شواهد پشتیبان رژیم های گیاهی برای کودکان است


دکتر قدیرا علی هاف متخصص اطفال و پزشک شیوه زندگی با بیش از یک دهه آموزش و تجربه است. او بنیانگذار جوانه زنی جوانه زنی و رژیم غذایی و شیوه زندگی گیاهی را برای والدین ترویج می کند تا عادات سالم و آینده ای برای کل خانواده ایجاد کنند.

با افزایش محبوبیت رژیم های غذایی گیاهی ، گفتگوها در مورد مزایای سلامتی مرتبط با تمرکز بر سلامت بزرگسالان است ، از کاهش خطر ابتلا به بیماریهای مزمن مرتبط با رژیم غذایی تا طول عمر بیشتر. در عین حال ، کودکان نیز از رژیم غذایی سالم گیاهی به شیوه های مشابه و منحصر به فرد بهره مند می شوند. کودکان می توانند به جای مسابقه شبانه روزی برای کاهش پیشرفت بیماری مزمن در آینده ، از زمانی شروع کنند که در کودکی با رژیم غذایی گیاهی سالم آشنا می شوند.

اکثر کودکان رژیم های غنی از غذاهای فرآوری شده ، لبنیات و سایر غذاهای با منشاء حیوانی ، که به رژیم غذایی استاندارد آمریکایی نیز معروف است ، می خورند. حدود 60 درصد کالری از غذاهای فرآوری شده ، حدود 25 درصد کالری از لبنیات و کمتر از 6 درصد از غذاهای گیاهی کامل تامین می شود (1) در دبیرستان ، از هر ده نوجوان کمتر از یک نفر مقدار توصیه شده میوه و سبزیجات (2) مصرف ناکافی میوه ها ، سبزیجات ، غلات سبوس دار و حبوبات به این معنی است که اکثر کودکان دارای فیبر هستند. این الگوی نگران کننده خود را در تشخیص زودهنگام بیماریهایی که قبلاً تقریباً منحصراً در بزرگسالان دیده شده بود ، مانند دیابت نوع دو نشان می دهد (3)

5 کودک کوچک در فضای باز روی چمن نشسته اند

بسیاری از بیماریهای شایع دوران کودکی با رژیم غذایی گیاهی بهبود می یابد. مثال آن یبوست مزمن است که از هر 20 مورد مراجعه به کلینیک اطفال 1 مورد را شامل می شود. دو عامل خطر رژیم غذایی به عنوان عوامل اصلی این بیماری شناخته شده است: مصرف لبنیات و مصرف ناکافی فیبر. مطالعات نشان داده است که حذف شیر گاو ممکن است م therapyثرتر از درمان استاندارد باشد ، مانند نرم کننده مدفوع ، حتی در کودکانی که ماه ها با یبوست دست و پنجه نرم کرده اند (4) کودکانی که رژیم گیاهی دارند از لبنیات صرف نظر می کنند و غذاهای پر فیبر مصرف می کنند (همچنین به عنوان گیاه شناخته می شود ، زیرا لبنیات و گوشت حاوی فیبر نیستند). در نتیجه ، کودکان گیاهی به ندرت دچار یبوست مزمن می شوند و مانند قهرمانان مدفوع می کنند. آسم ، یکی دیگر از بیماری های شایع دوران کودکی ، نیز نشان داده است که با افزایش مقدار میوه و سبزیجات در رژیم غذایی بهبود می یابد.(5)به

همان تغییرات رژیم غذایی که از بیماریهای شایع دوران کودکی محافظت می کند ، در برابر علت اصلی مرگ در بزرگسالی نیز محافظت می کند: بیماری های قلبی عروقی. در حالی که بزرگسالان در سنین بالاتر سکته قلبی و مغزی را تجربه می کنند ، مراحل اولیه بیماری عموماً در چند سال اول زندگی شروع می شود و از آنجا پیشرفت می کند (6؛ 7) مطالعات قابل توجهی که ارتباط بین عوامل سبک زندگی در دوران کودکی و بیماریهای قلبی را در مراحل بعدی زندگی مورد بررسی قرار داده است ، از جمله مطالعه قلب بوگالوسا و مطالعه PDAY ، نشان داده است که افزایش سطح کلسترول LDL بیشترین خطر ایجاد آترواسکلروز را دارد (8) زمانی که اکثر کودکان به دبستان می روند ، میزان چربی اشباع شده بیش از حد توصیه شده را مصرف می کنند ، که کلسترول LDL آنها را افزایش می دهد و زمینه را برای ایجاد رگه های چربی در دوران کودکی فراهم می کند که به بیماریهای علامتی قلب منجر می شود.9) پیشگیری از بیماری های قلبی باید در دوران کودکی با محدود کردن غذاهای سرشار از چربی اشباع شروع شود که تقریباً در غذاهای با منشاء حیوانی مانند گوشت قرمز و لبنیات یافت می شود.10؛ یازده)

علیرغم اینکه این مزایا و پیامدهای بهداشتی چقدر اجباری به نظر می رسند ، والدین هنوز نگران ایمنی رژیم غذایی گیاهی برای فرزندان خود هستند. در اینجا می توان نتیجه گرفت: رژیم غذایی گیاهی که عمدا برنامه ریزی شده است نه تنها بی خطر است ، بلکه برای کودکان در تمام مراحل زندگی بسیار مغذی است. سازمان های معتبر بهداشت و تغذیه کودکان رژیم های گیاهی را تأیید کرده اند ، از جمله آکادمی اطفال آمریکا و آکادمی تغذیه و رژیم درمانی (12) هنگامی که والدین اطلاعات بیشتری در مورد مکملمانند ویتامین های B-12 و D و نحوه تهیه غذاهایی که پایه های مهم تغذیه ای را پوشش می دهند ، مزایای رژیم گیاهی به سرعت افزایش می یابد.

