سالم ترین میوه ها برای کنترل قند خون


گزارش کردن جام جم آنلاینمصرف زیاد قند میوه یا فروکتوز باعث تجمع آن در کبد می شود به طوری که کبد نمی تواند آن را پردازش کند.

در نتیجه تنها یک راه حل برای کبد وجود دارد و آن تبدیل مستقیم فروکتوز به چربی و در نتیجه چربی کبد است.

در همین حال، سازمان بهداشت جهانی (WHO) مصرف بیش از ۲۵ تا ۵۰ گرم قند در روز را توصیه می کند.

در زیر به برخی از میوه هایی که حاوی قند کمی هستند می پردازیم.

آووکادو

آووکادو یک میوه محسوب می شود و در هر ۱۰۰ گرم آن تنها ۱.۴ گرم قند وجود دارد. اگرچه آووکادو دارای چربی نسبتا بالایی است، اما اینها اسیدهای چرب غیراشباع هستند. ویتامین های A، E و B6 نیز در آووکادو یافت می شود.

توت سیاه

توت سیاه در هر ۱۰۰ گرم تنها ۲.۷ گرم قند دارد و علاوه بر ویتامین C و E دارای مواد معدنی مانند کلسیم و منیزیم است.

تمشک

تمشک حاوی قند بسیار کمی است (۴.۸ گرم شکر در هر ۱۰۰ گرم). تمشک عمدتاً از آب تشکیل شده و فیبرهای موجود در آن هضم را بهبود می بخشد.

توت فرنگی

توت فرنگی در هر ۱۰۰ گرم فقط ۵.۵ گرم قند دارد.

پاپایا

پاپایا نه تنها قند کمی دارد (فقط ۷.۱ گرم در هر ۱۰۰ گرم)، بلکه منبع عالی ویتامین C نیز می باشد. در ۱۰۰ گرم میوه ۸۰ میلی گرم از این ویتامین وجود دارد. یک وعده پاپایا همچنین کلسیم، آهن و سدیم را تامین می کند.

زردآلو

بسیاری از مواد مغذی را می توان از زردآلو جذب کرد. همچنین در زردآلو مقدار زیادی پتاسیم وجود دارد. از طرفی این میوه در ۱۰۰ گرم آن تنها ۷.۷ گرم قند دارد.

هلو

در هر ۱۰۰ گرم فقط هشت گرم قند دارد. هلو کالری کمی دارد و آب زیادی دارد. مصرف این میوه مواد معدنی مانند پتاسیم، منیزیم و آهن را در اختیار ما قرار می دهد.

منبع: ایسنا