قهوه (خوب یا بد)


اگر صبح از خواب بیدار می‌شوید و فکر می‌کنید قهوه یک تقویت‌کننده انرژی است که می‌خواهید سرحال شوید و به فعالیت‌های روز بپردازید، مطمئناً تنها طرفدار کافئین در جهان نیستید. بر اساس یک نظرسنجی در سال ۲۰۱۸، ۶۴ درصد از آمریکایی ها اذعان دارند که روز آنها بدون قهوه شروع نمی شود. کشت قهوه “روز به روز در تولید آن در حال رشد است” اما بر فواید سلامتی و انرژی یک فنجان قهوه تمرکز نمی کند. با ارائه ۱۲۷ مطالعه علمی که مزایای فراوان نوشیدن قهوه را تجزیه و تحلیل کرده است.

بیشتر بخوانید: سیب (۱۰ مزیت سیب برای سلامتی)

نشان داده شده است که افزایش امید به زندگی خطر ابتلا به سرطان، بیماری قلبی، دیابت نوع ۲ و بیماری پارکینسون را کاهش می دهد.

این عالی به نظر می رسد. تنها یک مشکل وجود دارد و آن این است که تمام این فواید قهوه با ننوشیدن آن در زمان مناسب از روز از بین می رود. علم به ما می گوید که بهترین زمان برای نوشیدن قهوه زمانی است که سطح قشر بدن در حال کاهش است.

مصرف بیش از حد کورتیزول و کافئین می تواند سطح استرس شما را افزایش دهد و استرس بیش از حد قطعا برای سلامتی شما مضر است، بنابراین بهتر است زمانی که سطح کورتیزول شما پایین است قهوه بنوشید.

به محض اینکه صبح از خواب بیدار می شوید، سطح قشر شما شروع به افزایش می کند. بنابراین زمان مناسب و ایده آلی برای نوشیدن قهوه نیست و نباید بعد از ظهر قهوه بخورید، زیرا انجام این کار خواب شبانه را برای شما سخت می کند. ممکن است مواجه شود.

این به این معناست که اگر فردی ساعت ۶:۳۰ صبح بیهوش است، باید صبح از ساعت ۹:۳۰ تا ۱۱:۳۰ به اندازه کافی قهوه بنوشد تا از فواید واقعی قهوه بهره مند شود، زیرا صبح از خواب بیدار می شود. و در آن زمان به سر کار بروید. سطح پایین T-Civil. با در نظر گرفتن این فرمول، می توانید زمان از زمانی که بیهوش می شوید تا زمانی که سطح کورتیزول شما کاهش می یابد را تخمین بزنید و از مزایای سلامتی قهوه بهره مند شوید.

۵ فایده اصلی قهوه

۱. حاوی مواد مغذی ضروری است.

ابتدا، یک فنجان حاوی ویتامین های B2، B5، منیزیم، پتاسیم و نیاسین است. علاوه بر این، مهم ترین منبع آنتی اکسیدان به عنوان میوه یا سبزیجات است.

۲. بهبود جنبه های عملکرد مغز.

کافئین پرمصرف ترین داروی روانگردان در جهان است و بنابراین عنصر اصلی در سراسر این نوشیدنی است.

هنگامی که بلعیده می شود، در داخل مغز عمل می کند و موادی مانند دوپامین یا نوراپی نفرین را افزایش می دهد که فعالیت مغز را سرعت می بخشد. این، برای مثال، از تمرکز، حافظه، خلق و خو، سطح انرژی، زمان پاسخ یا عملکرد شناختی کلی پشتیبانی می کند.

۳. به چربی سوزی کمک می کند.

کافئین در اکثر مکمل ها یافت می شود که به کاهش آن کمک می کند. این اغلب یکی از معدود مواد طبیعی است که چربی سوزی را تشویق می کند. چشم ها! پرخوری این اثر را کاهش می دهد.

۴. بهبود عملکرد فیزیکی.

مزیت دیگر کافئین افزایش سطح آدرنالین است. این نشان می‌دهد که سلول‌های چربی چربی بدن را می‌شکنند و آن را به عنوان اسیدهای چرب آزاد آزاد می‌کنند که پس از ورزش از آن‌ها به عنوان منبع انرژی استفاده می‌کنیم.

۵. از بیماری جلوگیری می کند.

یکی دیگر از مزایای مهم این است که تأثیر فوری بر بیماری و پیشگیری از بیماری دارد. قهوه خطر ابتلا به بیماری هایی مانند:

دیابتی ها

مطالعات مختلف نشان داده است افرادی که قهوه می نوشند کمتر در معرض ابتلا به دیابت هستند. برخی حتی جرات ارائه عددی را دارند: ۶۷ درصد کمتر به این بیماری مبتلا می شوند.

بیماری های عصبی

با وجود افزایش جمعیت، بیماری هایی مانند فلج و بیماری آلزایمر همچنان غیر قابل درمان هستند. با این حال، کافئین برای بیماری آلزایمر ۶۵ درصد و برای بیماری پارکینسون تا ۶۰ درصد کمتر است. در واقع استفاده از قهوه بدون کافئین این دو ویژگی را نشان نمی دهد.


سیروز

مطالعه دیگری به این نتیجه رسید که افرادی که هر روز ۴ فنجان قهوه می نوشند، ۸۰ درصد کمتر در معرض ابتلا به سیروز هستند. اگرچه این اغلب یک استفاده توصیه نمی شود.

افسردگی.

نوشیدن ۲ تا ۴ فنجان قهوه در روز نیز خطر ابتلا به افسردگی را به خصوص در زنان کاهش می دهد. تحقیقات دانشگاه هاروارد تایید می کند که خودکشی تا ۵۰ درصد کاهش می یابد.

حمله قلبی.

این یک پارادوکس عالی است. اگرچه کافئین برای گسترش علائم حیاتی شناخته می شود، اما می تواند خطر ابتلا به این اختلال را کاهش دهد و حتی از احتمال تشنج جلوگیری کند.

انواع خاصی از سرطان.

در نهایت مزیت قهوه در برابر سرطان. نشان داده شده است که قهوه خطر پیشگیری از انواع سرطان مانند سرطان روده بزرگ، سینه یا پروستات را کاهش می دهد.

به طور خلاصه، قهوه فواید زیادی برای سلامتی دارد. با این حال، به یاد داشته باشید که استفاده از آن باید کم باشد. هیچ ویژگی خوبی وجود ندارد. بنابراین توصیه می کنیم هر روز ۴ تا ۵ فنجان ننوشید.

ما از شما می خواهیم که به لذت بردن از “لحظه قهوه” خود ادامه دهید.



رژیم آنلاین دکتر روشن ضمیر https://rdiet.ir/