رژیم غذایی سالم گیاهی یکی از م habitsثرترین عادات شیوه زندگی برای مبارزه با بیماری ها است. کودکان می توانند با انتقال این روش تغذیه به فرزندان خود ، مزایای سلامتی شخصی و مادام العمر را به دست آورند و بر نسل های آینده تأثیر بگذارند. تأثیرات حرکت حرکت به سمت غذاهای گیاهی بسیار زیاد است: سلامتی بهتر برای کودکان ، بزرگسالان و سیاره ما.

منابع

  1. Martínez Steele E ، Baraldi LG ، Louzada MLDC، و غیره غذاهای فوق فرآوری شده و قندهای اضافه شده در رژیم غذایی ایالات متحده: شواهدی از یک مطالعه مقطعی نماینده ملیBMJ باز است 2016 ؛ 6: e009892. doi: 10.1136 / bmjopen-2015-009892
  2. Lange SJ ، Moore LV ، Harris DM ، Merlo CL ، Lee SH ، Demissie Z ، Galuska DA. درصد نوجوانان با توصیه های دریافت میوه و سبزیجات فدرال – سیستم نظارت بر رفتار مخاطرات جوانان ، ایالات متحده ، 2017. MMWR Morb Mortal Wkly Rep. 2021 ژانویه 22 ؛ 70 (3): 69-74. doi: 10.15585 / mmwr.mm7003a1.
  3. Divers J ، Mayer-Davis EJ ، Lawrence JM و همکاران. روندهای بروز دیابت نوع 1 و نوع 2 در بین جوانان: شهرستانهای منتخب و رزروهای هندی ، ایالات متحده ، 2002–2015. گزارش هفتگی بیماری و مرگ و میر MMWR 2020 ؛ 69: 161-165. DOI: http://dx.doi.org/10.15585/mmwr.mm6906a3
  4. محمدی بورخیلی الف ، مهربانی س ، اسماعیلی دوکی م ، و همکاران. تأثیر رژیم غذایی بدون شیر گاو بر یبوست مزمن در کودکان. یک کارآزمایی بالینی تصادفی. Caspian J Intern Med. زمستان 2021؛ 12 (1): 91-96. doi: 10.22088 / cjim.12.1.91. PMID: 33680404 ..https://pubmed.ncbi.nlm.nih.gov/33680404/
  5. Wood LG ، Garg ML ، Smart JM ، Scott HA ، Barker D ، Gibson PG. دستکاری مصرف آنتی اکسیدان ها در آسم: یک کارآزمایی تصادفی کنترل شده من J Clin Nutr هستم. سپتامبر 2012؛ 96 (3): 534-43. doi: 10.3945 / ajcn.111.032623. Epub 1 اوت 2012 PMID: 22854412.
  6. Enos WF ، Holmes RH ، Beyer J. بیماری عروق کرونر قلب در میان سربازان آمریکایی کشته شده در عمل در گزارش اولیه از کره. J Am Med Assoc. 1953 ؛ 152: 1090-1093.
  7. Holman RL ، McGill HC ، Strong JP و همکاران. تاریخچه طبیعی تصلب شرایین من جی پاتول هستم. 1958 ؛ 34: 209-235.
  8. مک ماهان CA ، Gidding SS ، Malcom GT و همکاران. عوامل پاتوبیولوژیکی آترواسکلروز در نمرات خطر جوانان با تصلب شرایین اولیه و پیشرفته مرتبط است. اطفال 2006 ؛ 118: 1447-1455
  9. یو وانگ ، دانا گولیلمو ، ژان ولزی ، قند ، چربی اشباع و مصرف سدیم در بین کودکان آمریکایی از دوران نوزادی تا پیش دبستانی ، NHANES 2009-2014 ، مجله آمریکایی تغذیه بالینی، دوره 108 ، شماره 4 ، اکتبر 2018 ، صفحات 868-877 ، https://doi.org/10.1093/ajcn/nqy168
  10. Ference BA ، Yoo W ، Alesh I و همکاران تاثیر قرار گرفتن طولانی مدت در معرض کلسترول لیپوپروتئین با چگالی پایین از سنین پایین بر خطر بیماری عروق کرونر قلب. تجزیه و تحلیل تصادفی مندلی J Am Coll Cardiol. 2012؛ 60: 2631-2639
  11. چربی های اشباع شده. انجمن قلب آمریکا. مشاهده آنلاین در: https://www.heart.org/fa/healthy-living/healthy-eating/eat-smart/fats/saturated-fats.
  12. Melina V، Craig W، Levin S. Academy of Nutrition and Dietetics Position: رژیم های گیاهخواری. رژیم غذایی J Acad Nutr. 2016 ؛ 116: 1970-1980.

دیدگاهتان را بنویسید