رژیم غذایی ریفلاکس معده – از چه غذاهایی باید اجتناب کرد؟

با خوردن غذاهای مناسب، خطر ابتلا به GERD را کاهش دهید

یافتن یک رژیم غذایی خوب برای بیماران GERD برای کمک به آنها برای جلوگیری از درد و ناراحتی که معمولاً با این اختلال همراه است، حیاتی است. فقط با ایجاد چند تغییر در انواع غذایی که می خورید، می توانید خطر ابتلا به GERD را به میزان قابل توجهی کاهش دهید یا حتی از بروز کامل این بیماری جلوگیری کنید.

بیماری ریفلاکس معده یا GERD یک مشکل گوارشی رایج است که از برگشت اسیدهای معده به لوله مری ناشی می شود. غذاهایی وجود دارند که می توانند باعث ایجاد این بیماری شوند اما غذاهایی نیز وجود دارند که می توانند از آن پیشگیری کنند. به منظور ایجاد یک رژیم غذایی موثر برای مبتلایان به سوزش سر دل، باید چند نکته در مورد این غذاها بدانید.

اضافه وزن – یکی از علل GERD

ایده اصلی تهیه یک رژیم غذایی برای بیماران GERD این است که مطمئن شوید همه چیز در حد اعتدال مصرف می شود. همچنین اجتناب از تمام غذاهای ناسالم به هر قیمتی ضروری است. علاوه بر این، مطالعات نشان داده اند که اضافه وزن یکی از علل احتمالی ریفلاکس است، بنابراین خوردن غذاهایی که باعث افزایش وزن شما نمی شوند نیز مهم است.

رژیم غذایی برای بیماری ریفلاکس معده به مری

به گفته متخصصان سلامت، رژیم غذایی ایده آل برای بیماران GERD باید شامل چندین وعده غذایی کوچک و چند بار در طول روز باشد نه فقط سه وعده غذایی بزرگ. این وعده‌های غذایی باید عمدتاً شامل میوه‌ها و سبزیجات تازه، غلات کامل و شیر کم‌چرب باشد. ماهی و گوشت بدون چربی به همراه لوبیا و مرغ منابع پروتئینی توصیه شده هستند.

غذاهایی که باید از GERD اجتناب کرد

در میان غذاهایی که باید از آنها اجتناب کنید، غذاهایی هستند که حاوی مقدار زیادی قند، چربی و اسید هستند، که می تواند آسیب بیشتری به افرادی که قبلاً مبتلا به GERD هستند، وارد کند. غذاهای خاصی که معمولاً به عنوان علل احتمالی GERD ذکر می شوند، شکلات، محصولات مبتنی بر گوجه فرنگی و نعناع هستند. همچنین نوشیدنی های الکلی، گازدار و کافئین دار باید از رژیم غذایی بیماران GERD حذف شوند. در عوض، باید مقدار زیادی آب و آب میوه های تازه بنوشید تا بدن خود را هیدراته و عاری از سموم نگه دارید.

برای برخی افراد، چند تغییر کوچک در رژیم غذایی معمولی آنها لازم است، اما برای برخی دیگر، ممکن است تغییر اساسی در رژیم غذایی ضروری باشد. در مورد دوم، ممکن است ایده خوبی باشد که به تدریج تغییراتی ایجاد کنید تا به بدن خود زمان زیادی بدهید تا با سبک زندگی جدید و سالم شما سازگار شود. هنگامی که شروع به خوردن غذاهای مناسب می کنید، متوجه کاهش علائم GERD خواهید شد. به زودی، به لطف غذای خوب و مقداری اراده، زندگی عاری از GERD خواهید داشت.

رژیم آنلاین دکتر روشن ضمیر https://rdiet.ir/ رژیم کتوژنیک دکتر روشن ضمیر