مقاله بی اشتهایی: دوسوگرایی و حرکت به سمت بهبودی اختلال خوردن

من معتقدم که برخورد با دوسوگرایی یکی از کلیدهای بهبود بی اشتهایی است. همچنین ممکن است این احساس اولیه باشد که دختران و زنان را از جسارت از بیماری به سلامت باز می دارد.

دوسوگرایی زمانی است که شما دو چیز متفاوت را میل می کنید و آن میل شما را به جهت مخالف می کشاند. به عنوان مثال ممکن است خوش‌بینی داشته باشید، در عین حال افکار سرنوشت‌ساز در مورد اعتراف به مشکل خوردن دارید.

این دوگانگی شما را از تصمیم گیری در مورد واقعیت خود به هر طریقی باز می دارد. ممکن است بپرسید چرا خوش بینی؟ شاید مواقعی وجود داشته باشد که بتوانید زندگی خود را به همان شکلی که قبل از اینکه غذا تبدیل به چنین مبارزه ای شود تصور کنید. یا شاید حتی بتوانید خودتان را چند سال بعد تصور کنید که کاری را انجام می‌دهید که همیشه می‌خواستید انجام دهید و دویدن چند مایل در هفته دیگر بخشی از برنامه شما نیست.

شما در کالج، تحصیلات تکمیلی یا مراقبت از نوزاد تازه وارد آنقدر مشغول هستید که نمی توانید این تعداد مایل بدوید. و حتی اگر بتوانید، سعی می کنید تصور کنید که احساس نکردن انگیزه بی امان برای انجام این کار چگونه خواهد بود.

به محض اینکه به افکار مثبت اجازه می دهید، بخش سرنوشت ساز شما به آن تصویر حمله می کند. بخشی از شما عکس فوری را که به طور خلاصه از آینده خود دیدید می خواهد. بخش دیگری از شما می ترسد یا ناامید است که هیچ اتفاق خوبی برای شما رخ ندهد زیرا لیاقت آن را ندارید. سایر احساسات غمگینی و بی ارزشی به درون خود می خزند.

نتیجه این است که شما دوباره به نشستن روی حصار ضرب المثلی باز می گردید. من می دانم که نشستن به طور متزلزل روی یک تکه چوب قدیمی دو اینچی راحت نیست. متوجه شده‌اید که رنگ به تدریج از بین می‌رود، درست مثل اینکه تصمیم دارید گرسنه بمانید، ورزش کنید یا پاکسازی کنید. از اینکه گاهی چقدر احساس ضعف می کنید و چقدر به زیر پا گذاشتن قوانین خود نزدیک شده اید وحشت می کنید.

این احساس آسیب پذیری است که روی ریل بالایی با پاهای آویزان تعادل برقرار کنید. ناامیدانه تلاش می‌کنی که پای خود را حفظ کنی اگر یک طرف یا آن طرف بیفتید چه اتفاقی می افتد؟ یا بدتر؛ اگر بخواهید از یک طرف بپرید چه اتفاقی می افتد؟ عواقب آن تصمیم چه خواهد بود؟

برای حرکت رو به جلو باید هر دو طرف را ارزیابی کنید و بر اساس این بخش منطقی خود تصمیم بگیرید. مزایا و معایب ادامه بی اشتهایی یا بولیمیا را بنویسید. ذهن منطقی خود، ذهن خود، نه ذهن ED را در این فرآیند درگیر کنید.

یادگیری نحوه برخورد با این افکار و احساسات دوسوگرا کلیدی برای غلبه بر بی اشتهایی است. نوشتن مزایا و معایب شما را یک شبه خوب نمی کند، اما ذهن شما را در مسیر درست قرار می دهد. این یکی از راه‌های درگیر شدن مجدد با ذهن خود و EDهای آرام برای مدت کوتاهی است.

رژیم آنلاین دکتر روشن ضمیر https://rdiet.ir/ رژیم کتوژنیک دکتر روشن ضمیر