نوشابه – خطرناک برای سلامتی – کودکان هدف هستند!

هشدارها در مورد خطرات مصرف نوشابه در سال ۱۹۴۲ زمانی که هیئت غذا و تغذیه انجمن پزشکی آمریکا (AMA) بیانیه بلند زیر را بیان کرد به ما رسید:

از نقطه نظر بهداشتی، اعمال محدودیت‌هایی در استفاده از شکر به‌ویژه مطلوب است که نمونه آن مصرف نوشابه‌های شیرین شده و اشکال شیرین با ارزش غذایی پایین است. شورا بر این باور است که این امر به نفع سلامت عمومی خواهد بود. دولت برای تمام ابزارهای عملی برای کاهش مصرف شکر به هر شکلی نمی تواند با نسبت های زیادی از سایر مواد غذایی با کیفیت غذایی بالا ترکیب شود.

افزایش شدید مصرف نوشابه تصادفی اتفاق نیفتاد، بلکه به دلیل تلاش‌های بازاریابی شدید شرکت‌های نوشابه بود. برای بازاریابی نوشابه، بازار بزرگسالان راکد است، بنابراین کودکان هدف هستند. شرکت های نوشابه میلیاردها دلار صرف تبلیغات می کنند. بیشتر این تلاش‌های بازاریابی کودکان را از طریق زمین‌های بازی، بازی‌ها، کارتون‌ها، فیلم‌ها، ویدئوها، سازمان‌های خیریه و پارک‌های موضوعی هدف قرار می‌دهند. و از طریق مسابقه، قرعه کشی، بازی و باشگاه از طریق تلویزیون، رادیو، مجلات و اینترنت. تلاش آنها نتیجه داده است.

در سال ۱۹۹۸، مرکز علوم در منافع عمومی (CSPI) به مردم هشدار داد که شرکت‌های نوشابه شروع به نفوذ به مدارس و باشگاه‌های کودکان ما کرده‌اند. از آنجایی که فرزندان ما در معرض تبلیغات بدون رقیق نوشابه‌ها هستند، شواهدی مبنی بر خطرات آنها در حال انباشته شدن است. مصرف نوشابه پر از خطر است. به عنوان پزشکان و طرفداران سبک زندگی سالم، می دانیم که مصرف کمتر از یک یا دو نوشابه در روز بدون شک با بیماری های بی شماری همراه است.

شایع ترین خطرات سلامتی عبارتند از چاقی، دیابت و سایر اختلالات قند خون، پوسیدگی دندان، پوکی استخوان و شکستگی استخوان، کمبودهای تغذیه ای، بیماری قلبی، اعتیاد به غذا و اختلالات خوردن، عدم تعادل انتقال دهنده های عصبی ناشی از شیرین کننده های شیمیایی، اختلالات عصبی و آدرنال ناشی از کافئین زیاد. .

یکی از مشکلات رایجی که من در طول سال ها دیده ام، به ویژه در نوجوانان، ناراحتی عمومی گوارشی (GI) است. این شامل افزایش سطح اسید معده است که به سرکوب کننده های اسید نیاز دارد و گاستریت متوسط ​​تا شدید همراه با فرسایش احتمالی پوشش معده. شکایت رایجی که می‌شنوم «درد معده» مزمن است. تقریباً در همه موارد، زمانی که مشتری با موفقیت از نوشیدنی‌های گازدار و کافئین خودداری کند، علائم ناپدید می‌شوند. مشکل دیگر نوشابه ها این است که مانند چای، قهوه و الکل به عنوان دیورتیک های کم آب کننده عمل می کنند. همه این نوشیدنی ها می توانند از عملکرد صحیح دستگاه گوارش جلوگیری کنند. بهتر است از دمنوش‌های گیاهی، سوپ‌ها، آبگوشت‌های مغذی، نوشیدنی‌های طبیعی و آب استفاده کنیم تا نیاز روزانه‌مان به مایعات را تامین کند. این مایعات از فرآیند هضم حمایت می کنند، نه آن را مهار می کنند.

عناصر

• آسپارتام که در نوشابه های رژیمی استفاده می شود، یک نوروتوکسین قوی و یک مختل کننده غدد درون ریز است.

• کافئین بدون تغذیه غدد فوق کلیوی را تحریک می کند. کافئین در مقادیر زیاد می تواند غدد آدرنال را به خصوص در کودکان خسته کند.

• اسید فسفریک که به نوشیدنی های گازدار اضافه می شود با از دست دادن کلسیم مرتبط است.

• اسید سیتریک اغلب حاوی رگه هایی از MSG است که عصبی است.

• طعم دهنده های مصنوعی نیز ممکن است حاوی رگه هایی از MSG باشند.

• آب ممکن است حاوی مقادیر زیادی فلوراید و سایر آلاینده ها باشد.

نوشابه و خشونت

طبق مقاله ای در The Lancet، دسامبر ۲۰۰۰، دولت ایرلند پس از مرگ یک نوجوان ۱۸ ساله که در حین بازی بسکتبال جان خود را از دست داد، دستور “تحقیق فوری” در مورد اثرات به اصطلاح “انرژی عملکردی” یا نوشابه های انرژی زا را صادر کرد. . او سه قوطی ردبول، محرک، مصرف کرده بود. در این مقاله اشاره شده است که گزارش‌هایی مبنی بر افزایش خشونت‌های تهاجمی در اواخر شب وجود دارد که زمانی رخ می‌دهد که افراد در هنگام خواب آلودگی به دلیل مصرف زیاد الکل به این نوشیدنی‌ها روی می‌آورند. خشونت ناشی از آن چنان گسترده بود که برخی از مؤسسات در ایرلند از فروش نوشیدنی های محرک خودداری کردند.

اکنون به دانش‌آموزان نوشیدنی‌های «الکترولیتی» به نام «کمک‌های انرژی» داده می‌شود تا جایگزین الکترولیت‌هایی شود که گفته می‌شود در طول تمرینات تخلیه شده‌اند. سه مشکل در استفاده از این نوشیدنی ها به عنوان راه حل آبرسانی مجدد وجود دارد. اول اینکه، بیشتر نوشابه‌ها ادرارآور هستند، به این معنی که مایعات را از بدن ترشح می‌کنند و به جای اصلاح کم‌آبی بدن را تشدید می‌کنند. ثانیاً، بیشتر افراد در حین ورزش مقدار کمی الکترولیت از دست می دهند. پس از ورزش، بدن معمولاً در یک بار الکترولیت قرار می گیرد زیرا مایعات بیشتری نسبت به الکترولیت ها از دست می دهد.

آب میوه ها

مصرف کنندگان اغلب آب میوه های تجاری می نوشند زیرا فکر می کنند سالم تر از نوشابه هستند. با این حال، تولید آب میوه یک فرآیند بسیار صنعتی است. آب میوه ها قند بسیار بالایی دارند و در واقع برای آزمایش دندان های حیوانات مضرتر از نوشابه ها هستند!

اگر می خواهید آب میوه بنوشید، آبمیوه گیری بخرید و خودتان از میوه های ارگانیک درست کنید. بهتر است مقدار کمی آب میوه را با آب رقیق کنید. یک نوشیدنی خوشمزه و با طراوت درست می کند. در رستوران ها از آب معدنی و مقداری لیمو یا لیمو ترش تازه بخواهید.

رژیم آنلاین دکتر روشن ضمیر https://rdiet.ir/ رژیم کتوژنیک دکتر روشن ضمیر