طبقه بندی معلمان در مرحله اجرا


مانند رتبه بندی معلم بر اساس این سند، تحول بنیادین نظام آموزشی یکی از موضوعات مهمی است که باید برای ارتقای صلاحیت حرفه ای معلمان اجرایی شود. مرحله اول طرح رتبه بندی معلم در نیمه اول سال ۱۳۹۳ با بار مالی ۱۳۰۰ میلیارد تومان اجرا شد. رتبه بندی معلم آنها شامل معلمان، مربیان، هنرجویان، مربیان آموزشی، مشاوران واحدهای آموزشی و بهداشتی، مدیران و معاونان واحدهای آموزشی و آموزشی می باشند. معیارهای اصلی در رتبه بندی معلم چیست ؟. آخرین اخبار در مورد این طرح رتبه بندی معلم ادامه مطلب

گزارش کردن جام جم آنلاینیوسف نوری در سفر به استان خراسان رضوی به مناسبت هفته دولت در شبکه تلویزیونی استان خراسان رضوی حضور یافت و به تشریح برنامه «رهبر تحول» پرداخت.

وی بیان کرد: دو تن از معلمان بزرگوار شهیدان رجایی و بهنیر به یاد آنان از نهاد مقدس تربیتی خارج شدند و در هفته دولت با تلاش بی وقفه و مردمی سازی که از شعارهای دولت سیزدهم است به آنان تبریک می گوییم.

وی هدف از سفر خود به خراسان رضوی و استان مشهد را حضور در گروه سرآمدان تحول عنوان کرد و گفت: ۱۶۰۰ معلم جوان به صورت شبکه ای در زمینه آموزش و توانمندسازی برای اجرای سند تحول بنیادین در مشهد مشارکت دارند که این افراد هستند. شبکه بسیار مهمی در راستای اجرای سند تحول اساسی که جزو لیست های مقام معظم رهبری و محوریت رئیس جمهور است تشکیل می دهند.

وی ادامه داد: فعالیت سران تحول از امروز به مدت ۱۰ روز با دوره های مقدماتی و تکمیلی و در آینده نزدیک دوره های پیشرفته آغاز می شود زیرا در اجرای سند تحول بنیادین باید پیوندهای میانی بین خود مدارس داشته باشیم و در در اجرای سند تحول، مدارس پایه باید در کانون توجه قرار گیرند.

وی افزود: تاکنون اقداماتی از بالا به پایین انجام شده است، اما با بیماری های انجام شده توسط کارشناسان حلقه مفقوده را شناسایی کرده ایم. ما باید تحول مدرسه را با محوریت معلم آغاز کنیم.

نوری بیان کرد: پیشگامان تحول معلمانی هستند که با توجه به شرایط و امکان ادامه این فعالیت یعنی اجرای سند تحول بنیادین با اشتیاق در این طرح شرکت کردند. از ۷۲۶ ناحیه مدرسه در هر شهر و منطقه، حداقل دو رهبر دگرجنس‌گرای دگرجنس‌گرا که موضوعات و شاخص‌های اصلی تحول را دریافت کرده‌اند، باید در منطقه خود مطابق با اکولوژی محیطی حضور داشته باشند و این شاخص‌ها را اجرا کنند.

وزیر آموزش و پرورش ادامه داد: دو سند اساسی برای تحول وجود دارد. اولین سند صادره از سوی مقام معظم رهبری در اردیبهشت ۱۳۹۲ که شامل سیاست های کلی اصلاح نظام آموزشی با ۱۳ سیاست است و سند دوم شامل یک سری اهداف عملیاتی به همراه ۱۳۱ راهکار ترسیم شده برای آنها در حوزه خانواده است. معلم. و دانش آموز و محتوا که کنترل کیفی است که باید در مدرسه و در قالب برنامه درسی اجرا شود. برنامه درسی شامل هدف، محتوا، روش های تدریس، یادگیری و ارزشیابی است که در ستاد و بخشی در خود مدرسه نقش دارد.

وی در خصوص افق اجرای این سند و زمان تعیین اهداف و برآیند مسیرهای تحول آفرین گفت: تحول آغازی دارد اما پایانی ندارد. ما در سند ترسیم کردیم که اجرای سند تحول اساسی با تشکیل ستادی برای این کار است که نیاز به فازها، فازها و زمان بندی دارد. در گام اول، رهبران تحول تربیت می‌شوند، شاخص‌های مدارس بر اساس سند استخراج می‌شوند و مدارس نیز بر اساس این الگو فعالیت می‌کنند و به میزانی که مدارس به این شاخص‌ها رسیده‌اند، خواهند بود. طبقه بندی و رتبه یکی از بندهای اسناد تحول بنیادین و سند تحول دولت مردمی چینش مدارس.

