مشاهده سوابق پرداخت بیمه نامه نیازی به مراجعه حضوری ندارد


گزارش کردن جام جم آنلاینسازمان تامین اجتماعی اعلام کرد: در حال حاضر بیش از ۴۰ خدمات بیمه ای و درمانی مردمی سازمان تامین اجتماعی در سامانه خدماتی غیر مرتبط با این سازمان در اختیار بیمه شدگان، کارفرمایان، بازنشستگان و بازنشستگان قرار دارد و برای دریافت این خدمات، نیازی به رفتن نیست هیچ شعبه ای وجود ندارد.

بر اساس این گزارش، محمد محمدی، مدیرکل ثبت و حساب های انفرادی سازمان تامین اجتماعی گزارش های مختلفی را برای سوابق پرداختی های بیمه ای به عنوان یکی از محبوب ترین خدمات قابل ارائه در این سامانه ارائه کرد و گفت: مشاهده سوابق، مشاهده حقوق و دستمزد. مشخصات، مشاهده عنوان شغلی و مشاهده میانگین حقوق دو سال گذشته علاوه بر اطلاع از سوابق برای بنگاه ها در سامانه خدمات غیر متصل به سازمان تامین اجتماعی به صورت کاملا رایگان موجود است و بیمه شدگان می توانند مشاهده کنند. پرداخت های بیمه آنها ثبت نام در قالب های مختلف پس از ثبت نام در این سامانه در Es.tamin.ir مشاهده و دریافت از طریق لیست خدمات بیمه شده/ ثبت و انتخاب گزینه های مربوطه.

وی با اشاره به اینکه اعتراض به سوابق موجود و یا اعتراض به سوابق موجود نیز از طریق این سامانه قابل ارائه و پیگیری است خاطرنشان کرد: بیمه شدگان محترم می توانند جهت مشاهده سوابق پرداخت حق بیمه خود و پس از بررسی سوابق به درگاه خدمات الکترونیکی موسسه مراجعه کنند. در صورت وجود مغایرت یا مشکلات مربوط به روزهای کاری (کمبود روز کاری) از طریق لیست بیمه شدگان / خدمات ثبت نامی / اعتراض به سوابق دارای کسری کار، با انتخاب ردیف دارای خطا و استفاده از کلید ویرایش، به ثبت نام مراجعه نمایید. درخواست شما و پس از اطمینان از صحت روزهای کاری، کلید تایید را انتخاب کنید تا درخواست تایید و تعیین تکلیف سوابق به صورت الکترونیکی به شعبه مربوطه ارسال شود.

محمدی همچنین افزود: به سوابقی که در یک سامانه نیستند نیز می توان اعتراض کرد و در صورتی که بخشی یا تمام سوابق مربوط به کارگاه (یک شعبه) در سامانه نمایش داده نشد، بیمه شده می تواند به سامانه مذکور اعتراض کند. ثبت از طریق لیست افراد بیمه شده / خدمات ثبت نام / اعتراض به سوابق. در صورت عدم حضور، فرم مربوط به اطلاعات پیشینه خود را تکمیل کرده و پس از انتخاب کلید تایید، نسبت به ثبت درخواست و دریافت کد پیگیری اقدام نمایید و سپس با دریافت کد پیگیری (در زمان ثبت درخواست) اقدام نمایید. در ارتباط با پیگیری اعتراض شما از طریق کلید فهرست اقدامات تامین اجتماعی/ادعاهای من و استفاده از من.

مدیرکل ثبت احوال و حساب های انفرادی سازمان تامین اجتماعی گفت: در برخی موارد برخی سازمان ها، نهادها، دستگاه های دولتی و سایر بیمه شدگان درخواست ارائه گزارش سوابق بیمه ای خود را دارند و می توانند به درگاه خدمات الکترونیک مراجعه کنند. از سازمان وارد لیست بیمه شدگان/خدمات سابقه/تاریخ اعلام موسسات شده و نوع اعلامیه تاریخ را انتخاب کرده و روی گزینه ارسال به صندوق شخصی کلیک کنید و سپس لیست تامین اجتماعی/صندوق شخصی من را وارد کنید. و با انتخاب ردیف مربوط به رکورد مورد نظر خود و با استفاده از کلید پاور و صدور مجوز استعلام مدت اعتبار رکورد خود را مشخص کنید. در این صورت سیستم یک کد ۱۲ رقمی به این درخواست اختصاص می دهد. بیمه شده می تواند کد ۱۲ رقمی را به همراه کد ملی خود به مرجع مورد نظر (سازمان ها، مؤسسات و …) ارائه و سازمان یا مؤسسه درخواست کننده به نشانی Es.tamin.ir با مراجعه و کلیک بر روی لینک پنل ویژه دستگاه های دولتی و استعلام رسمی، با وارد کردن کد ملی و رمز عبور ارائه شده، کلیه سوابق بیمه شده را مشاهده و در صورت نیاز نسخه چاپی دریافت نمایید.

لازم به ذکر است خدمات مربوط به سابقه پرداخت بیمه از طریق اپلیکیشن «امنیت اجتماعی من» که برای استفاده در تلفن همراه طراحی شده است نیز قابل دریافت است. این اپلیکیشن تنها اپلیکیشن رسمی مورد تایید سازمان تامین اجتماعی در هفته تامین اجتماعی امسال رونمایی شد و تمامی بیمه شدگان، بازنشستگان و کارفرمایان می توانند با مراجعه به نشانی به آن دسترسی داشته باشند. سرخ شدن برای دریافت و دانلود نسخه اندروید به ادامه مطلب بروید و یا به آدرس فوق و همچنین آدرس اینترنتی مراجعه نمایید hamrah.tamin.ir/pwa از نسخه وب این نرم افزار که نیازی به دانلود ندارد استفاده کنید.

بیمه شدگان، کارفرمایان و مستمری بگیران تحت پوشش سازمان تامین اجتماعی در صورت داشتن ابهام یا مشکل در خصوص خدمات عدم حضور سازمان می توانند به صورت شبانه روزی و در تمامی ساعات شبانه روز با مرکز ارتباطات و کنترل عمومی سازمان تماس بگیرند. .