مبارزه با الکلیسم

برای افرادی که در خانواده یا در حلقه دوستان خود الکلی دارند، می دانند که چگونه اعتیاد به الکل می تواند یک نفرین باشد. متأسفانه اکثر افرادی که از این عارضه رنج می برند حتی نمی دانند که مشکلی دارند چه برسد به درخواست کمک. وقتی همه چیز از کنترل خارج می شود، مانند زمانی که شغل یا خانواده خود را از دست می دهد، فرد مبتلا به این وضعیت ممکن است درک کند که عادت نوشیدن او مشکلی دارد، اما در این زمان، ممکن است ترک کردن یا انجام دادن آن برای او بسیار دشوار باشد. چیزی در مورد آن

اما مهم است که به یاد داشته باشید که مبارزه با اعتیاد به الکل فقط دشوار است اما غیرممکن نیست. با نگرش و پشتکار مناسب، می توانید قبل از اینکه زندگی شما کاملاً از هم بپاشد، با این اختلال وحشتناک مبارزه کنید. در اینجا چند راه موثر برای مهار این اعتیاد آورده شده است.

o یاد بگیرید چگونه بدون نیاز به نوشیدن الکل سرگرم شوید. این احتمالاً یکی از سخت ترین کارهایی است که یک فرد مبتلا به اعتیاد به الکل باید انجام دهد، اما این در واقع یک گام بسیار مهم است. برای انجام این کار، باید یاد بگیرید چیزهای دیگری را بیابید که می توانند همان هیجان و سرگرمی را به شما بدهند که نوشیدن الکل به شما می دهد. می‌توانید ورزش کنید، به برخی مکان‌ها سفر کنید، با افراد جدید ملاقات کنید و در رویدادها شرکت کنید. به یاد داشته باشید، بسیاری از کارهای دیگر وجود دارد که می توانید بدون نیاز به مسمومیت با الکل، سرگرم شوید.

o از وسوسه دوری کنید. دوری از الکل به معنای دوری از مکان‌ها، افراد یا محیط‌هایی است که بر نوشیدن الکل تأثیر می‌گذارند یا تشویق می‌کنند. از AWOL در بارها و مهمانی های کوکتل استفاده کنید. با دوستان نوشیدنی خود چک باران کنید. فشار ناشی از نوشیدن را که ممکن است شما را وسوسه کند، از خود دور کنید.

o از دوستان، خانواده یا گروه های حمایتی حمایت بخواهید. خانواده و دوستان می توانند در کنار آمدن با این اعتیاد به شما کمک کنند. اگر نمی توانید پشتیبانی مورد نظر خود را از این افراد پیدا کنید، می توانید آن را از جای دیگری مانند سازمان ها یا برنامه ها دریافت کنید. الکلی های گمنام یکی از بهترین گزینه های شما خواهد بود. این گروه پشتیبانی می تواند به شما در مبارزه با این بیماری کمک کند و به شما اجازه دهد با افراد دیگری که از همین نوع مشکل رنج می برند آشنا شوید.

o رژیم غذایی سالم داشته باشید. یک رژیم غذایی متعادل می تواند به شما در کاهش میل به الکل کمک کند. غذاهای غنی از تیامین مانند قارچ، سویا، مارچوبه و مخمر بخورید. از شکر و کافئین اضافی خودداری کنید. مصرف بیش از حد قند و کافئین می تواند سطح طبیعی قند خون را مختل کند و باعث شود که شما به الکل میل کنید. همچنین بهتر است از لبنیات، کره بادام زمینی و غذاهای ناسالم خودداری کنید.

o با پزشک خود مشورت کنید. پزشک می تواند برنامه ای ساختاریافته به شما بدهد که به شما کمک می کند این عادت را کنترل کنید. او همچنین می‌تواند مشاوران و درمانگرانی را توصیه کند که می‌توانند به شما کمک کنند.

مبارزه با الکلیسم آسان نیست، اما اگر به اندازه کافی مصمم باشید و راهبردهای مبارزه موثر با این اعتیاد را بدانید، می توانید آرام اما مطمئن به این هدف برسید.

رژیم آنلاین دکتر روشن ضمیر https://rdiet.ir/ رژیم کتوژنیک دکتر روشن ضمیر