نحوه استفاده از سرکه سیب برای کاهش وزن

سرکه سیب از تخمیر آب سیب تهیه می شود. این یک درمان طبیعی برای انواع مشکلات سلامتی است و سال هاست که به آن متوسل می شود. در مورد کاهش وزن چیزهای زیادی برای ارائه دارد – به تجزیه چربی ها و کربوهیدرات های پیچیده کمک می کند. سطح قند خون و کلسترول را کاهش می دهد؛ هوس غذایی را کاهش می دهد؛ به هضم غذا و سم زدایی بدن کمک می کند.

این یک مکمل طبیعی کم کالری با مواد مغذی مختلف و مواد فعال مانند مواد معدنی، ویتامین ها، فیبرهای محلول، آنتی اکسیدان ها و اسیدها و آنزیم های طبیعی است که به مقابله با چاقی کمک می کند. بهتر است بدانید که سرکه سیب به شکل غلیظ (رقیق نشده) اسیدی قوی است که هرگز نباید به صورت خام مصرف شود. لوله مری ما (لوله غذا) برای رسیدگی به آن مجهز نیست و می تواند به شدت آسیب ببیند. بنابراین منطقی است که آن را با آب رقیق کنید تا شدت آن کاهش یابد. همچنین، مهم است که دوز را به طور منظم کنترل کنید. با ۵-۱۰ میلی لیتر در روز شروع کنید و به تدریج آن را تا ۳۰ میلی لیتر (۲ قاشق غذاخوری) در روز افزایش دهید. معمولاً مصرف بیش از ۳۰ میلی لیتر توصیه نمی شود.

اجازه دهید در مورد اینکه چگونه سرکه سیب به شما کمک می کند تا کمی وزن کم کنید و زندگی خود را برای همیشه تغییر دهید، بحث کنیم:

به کاهش سطح کلسترول کمک می کند

صفرا یک مایع چسبناک مایل به زرد است که توسط کبد تولید می شود و به تجزیه چربی های رژیم غذایی و دفع کلسترول باقی مانده و سایر سموم از کبد کمک می کند. تولید ضعیف صفرا فعالیت کبد را مختل می کند که ممکن است منجر به تجمع چربی و کلسترول شود و باعث چاقی شود. مصرف یک قاشق غذاخوری سرکه سیب در اوایل صبح باعث شروع تولید صفرا می شود و باعث تجزیه چربی و تجزیه کلسترول می شود.

سطح قند خون را کاهش می دهد

افزایش سطح قند خون میل به تنقلات و غذاهای فرآوری شده ناسالم را افزایش می دهد که اگر می خواهید چند پوند از وزن خود کم کنید، یک تغییر بزرگ است. طبق مطالعه ای که در مجله Functional Foods منتشر شده است، سرکه سیب به کاهش سطح قند خون کمک می کند. شرکت‌کنندگانی که قبل از وعده‌های غذایی ۸ اونس آب (مخلوط با سرکه) می‌نوشیدند، نسبت به افرادی که این کار را نمی‌کردند، سطح قند خون پایینی را ثبت کردند.

کمک به مسدود کردن کربوهیدرات ها (نشاسته)

دورانی که اعتقاد بر این بود که کربوهیدرات ها برای سلامتی مضر هستند، گذشته است. عصر جدید متخصصان تغذیه، مصرف منظم کربوهیدرات ها را برای اطمینان از یک رژیم غذایی متعادل توصیه می کنند.

نشاسته موجود در کربوهیدرات ها تمایل به تبدیل سریع به گلوکز و تحریک ترشح انسولین در بدن دارد. انسولین باعث ذخیره گلوکز به شکل چربی می شود. از این رو، خوردن غذای نشاسته ای بدن شما را به حالت ذخیره چربی سوق می دهد.

سرکه سیب در اینجا چه کمکی می کند؟

محتوای اسید استیک موجود در سرکه در توانایی بدن برای هضم نشاسته اختلال ایجاد می کند. به کاهش ذخیره گلوکز به شکل چربی کمک می کند. در طی یک دوره زمانی، این فعالیت انسداد نشاسته قطعاً بر وزن بدن تأثیر می گذارد.

سیستم گوارشی سالم را ترویج می کند

روده شما حاوی تریلیون ها پروبیوتیک (باکتری های سالم) است که به تجزیه ذرات پیچیده غذا کمک می کند. مبارزه با رشد میکروب های عامل بیماری و تنظیم سیستم ایمنی بدن. سرکه سیب به عنوان یک کاتالیزور برای این پروبیوتیک ها عمل می کند. پروبیوتیک ها برای رشد و نمو از پکتین های موجود در سرکه سیب تغذیه می کنند. از این رو، سرکه سیب به حفظ فلور بهینه روده برای هضم صاف و متابولیسم بدن کمک می کند.

