شرایط واگذاری سهام به ذینفعان کمیته امداد و بهزیستی اعطا می شود.


پیکان عدالتپیکان عدالتابتدا از ۶۰ شرکت تشکیل شد، اما به مرور زمان، چون کل سود حاصل از سهام شرکت ها برای تسویه ارزش سهام هر ۶۰ شرکت کافی نبود، خصوصی سازی شد. این سازمان ۴۹ شرکت را به ارزش تقریبی ۲۶ هزار میلیارد تومان خصوصی کرد و پرتفویی از این سهام انتخاب شد. سبد پیکان عدالت این شامل تمام شرکت های بورسی و غیر بورسی است. پیکان عدالت با هدف خصوصی سازی و واگذاری سهام شرکت های دولتی به اقشار کم درآمد از دولت نهم اجرایی شده است. پیکان عدالت اطلاعات کامل هویتی خود از جمله شماره حساب بانکی خود را در سامانه سجام ثبت کرده اند پیکان عدالت ادامه مطلب

گزارش کردن جام جم آنلاین از پرشیا، Share Share از بدو ورود به عرصه اقتصادی کشور تاکنون شاهد اخبار مختلفی در این باره بوده است. یکی از اصلی ترین موضوعاتی که در ماه های گذشته به آن پرداخته شده، موضوع واگذاری سهام به بازماندگان بوده است.

گزارش کردن جام جم آنلاین به گزارش خبرگزاری صدا و سیما، یکی از نکات این است که تشکیل هلدینگ در واقع بورس نیست، بنابراین این شرکت باید به ثبت برسد. هفته گذشته جلسه ای با سازمان ثبت شرکت ها داشتیم تا این اتفاق زودتر بیفتد تا صاحبان سهام منتفع شوند و در عین حال سود شرکت های بدون مشارکت به حساب ۴۹ میلیون نفر واریز شود. با تفکیک این قسمت از افزایش سرمایه. نکته دوم مربوط به انتشار سهام همه و الگوی اعمال حق مالکیت است، چرا که شرکت های سرمایه گذاری در استان ها اکنون نمادهای خود را بسته اند و هیئت مدیره خود را چگونه برگزار می کنند و مشخص نیست در شش ماه گذشته چه اتفاقی افتاده است. در جلسات متعدد شورای عالی سهام. بورس و وزارت اقتصاد با همکاری همه نهادها، ناظران و مجریان به الگویی مطلوب دست پیدا می‌کنند که به اهدافی که با آغاز تبلیغات سهام هدایت می‌شود، دست یابند. اعلامیه ۸ ماده ای تشویق به ماندن در سهام در سال ۱۹۸۵ در رابطه با ممنوعیت خرید سرمایه داران بزرگ و در واقع ایجاد ثروت پایدار برای این شرکت ها، این اهداف کلان در پارادایم جدید گنجانده شد.

متأسفانه در ماه می ۲۰۱۹ که فلش ها رها شدند، مردم می توانستند یک دکمه را مستقیم یا غیرمستقیم فشار دهند و فرمان و اعلام فرمان کاملاً مکانیکی انجام می شد، یعنی کسانی که مستقیماً فشار می دادند به سمت غیر مستقیم رفتند و ابتدا نگاه کردند. آنها دیدند که اینها زودتر به منافع خود می رسند، در حالی که قرار بود در آینده سرمایه گذاری برای آنها باشد.
بنابراین رگولاتوری باید قوانینی را برای تشویق مردم به ماندن وضع می‌کرد، یعنی می‌گفتند از طریق این تسهیلات می‌توان سود تضمینی برای این بخش داشت و باید قوانین ثابتی برای تشویق آنها به ماندن داشت، اما این اتفاق نیفتاد. در این پارادایم جدید سعی شده است اقداماتی انجام شود که اولاً پایداری رخ دهد و ثانیاً محدودیت سهامداران وجود داشته باشد تا نه شرکت های بزرگ و نه سرمایه داران بزرگی که برای جمع آوری این سهام می آیند به راحتی نتوانند. حداکثر یک ذینفع است. برای اینکه بتوانید سهام این شرکت های سرمایه گذاری را خریداری کنید و سایر جزئیات از قبل تکمیل شده است.

اکنون می توان جلسات شرکت های سرمایه گذاری منطقه ای را برگزار کرد و توکن های آنها را باز کرد و پویایی در مدیریت و مالکیت سهام ایجاد می شود.