نوری با اشاره به قانون طبقه بندی معلمان گفت: با تایید ریاست جمهوری و با کمک دولت اقداماتی در این زمینه انجام شد و تصویب این اثر در نظر گرفته شد و مبالغ به حساب واریز شد. برای اکثر معلمان سامانه ارزشیابی آماده بارگذاری مدارک و رتبه بندی معلمان است هرکس وارد سامانه می شود در صورت عدم نقص مدارک پس از حدود یک ماه و نیم رتبه خود را دریافت می کند، هیئت های ممیزی تشکیل می شود و مراکز سنجش تشکیل می شوند. تشکیل می شود و حدود نیمی از رتبه اول این رتبه به مدت ۹ ماه به معلمان پرداخت می شود. سپرده شد

وی بابیان اینکه هدف از طبقه بندی صرفاً مسائل مالی نیست، تصریح کرد: ارزیابی بر اساس ماده یک آیین نامه طبقه بندی به منظور ارتقای کیفیت نظام آموزشی، ارتقای صلاحیت معلمان و رقابت در نظام آموزشی انجام می شود. هیچ تفاوتی بین معلم و معلم، مدرسه و مدرسه وجود ندارد … مشخص می شود و هر ۳ سال یکبار صلاحیت ها مورد بررسی مجدد قرار می گیرد.

نوری در خصوص عدالت که یکی از شعارهای سیزدهم دولت است، گفت: عدالت آموزشی و فرصت های برابر آموزشی از نگاه مقام معظم رهبری و رئیس جمهور یکی دیگر از اقدامات در این زمینه است.

به گزارش مرکز اطلاع رسانی و روابط عمومی وزارت آموزش و پرورش، وی در پایان گفت: چالش هایی در آموزش و پرورش وجود دارد اما با کمک دولت و جامعه خیرین در صدد رفع آن هستیم و مدارس شروع به حل می کنند. آنها کار حضوری از جهیزیه امسال.

شروع سفارش معلمان

گزارش کردن جام جم آنلاینیوسف نوری در گفت و گوی تلویزیونی گفت: اولین اقدام تحول آفرین در راستای ایجاد سند تحول بنیادین در مرکز آموزشی ساکل تربیت معلم است.

وی گفت: دانشگاه علمای بزرگ زیادی دارد. اوایل دهه نود تبدیل به دانشگاه شد، اما متأسفانه آنقدر خراب شد که در این سال ها مجبور شدیم آن را مرمت کنیم.

نوری افزود: در دانشگاه فرهینجیان نسبت استاد به دانشجو ۱:۱۱۰ بود در حالی که در برنامه ششم باید از یک به بیست باشد. اولین اقدامی که با همکاری وزارت علوم انجام شد، بازگرداندن این نسبت است. جمعیت ما ۵۶۰۰ پزشک و معلم است که از این تعداد ۱۰۰۰ نفر توسط دانشگاه فرهنگیان جذب می شوند.

وی بیان کرد: در اکوسیستم آموزش الکترونیکی دانش آموزان ما باید مهارت کار با برنامه های خاص رشته خود را بدانند، بنابراین هر دانشجو معلمی که فارغ التحصیل می شود باید در آزمون جامع استاندارد شرکت کند و ۶ مهارت را برای دریافت گواهینامه سلامت معلم بیاموزد. همچنین به ترتیب مهم است.

و وزیر آموزش و پرورش ادامه داد: در دانشگاه فرهنگیان برای معلمان چند کلاس درس نداشتیم و اکنون این موضوع در حال پیگیری است. یعنی معلم باید هر شش حوزه علمی را یاد گرفته باشد. در این مدت توانسته ایم دانشگاه فرهنگیان را در راستای سند تحول بنیادین که رسالت بزرگ وزارت آموزش و پرورش است احیا کنیم.

نوری درباره رتبه معلمان گفت: این لایحه یکی از کارهایی است که باید برای معلمان انجام شود. لایحه ارزشیابی معلمان یک دهه قدمت دارد و باید اجرا می شد. در این دولت با همتی که بود اسفند پارسال این بار قانون تصویب شد.

