غذاهای مفید برای حفظ سلامت قلب



گزارش کردن جام جم آنلاینرژیم غذایی سرشار از چربی، قند، نمک و کلسترول بالا، همراه با بی حالی، استرس کنترل نشده و عصبانیت، خطر ابتلا به بیماری های قلبی را افزایش می دهد.

در زیر به برخی از غذاهای مفید برای حفظ سلامت قلب می پردازیم.

روغن زیتون

مطالعات نشان داده اند که التهاب عامل اصلی بیماری های مزمن مانند بیماری قلبی، سرطان، سندرم متابولیک، دیابت نوع ۲، آلزایمر، آرتریت و حتی چاقی است. روغن زیتون حاوی مقدار زیادی ترکیبات آنتی اکسیدانی است و با عفونت ها مبارزه می کند. بنابراین استفاده از روغن زیتون می تواند به کاهش بیماری های مزمن به ویژه بیماری های قلبی کمک کند.

عرق قاصدک

مطالعات روی موش ها نشان داده است که مصرف ۵۰۰ میلی گرم قاصدک به مدت ۳۰ روز از قلب در برابر استرس اکسیداتیو محافظت می کند. عصاره قاصدک همچنین با کاهش سطح کلسترول نقش بسیار مهمی در پیشگیری از بیماری های قلبی عروقی دارد.

روغن کنجد

روغن کنجد خواص قلبی بسیاری دارد. تحقیقات نشان داده است که رژیم غذایی سرشار از اسیدهای چرب غیراشباع برای سلامت قلب بسیار مفید است.

چای سبز

تحقیقات نشان داده است که مصرف روزانه یک فنجان چای سبز با کاهش ۱۰ درصدی خطر بیماری قلبی مرتبط است و مصرف طولانی مدت آن مرگ و میر ناشی از بیماری قلبی را کاهش می دهد.