فواید سیر و تغذیه برای سلامتی

سیر از یک جهت برای سلامتی مفید است. از بو رد شوید و از رژیم روزانه سیر تازه یا مکمل‌های سیر می‌توانید دنیای خوبی را به دست آورید. اگرچه تمام فواید سیر برای سلامتی در آزمایشگاه ثابت نشده است، قرن ها مصرف سیر – و استفاده آشکار از آن در طب طبیعی – به گیاهی با انواع خواص درمانی و ارزش غذایی قابل توجه اشاره دارد.

سیر حاوی آمینو اسیدهای سالم و سطوح بالایی از ترکیب آلیین است، مشتقات آمینو اسیدی که گفته می شود مسئول فواید سلامتی این گیاه است. سیر حاوی مواد معدنی کمیاب مس، روی، ژرمانیوم، سلنیوم، آهن و منیزیم، ویتامین‌های A و C و چندین ترکیب سولفوریک مفید است که به فلزات سنگین و سموم در کبد متصل شده و آنها را برای دفع انتقال می‌دهد.

هزاران سال است که سیر در طب طبیعی برای درمان انواع عفونت‌های ویروسی، باکتریایی و قارچی و برای درمان زخم‌ها، تومورها و انگل‌های روده استفاده می‌شود. ممکن است متابولیسم را تسریع کند و به چربی سوزی کمک کند و به عنوان یک عامل مبارزه با رادیکال های آزاد، تقویت کننده سیستم ایمنی و یک غذای سالم برای قلب شناخته می شود. افسانه ها حاکی از آن است که سیر در مبارزه با طاعون قرون وسطی موثر شناخته می شد.

بوی سیر

هنگامی که بلعیده می شود، آنزیم غالب سیر، آلیناز، با آلیین واکنش می دهد و آلیسین را تشکیل می دهد، ترکیبی که مسئول بوی مشخص سیر و ویژگی های ضد باکتریایی آن است. سیر از طریق جریان خون و ریه ها عبور می کند و بوی عرق، نفس و پوست را تند می کند. مدت کوتاهی پس از مصرف، بوی سیر ممکن است تا ۱۸ ساعت در بدن باقی بماند، حتی در صورت مصرف قرص های بی بو.

مکمل های سیر – سیر بدون بو

گفته می شود مکمل های سیر به اندازه خوردن حبه های سیر تازه برای سلامتی مفید هستند. آنها بیشتر توسط افراد حساس به سیر تحمل می شوند و استفاده از آنها راحت تر از سیر خام است. قرص‌های سیر طعم و بو را به حداقل می‌رسانند و اشکال مختلفی دارند که همگی ادعا می‌کنند موثر هستند. رایج ترین شکل های مکمل سیر عبارتند از:

o عصاره سیر کهنه شده

o قرص سیر بدون بو

o کپسول روغن سیر

o قرص های تثبیت شده با آلیسین

o سیر پودر شده کپسوله شده

این منبع مناقشه های مداوم است که کدام شکل مکمل سیر موثرترین و بهترین جذب توسط سیستم است. گفته می شود که رژیم روزانه سیر باید حداقل یک ماه ادامه یابد تا نتایج قابل توجهی حاصل شود. برخی از متخصصان تغذیه مکمل‌های سیر بدون بو را پایین‌تر می‌دانند زیرا ممکن است تعداد آلیسین آنها کاهش یابد.

سیر و دل

تا همین اواخر، ادعا می شد که مکمل های سیر و سیر به کاهش سطح کلسترول سرم کمک می کنند. علی‌رغم انتشار یافته‌هایی در سال ۲۰۰۷ که از نظر بالینی این ادعا را رد می‌کند، متخصصان تغذیه و رژیم‌شناسان همچنان بر این باورند که سیر سلامت قلب است و می‌تواند سطح هموسیستئین را در خون کاهش دهد. هموسیستئین نوعی اسید آمینه است که سطوح بسیار بالای آن با کاهش سلامت قلب مرتبط است. سیر همچنین برای کاهش تجمع پلاک های مضر روی دیواره شریان ها اعتبار دارد.

خون و سیر

تحقیقات جدید نشان می‌دهد که سیر ممکن است با افزایش سطح سولفید هیدروژن در خون، که برای سیگنال‌دهی سلول‌های سالم (انتقال اطلاعات بین سلول‌ها) ضروری است، گردش خون را تقویت کند. سایر فواید سیر برای خون عبارتند از:

o ترکیبات گوگرد موجود در سیر ممکن است مواد چرب موجود در خون را کاهش داده و به تعدیل فشار خون و کمک به علائم فشار خون بالا کمک کند.

o ترکیبات گوگرد موجود در سیر، به ویژه آژوئن، ممکن است به کند کردن تجمع پلاکتی (انباشته شدن رگ های خونی) و کمک به لخته شدن طبیعی خون کمک کند. سیر را می توان به همان روشی که آسپرین با دوز پایین برای کاهش یا توقف تجمع پلاکتی در طول زمان استفاده کرد.

o سیر اغلب به عنوان رقیق کننده خون برای بهبود گردش خون و کاهش لخته استفاده می شود.

سیر و سیستم ایمنی بدن

سیر فعالیت گلبول های سفید را تحریک می کند و ممکن است به سیستم ایمنی بدن در مبارزه با عفونت و بیماری کمک کند. گفته می شود سیر، زمانی که به صورت داخلی مصرف شود، در مبارزه با سرماخوردگی و آنفولانزا و در درمان عفونت های قارچی موثر است.* مطالعات نشان می دهد که سیر ممکن است تولید آنزیم های مبارزه کننده با رادیکال های آزاد در کبد را افزایش دهد و ممکن است در برابر برخی از انواع پنی سیلین موثر باشد. -مقاوم در برابر باکتری ها

انسولین و سیر

مطالعات نشان می دهد که سیر ممکن است توانایی افزایش سطح انسولین در خون و تثبیت قند خون را داشته باشد.