ابهام در انتشار باقیمانده سهام

در مورد بازماندگان عبارتی که قانونگذار در بند الف تبصره ۲ قانون بودجه ۱۴۰۱ به کار برده است عبارت است از اعضای کمیسیون امداد و بهزیستی و سایر افراد واجد شرایط طبق قانون اجرای سیاست بند ۴۴. چنین عبارتی نیست، زیرا عبارت «باقی» دو یا سه تفسیر دارد. کسانی که در آن زمان جا مانده اند و الان مستحق آن هستند، اما عبارات کسانی که در کمیته امداد و بهزیستی قرار می گیرند مشخص است، کسانی که سهام مالکیت ندارند و اکنون در دو نهاد قرار گرفته اند. حدود سه و نیم میلیون نفر، پرتفویی که شما نام بردید آقای خاندوزی گفتند که سبد این افراد در نهادهای حمایتی گنجانده شده است. در تاریخ ۲۲/۳/۱۳۰۰ شمسی نامه ای به معاون اول محترم رئیس جمهور ارسال و در آنجا اجرا شد و دسته دوم اعتراض قانونی معاونت رئیس جمهور به رئیس جمهور مبنی بر حفظ ۲۰ درصد از سهم دولت در شرکت ها است. از گروه دوم همچنین نباید تحویل داده شود. این بدان معناست که در عمل سبد سهام فعلی طراحی شده توسط وزارت اقتصاد یکی از با ارزش ترین شرکت های بورسی است. به چالش کشیده می شود، ما منتظریم این موضوع حل شود، یعنی شورای دولت هم به آنجا رفته و در فروش ۲۰ درصد سهام دولت سردرگم شده است. در مورد این سه و نیم میلیون نفر به راحتی امکان تخصیص سهام وجود دارد.

در مورد سایر افراد واجد شرایط همانطور که در آنجا آمده و مطابق قانون اجرائیه در قانون اجرائیات تبصره ۳ ماده ۳۴ قانون اجرائیات تصریح شده است که وزارت اقتصاد و وزارت رفاه تعیین می کنند. هویت افراد در یک سازوکار علمی اکنون سازوکار علمی به جز قاعده رفاه برای ایرانیان وجود ندارد و معاونت ذیصلاح در وزارت رفاه لیستی از افرادی که در دهک ششم درآمد هستند و فاقد حقوق صاحبان سهام هستند را به ما داده است. به اشتراک می گذارد و چون این شماره نهایی نیست، شماره را به اشتراک نمی گذارم. ۶ طبقه اعشاری هستند که سهمی در سهام ندارند، باید به فکر منابع آنها باشیم، برای همین منابع مربوط به نهادهای حمایتی با چالش مواجه هستیم، چون می گویند این سهم دولت است و مجلس و دولت. باید برنامه ریزی کرد زیرا در شرایط فعلی سهام در هیات دولت در بورس ۱۸۰ و حدود ۶ هزار تومان است. اگر تخصیصی وجود داشته باشد، خیلی بیشتر از این گوشت خوک روی تابلو می ماند تضمینی است، مانند مس، فولاد، ایران خودرو و سایپا. هر چهار این سهام وثیقه هستند. و برخی از آن سهام نیز ارزش کافی را ندارند. ارزش سهام دولت حدود ۹۰ هزار میلیارد تومان است. ضمن اینکه موظفیم ۷۰ هزار میلیارد تومان سهام برای بودجه بفروشیم، امسال ۳۵ هزار میلیارد تومان خواهیم داشت.. تبصره ۱۸ قانون بودجه امسال، سرمایه بانک ها باید ۱۵۰ هزار میلیارد تومان افزایش یابد. به این ترتیب ۳۷۱ هزار میلیارد تومان تنها بر عهده بودجه امسال است، در حالی که ۹۰ سهم بورس دولتی، سهام غیر سهامی است که سود کمی دارند و بیشتر آنها غیرانتفاعی است و نمی‌توانیم وارد کنیم. سبد سهام افراد ضعیف با توجه به این موانعی که عرض کردم، نتیجه این است که ما با نهادهای حمایتی مشکلی نداریم، منتظر تصویب بیانیه هستیم، اما برای افرادی غیر از نهادهای حمایتی، دولت و مجلس باید تمهیداتی را برای منابع خود فراهم کنند.

اینکه عده ای می گویند اگر این اتفاقات بیفتد موجی می شود که ممکن است ارزش سهام پایین بیاید، به نظر شما این اتفاق می افتد؟

قربان زاده: نه، شخصی که می آید و سهام جدید می خرد ابتدا سبدی می گیرد که در آن چند شرکت وجود دارد، در واقع سهامدار جدید آن شرکتی می شود که تا به حال برای دولت بوده است، در حالی که بخشی از آن از محل تسویه حساب می شود. سود شرکت پس از تسویه اقساط فقط می توان آن را فروخت، در صورتی که این پیشنهادی است که ارائه شده و سهام مانند پیشینیان سقوط کرده است، زیرا پیشینیان آنها نیز به همین شکل بوده و اقساط قبلی آنها تسویه شده است. مدتی و سپس آزادسازی در مورد این گروه صورت گرفت و به همین ترتیب یعنی پرداخت اقساط آنها زمان می برد، در این صورت شکی نیست. اکنون مطرح شده است.

