مرحله دوم گازرسانی خودکار ناقص بود


بر اساس گزارشات جام جم آنلایناست.

محمودان گفت: از سال ۱۳۹۸ و پس از تصویب مصوبات شورای اقتصاد مبنی بر تبدیل رایگان یک میلیون و ۲۶۰ هزار خودروی عمومی به دوگانه سوز، جایگاه صنعت گاز طبیعی فشرده تغییر کرده و اثرات مثبت و مستقیم و غیرمستقیمی بر جای گذاشته است.

گام دوم توسعه CNG در دولت سیزدهم قطع شد

وی با بیان اینکه با شروع عملی پروژه توسط پیمانکاران در اوایل سال ۱۳۹۹، تمامی کارخانه ها و اکیپ های تولید مخازن سیمان شروع به کار و کارگاه های تبدیلی در سراسر کشور فعال شدند، افزود: این صنعت برای بیش از ۵۰ هزار نفر در بیش از ۲۵۰۰ نفر فرصت شغلی ایجاد می کند. سایت ها و کارخانه ها برای تولید مخازن و کیت های CNG علاوه بر بیش از هزار مرکز خدمات خودرو گازسوز (کارگاه تبدیل) در سراسر کشور و در واقع گام دوم توسعه صنعت CNG پس از شکستن و از سرگیری مجدد در سال ۱۳۹۸ با تصویب شورای اقتصاد تبدیل شد.

به گفته وی، این پروژه تاکنون حدود ۹۰ میلیون دلار هزینه داشته و بیش از ۱۴۰ میلیون دلار صرفه جویی مستقیم به دلیل جایگزینی سوخت CNG با بنزین داشته است و با توجه به گسترش این صنعت در سراسر ایران، باعث رونق تولید در ایران خواهد شد. کشور.

محمدیان ادامه داد: از سوی دیگر اجرای کامل طرح با در نظر گرفتن جامعه هدف اصلی که خودروهای حمل و نقل عمومی و تاکسی هستند، روزانه بیش از ۱۲ میلیون لیتر بنزین را جایگزین دارچین می کرد که معادل آن است. به تولید بنزین در ۵ پالایشگاه تهران، تبریز، شیراز، لاوان و کرمانشاه.

وی افزود: دولت علاوه بر تمامی مزایای مستقیم ذکر شده علیرغم این طرح، در مقاطعی سهم خودروهای عمومی را در کارگروه اجرایی بند ۸ کاهش داده است که همه مورد حمایت این طرح بوده و اصولاً مورد حمایت قرار گرفته است. برآوردها، صرفه جویی های غیرمستقیم آن بسیار بیشتر از آن است، این یک پروژه مستقیم است که آمار دقیق آن را می توان از وزارت نفت دریافت کرد.

مدیرعامل فدراسیون کشوری سوخت های جایگزین تاکید کرد: با وجود این مزیت ها، این پروژه در ۹ ماه گذشته با مشکلات زیادی مواجه بوده و عملا متوقف شده است که خسارات زیادی را به کشور وارد کرده است.

۶۰% تجمع برای برنامه رایت خودکار دوگانه

وی با اشاره به اینکه اگر این طرح همانطور که شروع شده اجرا می شد اکنون به حدود ۵۰۰ هزار خودرو تبدیل می شد، تصریح کرد: این امر می تواند روزانه حدود ۶ میلیون لیتر بنزین را صرفه جویی کند و در شرایط فعلی از واردات بنزین جلوگیری کند. تحریم های فعلی جدی است اما متاسفانه تبدیل خودروها به اجاق گاز حدود ۲۰۰ هزار خودرو بوده است.

محمودان افزود: در واقع عدم اجرای طرح در ماه های اخیر علاوه بر ضرر و زیان به پیمانکارانی که با تولید و آماده سازی ۳۰۰ هزار لوله، مخزن و مجموعه گاز یدکی آمادگی کامل برای اجرای فرآیند تبدیل را دارند. قطعات، تعادل سبد سوخت را به هم می زند و واردات بنزین به دولت خودکفا می شود.پس از چند سال.

به گفته این مقام مسئول، به جای استفاده از این فرصت بی نظیر ملی برای تهیه و صادرات بنزین و در نتیجه، پول ملی در شرایط تحریم ظالمانه، فرصت را از دست داد و به دلیل مصرف زودهنگام بنزین. . برای تولید بنزین نیز در آینده نزدیک فرصت های مبادله ای برای صادرات واردات بنزین خواهیم داشت.

این مقام مسئول گفت: با محاسبه یک دفتر کل ساده می توان دریافت که در صورت واردات روزانه شش میلیون لیتر بنزین به کشور در آینده نزدیک، دولت باید سالانه حدود ۲ میلیارد دلار در شرایط فعلی ارز به واردات اختصاص دهد. صرفه جویی در مصرف بنزین بسیار دشوار خواهد بود.»

ابهام ۱۰۰۰ میلیارد تومانی هزینه ایمنی گاز طبیعی فشرده

علی محمدیان گفت: بر اساس مصوبه هیئت وزیران از خردادماه سال ۱۳۹۶ تاکنون برای هر مترمکعب گاز چینی رهاسازی شده توسط مالکان خودروهای گازسوز، در مجموع هزار میلیارد تومان وصول شده است که قرار بود به نفع آنها باشد. امنیت و کمک هزینه برای صاحبان خودروهای گازسوز برای دریافت گواهی سلامت و کمک هزینه برای تعویض مخازن آسیب دیده. این ۱۰۰۰ میلیارد تومان صاحب خودروهای گازسوز هستند. چرا این سازوکار توسط وزارت نفت و سکوت اجرا نشد؟

وی در بخشی دیگر از سخنان خود از اجرای نشدن مصوبه شورای اقتصاد مبنی بر ایجاد ۷۰۰ واحد صنعتی و ظرفیت داخلی اجرای این طرح که می توانست از صرفه جویی طرح تبدیل خودرو منتفع شود و از اهتمام دولت انتقاد کرد. به این تصمیم که ممکن است باعث شود او خواستار دسترسی آسان تر به این سرمایه عظیم ملی شود.

آل محمودان نسبت به وضعیت نگران کننده موانع ایجاد شده در ۹ ماه گذشته هشدار داد که کشور را از یک صادرکننده بنزین به یک واردکننده بنزین تبدیل می کند. وی خواستار ورود خردمندانه رئیس جمهور در راستای حمایت از اشتغال زایی و تحقق اهداف اقتصاد مقاومتی مورد نظر مقام معظم رهبری و همچنین جلوگیری از واردات بنزین و رونق تولید داخلی در سال تولید دانش شد. – بر اساس ایجاد اشتغال.

منبع: فارس