غذاهایی که دانش آموزان را تقویت می کند


ساندویچ های خانگی با نان سنتی با چند سبزی، مقداری گوشت بره یا مرغ، دسرهای خانگی با بادام، انجیر، ۲ تا ۳ عدد خرما در روز، هویج، سیب شیرین، کشمش، کشمش و نخود گزینه های مناسبی هستند. بهتر است مرباهایی که دانش آموزان در صبحانه می خورند هویج، انجیر، چغندر یا مربای سیب با کره باشد یا برای کودکان ضعیف و کم خون مخصوصاً در فصل پاییز از آب دوش یا انگور اصل با شیر گاو گرم استفاده کنند. همچنین تخم مرغ آب پز یکی از بهترین غذاهای صبحانه و بهترین اسموتی ها، دو فنجان آب هویج در هفته و آب سیب شیرین در روز است.

افزایش تمرکز و یادگیری

به گفته متخصصان طب سنتی، اگر غذا سالم و مزاج معتدل باشد، با رفع تنبلی و تنبلی و کمک به چابکی باعث سلامت بدن و تقویت حافظه و درک می شود و چون در نهایت مزاج خوشایند، سلامت روان و تمرکز کودکان، باید از بی خوابی پرهیز کرد و همچنین از خواب زیاد پرهیز کرد. برخی از غذاها و نوشیدنی های تقویت کننده حافظه، حواس و یادگیری عبارتند از انجیر، پسته، فندق، بادام شیرین، گردو، زعفران، شیر گاو و نوشیدن چای مانند لیمو و اسطوخودوس در حد اعتدال به گفته متخصصان طب سنتی. خانواده ها می توانند روزانه مخلوطی از ۱۰ آجیل و میوه های خشک را به عنوان ناهار مدرسه به دانش آموزان ارائه دهند.

جام جم