اشتها را سرکوب می کند

سرکه سیب حاوی پکتین است – نوعی فیبر محلول که احساس سیری را برای سرکوب اشتها به دلایل خوب ایجاد می کند.

به عنوان یک ملین ملایم و طبیعتا ادرار آور عمل می کند

سرکه سیب به عنوان یک ملین ملایم عمل می کند تا روند دفع را تسریع کند و حرکات منظم روده را تضمین کند. همچنین دارای اثر ادرارآوری برای خروج آب اضافی ذخیره شده از بدن است.

سم زدایی بدن را ترویج دهید

سم زدایی بدن به پاکسازی کامل بدن برای خلاص شدن از شر ضایعات انباشته شده بدن مانند غذای هضم نشده، کلسترول، چربی های اشباع شده و میکروب های بیماری زا اشاره دارد. به دلیل رژیم غذایی ناسالم و عادات سبک زندگی نامناسب، متابولیسم بدن کند می شود و انباشته شدن سموم بدن شروع می شود. اثر ترکیبی متابولیسم کند بدن و سموم انباشته شده در بدن باعث چاقی می شود. سرکه سیب یک اکسیر سم زدایی طبیعی و بی خطر است. هضم غذا را تقویت می کند، متابولیسم بدن را تسریع می کند، یبوست را برطرف می کند و آب اضافی را از بدن شما دفع می کند تا بدن شما را از داخل سم زدایی کند.

نحوه مصرف سرکه سیب

۱-۲ قاشق چایخوری (۵-۱۰ میلی لیتر) سرکه سیب خام را در یک لیوان (۲۵۰ میلی لیتر) آب اضافه کنید، خوب هم بزنید و قبل از غذا بنوشید. اگر باعث سوزش معده یا سوزش موقت شد، به سادگی آن را با آب بیشتری رقیق کنید. می توانید آن را با آب میوه یا سایر نوشیدنی های خود نیز مخلوط کنید. برخی از افراد ترجیح می دهند بر اساس ذائقه خود روی سالادها و سایر مواد غذایی بپاشند.

حداکثر و بهترین دوز در روز ۳۰ میلی لیتر است.

اقدامات پیشگیرانه و عوارض جانبی احتمالی

به طور کلی، سرکه سیب یک نوشیدنی طبیعی و ایمن برای افراد در هر سنی است. برای به دست آوردن بهترین مزایا، اقدامات ایمنی زیر را در نظر بگیرید:

• از نوشیدن آن به عنوان اولین بار در صبح – معده خالی – اجتناب کنید زیرا ممکن است پوشش روده را تحریک کرده و باعث احساس سوزش شود.

• آن را به اندازه کافی رقیق کنید – یک قاشق چایخوری در یک لیوان آب نسبت خوبی به نظر می رسد.

• به دلیل محتوای اسید، مصرف بیش از حد سرکه سیب می تواند به لوله و بافت مری آسیب برساند. همچنین، می تواند باعث هیپوکالمی شود – شرایطی که پتاسیم خون به زیر سطح مورد نیاز می رسد.

• فراموش نکنید بعد از نوشیدن سرکه سیب دهان خود را به خوبی بشویید در غیر این صورت اسید موجود در سرکه می تواند مینای دندان را فرسایش دهد. همچنین می تواند باعث ایجاد لکه های زرد روی دندان ها شود.

• در چند روز اول مصرف، ممکن است علائم موقتی مانند اسهال، گرفتگی معده، سوزش سر دل یا سردرد را تجربه کنید. در اکثر موارد، این علائم در عرض چند روز از بین می روند. در صورت تداوم علائم، مصرف آن را قطع کرده و با یک متخصص بهداشت مشورت کنید

• خانم های باردار، زنان شیرده و افراد مبتلا به بیماری های مزمن باید قبل از مصرف با پزشک خود مشورت کنند.

به طور خلاصه، آهسته و با مقدار کم شروع کنید و به تدریج آن را تا ۲ قاشق غذاخوری در روز به شکل خوب رقیق شده برای نتایج بهینه افزایش دهید.

سخنان پایانی

فواید سرکه سیب برای کاهش وزن واضح است. اما به عنوان یک درمان طبیعی، نباید آن را به عنوان یک معجزه تلقی کرد و زمانی که با یک رژیم غذایی سالم و کم کالری و سبک زندگی مثبت همراه با تمرینات بدنی منظم ترکیب شود، بهترین نتایج را به همراه خواهد داشت.

رژیم آنلاین دکتر روشن ضمیر https://rdiet.ir/ رژیم کتوژنیک دکتر روشن ضمیر