وی ادامه داد: رتبه بندی معلمان وارد فاز عملیاتی شده است و در این مدت آیین نامه تنظیم شد، اما اشکالاتی وجود دارد و در نهایت اولین آیین نامه در تیرماه ۱۴۰۱ تصویب شد و پس از اصلاح، آیین نامه در پانزدهم تکمیل شد. این ماه از این ماه

وی ادامه داد: سامانه طبقه بندی معلمان از امروز افتتاح شده است تا همکاران به صورت آزمایشی کار خود را انجام دهند اما سامانه از ۵ مرداد ماه به صورت رسمی آغاز به کار می کند.

به گفته نوری بخشی از مطالبات به همکاران پرداخت می شود، البته باید توجه داشت که رتبه معلمان امری زمان بر است. البته از همه همکاران بابت تاخیر در خصوص آیین نامه رتبه بندی معلمان نیز پوزش می طلبم.

وی افزود: بیش از ۸۰۰ هزار نفر شامل رتبه بندی می شوند اما تلاش می کنیم کارها را سریعتر انجام دهیم بنابراین بخشی از مطالبات را به تدریج پرداخت خواهیم کرد. شروع هماهنگی برای هر نفر حداقل یک ماه زمان می برد و می توان گفت تا پایان سال اجرا می شود.

نوری افزود: مسابقات فرهنگی ورزشی معلمان ۱۴ سال است که برگزار نمی شود اما امسال با همت همکاران دوباره احیا شده و اتفاق بزرگ و خوبی در جامعه آموزش و پرورش است. اعتبارات کلی که از سازمان بودجه برنامه دریافت می کنیم آموزش و حقوق کارکنان است.

وی گفت: «آموزش و پرورش به دلیل اینکه به سرعت نتیجه نمی دهد، چندان مورد توجه قرار نمی گیرد، اما این دولت تلاش کرده تا از این امر جلوگیری کند. نیکوکاران پارسال ۳۴۰۰ میلیارد هزینه کردند و امسال ۸۰۰۰ میلیارد پیش بینی می کنند.

نوری و درباره هزینه مدارس دولتی و غیردولتی در کشور افزود: سه دسته مدارس داریم. مدارس دولتی، غیردولتی و خصوصی. در خصوص مدارس غیردولتی در صورت ارتکاب تخلف با توجه به شهریه ای که برای هر مدرسه در نظر گرفتیم مردم می توانند اعتراض خود را اعلام کنند و قطعا با آن برخورد خواهد شد. یکی از شاخص های تعیین شهریه مدارس موفقیت مدارس در سال های گذشته است که شورای مدارس غیردولتی این اعداد و قیمت ها را برای مدارس تعیین کرد و امسال مشکلی در این زمینه نداریم. تاکنون بیش از ۴۰ مدرسه به دلیل برخی تخلفات شناسایی شده است.

و وزیر آموزش و پرورش ادامه داد: مورد دوم مدارس دولتی خصوصی مانند مدارس سمباد است. که هزینه ثبت نام را که میانگین کشوری ۳ میلیون تومان است از والدین می گیرد و به ۴۰ درصد افراد نیز تخفیف می دهد.

وی گفت: بخش زیادی از کنکور امسال نتایج این مدارس دولتی در سمپاد است که ۳۰ درصد دانش آموزان سمپاد فرزندان همکاران فرهنگی ما هستند که وضعیت مالی چندان خوبی ندارند.

وزیر آموزش و پرورش گفت: اکنون ۱۳ میلیون و ۵۰۰ هزار دانش آموز داریم که بیشتر آنها شهریه پرداخت نمی کنند. البته ما باید همه مدارس را با کیفیت کنیم و همه باید در مدارس باکیفیت تحصیل کنند. وجود مدارس غیردولتی کمک کوچکی به آموزش و پرورش است اما اگر بررسی شود این موضوع تفاوت هایی را در کشور ایجاد کرده است. در دنیا به ندرت مدارس ابتدایی غیردولتی و خصوصی داریم و به نوعی در دنیای خصوصی هستیم.

نوری گفت: امسال ۷۵ درصد استعدادهای ما دولتی بود اما متاسفانه در جامعه گفته می شود که سمباد دولتی نیست در حالی که مدارس استعدادهای درخشان نیز دولتی محسوب می شوند. ذهنیت غلطی برای مردم ایجاد کرده اند که مدارس سمباد غیردولتی است.