انجمن های شرکت های سرمایه گذاری سهام منطقه ای

جلسات شرکت سرمایه گذاری عدالت منطقه ای از کجا آمده است؟

قربانزاده: شما به اندازه کافی توضیح دادید که مدل آزادسازی که توسط شورای عالی بورس و وزارت اقتصاد طراحی شد به مدلی می رسد که مدل لیست های رهبری و در واقع سیاست های کلان ابلاغی نهایی نمی شود.

پیکان عدالت

این هشداری که دادید به نظر شما چقدر موثر است؟

قرب زاده: برای شرکت آلومینیوم اراک که شکست خورد و به طور کامل منتشر شد، برای بقیه شرکت ها مانند فولاد مبارکه، فولاد خوزستان، ایران خودرو، گل گهر و دو باشگاه مس، چون شرکتی است که در صدر فهرست قرار گرفته است. این باشگاه ها نیز باید صورت های مالی خود را ارائه دهند، چون شرکت تبلیغ کننده محسوب می شود. تعداد کل بازیکنان و کادر فنی جدا هستند، اختلاف بین استقلال و پرسپولیس در حال حاضر وجود دارد، زیرا آنها شرکت های بورسی هستند، باید بلافاصله پس از ثبت نام در سازمان لیگ صورت های مالی خود را اعلام کنند، اما از آنجایی که آنها زیرمجموعه یک سازمان لیگ محسوب می شوند. شرکت پذیرفته شده در بورس، آنها باید صورت های مالی خود را افشا کنند. در واقع دوره مالی آنها و تدوین احتمالی صورت مالی ۶ ماهه آنها باید به همین ترتیب منتشر شود که تا چند ماه دیگر خواهد بود.

مورد بعدی اعلام هر قرارداد برای این ویژگی است که برای آن این پیشنهاد را به بورس ارائه کرده ایم و حالا که اعلام نشده چون هنوز مشخص نشده است، موارد اخیر در حال بررسی است، اما بگذریم. که تصمیم گرفته شده است. ثبت نام کامل در سازمان لیگ انجام شده است و افشای قرارداد هر بازیکن و کادر فنی در پرسپولیس و استقلال باید با افشای حداقل هفت یا هشت شرکت بزرگ معدنی صنعتی همراه باشد در غیر این صورت بی انصافی خواهد شد. رقابت.

حالا پرسپولیس بازیکن خارجی آورده است که وقتی قراردادش اعلام می شود بلافاصله فرد دیگری می رود و بر همین اساس قرارداد دیگری را منعقد می کند و این موضوع سازوکار مالکیت باشگاه را کاملا به هم می زند. ثانیاً شفافیت باید ابتدا به عنوان یک فرآیند تلقی شود تا این باشگاه ها بعد از اینکه به بورس آمدند و این اتفاق برای آنها افتاد، به عنوان یک شرکت بورسی کاملاً شایسته در بازار اول، با آنها برخورد نشود تا زمانی که آن را رد کنند. .

تا پایان شهریور ماه، دستگاه های دولتی موظفند همه کارهای خود را در یک پنجره انجام دهند، جایی که به طور کامل متصل هستند، وضعیت شما چگونه است؟

قربانزاده: در واقع سیستمی که آقای رئیس جمهور در رویداد بین المللی خصوصی سازی افتتاح کردند با گذشته مقایسه می شود و هر فرآیند تحویل با اطلاعات دقیق و به روز در سایت قرار می گیرد. سایت پاسخ سامانه در سایت سازمان خصوصی سازی هم هست و تنها چیزی که می بینند این است که یکی از مواردی بوده که پس از تلاش شبانه روزی این شفافیت کامل حاصل شده است.

در مورد مجوزها هم با سازمان ثبت در حال مذاکره هستیم، چون جزو شرکت هایی هستیم که مستقیم با مردم در ارتباط نیستیم، شرکت هایی که تحویل داده می شوند گاهی نیاز به مجوز دارند که بر اساس آن باید تعامل صورت بگیرد که مرکزیت دارد. موضوع اکنون بانک کاملاً به این موضوع آگاه است و در قالب اتوماسیون است که سازمان ثبت است که با آن تعامل خواهیم داشت تا در قالب اتوماسیون انجام شود.