سیر آنتی اکسیدانی / ضد میکروبی / ضد باکتریایی

گفته می شود سیر دارای خواص آنتی اکسیدانی و ضد میکروبی قوی است. آنتی اکسیدان های موجود در سیر ممکن است از سلول ها در برابر رادیکال های آزاد محافظت کرده و از رشد انواع تومورها جلوگیری کند. مطالعات همچنین نشان می دهد که سیر ممکن است از تشکیل سمومی که هنگام هضم غذا ایجاد می شود جلوگیری کند. آلیسین، ترکیب مسئول بوی سیر، عامل ضد باکتری اولیه این گیاه است.

سیر توسط لویی پاستور به دلیل پتانسیل آنتی بیوتیکی آن در قرن نوزدهم مورد مطالعه قرار گرفت و آلبرت شوایتزر در آفریقا در دهه ۱۹۵۰ برای مبارزه با وبا، تیفوس و اسهال خونی از آن استفاده کرد. در طول جنگ جهانی اول، سیر برای درمان زخم های جنگی در غیاب آنتی بیوتیک ها استفاده می شد.

کلسترول و سیر

زمانی تصور می شد که سیر نقش اساسی در کاهش سطح کلسترول سرم در خون دارد. یافته هایی که قبلاً سیر را به عنوان یک عامل کاهش دهنده کلسترول تأیید می کرد با مطالعات بالینی انجام شده در سال ۲۰۰۷ معکوس شد. یک مطالعه که در شماره ۲۶ فوریه ۲۰۰۷ در Archives of Internal Medicine منتشر شد، به این نتیجه رسید که نه مکمل های سیر و نه سیر تازه کلسترول LDL را کاهش نمی دهند. سطوح ۱۹۲ مرد و زن ۳۰ تا ۶۵ ساله در یک دوره شش ماهه.

سیر و رابطه جنسی

ظاهراً سیر به حفظ سطح تستوسترون سالم در مردان کمک می کند و میل جنسی مردان و زنان را افزایش می دهد.

عوارض جانبی سیر

سیر یک رقیق کننده طبیعی خون است و از لخته شدن خون جلوگیری می کند، بنابراین کسانی که اختلالات انعقادی دارند باید قبل از شروع رژیم مکمل های سیر یا حبه های سیر با پزشک مشورت کنند. سیر می تواند سیستم گوارشی را تحریک کند، باعث گرفتگی عضلات، نفخ، اسهال و گاز شود و افرادی که به گوگرد حساسیت دارند باید از مصرف آن اجتناب کنند.

برای اطلاعات بیشتر در مورد سیر، به www.VitaCost.com/Garlic مراجعه کنید

*بیانیه توسط FDA ارزیابی نشده است

منابع

۱. پیاز و سیر روزانه پزشک را دور نگه می دارد. PTI – The Press Trust of India Ltd. 4 نوامبر ۲۰۰۷ pNA.

۲. خرد شده. تندرستی بانوان. ژوئن ۲۰۰۷ نسخه ۴ i5 p30.

۳. فواید قلبی سیر مشخص شد. GP 19 اکتبر ۲۰۰۷ p02.

۴. ادویه برای زندگی. عضله و تناسب اندام جو ویدر. نوامبر ۲۰۰۷ v68 i11 p218 (1).

۵. پرستار مستقل: بالینی – فواید سیر برای سلامتی. GP 1 اکتبر ۲۰۰۷ p18.

۶. مراقب خون آشام ها و ویروس ها باشید: سیر، نابود کننده میکروب ها. جنیفر گارفینکل. روانشناسی امروز. سپتامبر-اکتبر ۲۰۰۷ v40 i5 p24 (1).

۷. مطالعه هیچ فایده ای از سیر در درمان کلسترول نشان نمی دهد. مجله AORN. جولای ۲۰۰۷ v86 i1 p134 (1).

۸. مزایای سلامتی و ضد پیری عصاره سیر کهنه. کارمیا بورک. نامه تاونسند: بررسی کننده طب جایگزین. جولای ۲۰۰۷ i288 p72 (6).

۹. مطالعه جدید سیر را بی اثر می داند، اما هنوز از آن دست نکشید. تغذیه محیطی ژوئن ۲۰۰۷ نسخه ۳۰ i6 p3.

۱۰. سیر و بیماری های قلبی عروقی. درمان های جایگزین در سلامت زنان. ۱ مه ۲۰۰۷ pNA.

۱۱. راه حل های طبیعی. سلامت طبیعی مارس ۲۰۰۷ v37 i3 p94 (1).

۱۲. یک لامپ درخشان: با دوز روزانه سیر به سرماخوردگی نه بگویید و جوانه های چشایی خود را نیز خوشحال کنید. لیا هوبر. سلامت طبیعی فوریه ۲۰۰۷ v37 i2 p37 (5).

۱۳. سیر: برای تنفس بد، برای کلسترول بهتر است. مشاور سلامت مردان. می ۲۰۰۷ نسخه ۹ i5 p6 (1).

۱۴. سیر. پارادوکس صبر ترزا جی اودل. دایره المعارف گیل طب جایگزین. اد. ژاکلین ال. لانگ. ویرایش دوم دیترویت: گیل، ۲۰۰۵. ۴ جلد. به روز شده در ۱ ژوئیه ۲۰۰۶.

رژیم آنلاین دکتر روشن ضمیر https://rdiet.ir/ رژیم کتوژنیک دکتر روشن ضمیر