پشتیبانی از مراحل ثبت اعتراض


روز گذشته (۸ مرداد) وزارت رفاه از نوسازی یکی از این سامانه‌ها به نام «سامانه پشتیبانی» خبر داد. این سیستم برای نظارت بر دسته های اعشاری درآمد خانوار استفاده می شود. پس از ثبت نام، سرپرست خانواده می تواند با وارد کردن کد ملی و شماره تلفن همراه خود وارد این سامانه شود. نام این سامانه از زمانی که دولت تصمیم گرفت حمایت های نقدی را متمرکز کند و از ۴۰۰ هزار تومان تا سه دهم و ۳۰۰ هزار تومان به شش دهم دیگر پرداخت کند، تیتر خبرها شد.

با نوسازی جدید این سامانه، سرپرستان خانوارهایی که سال ها پیش حمایت آنها قطع شده و یا پس از دریافت آخرین مرحله حمایت ۴۵ هزار تومانی، حمایت جدید را لغو کردند، امکان ثبت اعتراض را دارند. علاوه بر این، آنها می توانند اعشار درآمدی که در آنها قرار می گیرند را ببینند. این سیستم در حال حاضر ایراداتی دارد. هنگام وارد کردن “کد امنیتی” که باید با شماره تلفن همراه سرپرست خانواده وارد شود، به طور مرتب و غیرعادی به روز می شود که در نتیجه ورود به سیستم مشکل است، اما در قسمت ثبت نام وجود دارد. بدون مشکل و ثبت نام آسان است. تلفن همراه مراحل ورود به سیستم را کامل کرده است.

یک کلیپ آموزشی بر روی لینک های این سامانه بارگذاری شده است که چهار پایه تقسیم اعشاری «اندازه خانواده، تراکنش های بانکی، اطلاعات خودرو، حقوق و درآمد افراد» را نشان می دهد. همچنین توصیه هایی برای سرپرستان خانوارهایی که به عنوان دهک مخالف هستند وجود دارد: اگر فرزند درآمدزایی دارید، خانواده او را از طریق سیستم هدف یا پلیس +۱۰ جدا کنید، حقوق خود را از کارت بانکی با درآمد ثابت جدا کنید. کارت های ویزیت و کارت های بانکی خود را با فعالیت های تجاری دیگران به اشتراک نگذارید.

منبع: روزنامه جام جم