قوانینی که برای داشتن خوابی خوب باید بدانید


گزارش کردن جام جم آنلاینمحققان معتقدند که خواب خوب برای سلامت روحی و جسمی ما ضروری است. در واقع خواب به اندازه خوردن یا تنفس در زندگی ما اهمیت دارد. کمبود خواب نه تنها منجر به خواب آلودگی می شود، بلکه توانایی های شناختی انسان و سطح بهره وری نیز کاهش می یابد. علاوه بر این، خطر ابتلا به بسیاری از بیماری های روحی و جسمی با کم خوابی افزایش می یابد.

در این راستا، محققان توصیه هایی به افراد برای داشتن خوابی سالم ارائه می کنند. در مرحله اول لازم است افراد به موقع خوابیدن را در اولویت قرار دهند. مهم است که بین ساعت ۱۰:۰۰ تا ۱۱:۰۰ شب به رختخواب بروید تا بدن بتواند عملکرد سالمی داشته باشد.

نکته دیگر توجه به نیازهای بدن است; اگر زمان خواب باشد و از آن غفلت شود، می تواند باعث عدم تعادل روده، بی حالی یا حتی سردرد شود.

به گفته متخصصان، بهتر است افراد پاهای خود را با روغن کنجد گرم یا دمای اتاق ماساژ دهند تا شب بهتر بخوابند. همیشه هنگام خواب لباس های گشاد و راحت بپوشید، این طرز لباس پوشیدن به افراد کمک می کند سریعتر و بهتر بخوابند. همیشه در محیطی تمیز و راحت بخوابید و بهتر است در تاریکی مطلق بخوابید تا ریتم روزانه افراد به خوبی اجرا شود.

چندین مطالعه نشان داده اند که خواب خوب شبانه منبع شادی و قدرت بهتر است. پس بهتر است برای داشتن خوابی راحت، چرت های طولانی را در وسط روز رها کنید و نکته آخر این است که چیزی به عنوان جبران کمبود خواب در روزهای هفته با خواب آخر هفته وجود ندارد. این تمرین ساعت بیولوژیکی شما را مختل می کند و می تواند منجر به هضم ضعیف و عدم تعادل در انرژی و هورمون ها شود.

منبع: فارس