قانون، مشمولان تبصره ماده (۴) قانون و عناوین معادل آنها در طرح طبقه بندی مشاغل معلم می باشد.

۲- تبصره (۳) ماده (۳) به شرح زیر اصلاح می‌شود:

تبصره ۳- اشخاصی که مسئولیت تعلیم و تربیت دانش‌آموزان در نظام آموزش رسمی دولتی را ندارند از قبیل کارکنان منصوب یا منتقل شده به سایر دستگاه‌های اجرایی (با یا بدون جایگاه سازمانی) و کارکنان منصوب در مدارس غیردولتی. به استثنای مدیران و معاونان معلم و مستمری از آموزش و پرورش) و افرادی که به دانشگاه‌های فرهنگیان و شهید رجعی منتقل شده‌اند مشمول این آیین‌نامه نمی‌شوند.

۳- متن زیر به شرح (۴) ماده (۳) اصلاح می‌شود:

تبصره ۴ – اعمال ترتیبات منوط به اتمام مراحل استخدام طبق ضوابط و مقررات می باشد.

۴- در جدول شماره (۳) ذیل تبصره (۲) ماده (۴) در ستون صلاحیت های حرفه ای امتیاز تربیت معلم به شماره (۱۲۰) و امتیاز مربی معلم به شماره (۱۳۰) اصلاح شد. ).

۵- در تبصره (۴) ماده (۴) بعد از عبارت «قانونی» عبارت «دستگاههای مذکور موظفند ظرف بیست روز تقویمی پاسخ لازم را ارسال کنند، در غیر این صورت به کمیسیون‌های بررسی اجازه ارزیابی از طرق قانونی داده خواهد شد.» الحاقیه و تبصره (۵) ماده مذکور حذف می شود.

۶- ماده (۶) ملغی و عنوان مواد زیر به همین ترتیب اصلاح می شود.

۷- در بند (۱) ماده (۹) عبارت «طرح طبقه بندی مشاغل معلمان و نیروهای توانبخشی در مدارس استثنایی» با عبارت «آیین نامه» و در بند (۳) ماده فوق پس از عبارت اصلاح شد. . به «اعضای سازمان بازرسی» عبارت «مشمول قانون» اضافه شد.

۸- در ماده (۱۱) عبارت «و در صورتی که منجر به محکومیت فرد شود، علاوه بر مجازات انضباطی، از اختیار استثنایی در همان دوره ارزیابی نیز محروم می‌شود» حذف شود.

۹- در ماده (۲۱) عبارت «طرح طبقه‌بندی مشاغل معلم» به «دسته آموزشی و فرهنگی (طرح طبقه‌بندی مشاغل معلم)» اصلاح شد.

۱۰- در ماده (۲۴) عبارت «متخلف علاوه بر مجازات انضباطی از کسب نمره استثنایی تا دو دوره محروم می‌شود».