رتبه بندی معلم

اصلاح آیین نامه قدردانی از معلمان

هیأت وزیران به پیشنهاد وزارت آموزش و پرورش و با همکاری سازمان برنامه و بودجه کشور، سازمان مدیریت استخدامی کشور و دو تن از اعضای کمیته آموزش، تحقیقات و فناوری کشور در تاریخ ۲۸ خرداد ۱۴۰۱ شمسی تشکیل جلسه داد. شورای وزیران. شورای اسلامی شهر به عنوان ناظر و به استناد ماده ۹ قانون نظام رتبه بندی تعداد ۱۴۰۰ نفر از معلمان آیین نامه اجرایی قانون مذکور را تصویب کردند.

اما مجلس اعلام کرد که این آیین نامه اشکال دارد و دولت این مشکلات را برطرف کرد، اما اصلاحات شامل چه مواردی می شود:

هیأت وزیران در جلسه ۱۸ مرداد ۱۴۰۱ به شماره ۴۸۶۴۵.۷۳۱۷۵ مورخ ۱۲ مرداد ۱۴۰۱ برای معاونت حقوقی رئیس جمهور تصویب و به استناد اصل ۱۳۸ قانون اساسی جمهوری اسلامی ایران:

آیین نامه اجرایی قانون نظام طبقه بندی معلمان موضوع تصویب نامه شماره ۵۹۴۲۶.T59794E مورخ ۲۱ تیر ۱۴۰۱ به شرح زیر اصلاح گردید.

۱ – ماده (۳) به شرح زیر اصلاح می شود:

ماده ۳ – مشمولان این آیین نامه شامل معلمان موضوع بند (۱) ماده (۲) قانون، مشمولان تفاهم نامه ماده (۴) قانون و عناوین معادل آنها در سامانه طبقه بندی مشاغل معلمان است. .

۲- تبصره (۳) ماده (۳) به شرح زیر اصلاح می‌شود:

تبصره ۳- اشخاصی که در حال حاضر مسئولیت تعلیم و تربیت دانش‌آموزان در نظام آموزش رسمی دولتی را بر عهده ندارند، مانند کارکنان منصوب یا منتقل شده به سایر دستگاه‌های اجرایی (با حفظ پست سازمانی یا بدون آن)، کارکنان منصوب در مدارس غیردولتی. به استثنای مدیران و معاونان معلم و آموزش و پرورش) و افرادی که به دانشگاه‌های فرهنگیان و شهید رجایی منتقل می‌شوند، مشمول این آیین‌نامه نمی‌شوند.

۳- متن زیر به شرح (۴) ماده (۳) اصلاح می‌شود:

تبصره ۴ – اعمال ترتیبات منوط به اتمام مراحل استخدام طبق ضوابط و مقررات می باشد.

۴- در جدول شماره (۳) ذیل تبصره (۲) ماده (۴) در ستون صلاحیت های حرفه ای امتیاز تربیت معلم به شماره (۱۲۰) و امتیاز مربی معلم به شماره (۱۳۰) اصلاح شد. ).

۵- در تبصره (۴) ماده (۴) بعد از عبارت «قانونی» عبارت «دستگاههای مذکور موظفند حداکثر ظرف بیست روز تقویمی پاسخ لازم را ارسال کنند، در غیر این صورت به کمیسیون‌های بررسی اجازه ارزیابی از طرق قانونی داده خواهد شد.» الحاقیه و تبصره (۵) ماده مذکور حذف می شود.

۶- ماده (۶) ملغی و عنوان مواد زیر به همین ترتیب اصلاح می شود.

۷- در بند (۱) ماده (۹) عبارت «طرح طبقه بندی مشاغل معلمان و نیروهای توانبخشی مدارس استثنایی» با عبارت «آیین نامه» و در بند (۳) ماده فوق پس از عبارت اصلاح شد. . به «اعضای سازمان بازرسی» عبارت «مشمول قانون» اضافه شد.

۸- در ماده (۱۱) عبارت «و در صورتی که منجر به محکومیت فرد شود، علاوه بر مجازات انضباطی، از اخذ تقدیرنامه استثنایی در همان دوره ارزشیابی نیز محروم می‌شود» حذف شود.

۹- در ماده (۲۱) عبارت «طرح طبقه بندی مشاغل معلمان» به «رده آموزشی و فرهنگی (طرح طبقه بندی حرفه ای)» اصلاح شد.

۱۰- در ماده (۲۴) عبارت «متخلف علاوه بر مجازات انضباطی از رده‌بندی استثنایی تا دو دوره محروم می‌شود».