روال عادات سالم روزانه


روال عادات سالم روزانه

با سلام و نکات ساده برای افزایش عزت نفس


روال روزانه سالم

بیشتر و بیشتر مردم در مورد اهمیت عزت نفس صحبت می کنند. او می فهمد که ما باید مثبت، با عشق و با احتیاط و با احتیاط نگاه کنیم. برای دستیابی به سلامت و کیفیت زندگی سازگار، باید عادات روزانه سالم را ایجاد کرد.

زندگی مدرن به معنای کیفیت در ساده ترین چیزهای زندگی است که نیازی به شادی واقعی، پول، تکنولوژی یا پیچیدگی ندارد، اگرچه فکر می کنیم برای احساس رضایت و شادی به چیزهای زیادی نیاز داریم: آزادانه نفس بکشیم، درست بخوریم، بخوابیم، آب بنوشیم، حرکت کنیم و شما افکار سالم داشته باشید

بیداری
برای شروع یک روز خوب، باید با هوشیاری خود کنار بیاییم. عادت بسیار آزاردهنده بسیاری این است که با صدای زنگ ساعت از خواب بیدار می شوند. اما چگونه بدون اتلاف وقت خود را تغییر دهید؟ یک گزینه خوب این است که تلفن همراه خود را ویبره کنید. زمانی که عادت داریم هر روز از خواب بیدار شویم، لرزش دستگاه برای بیدار شدن ما کافی است. اما در صورت نیاز به صدا، انتخاب موسیقی ملایم به جای بلند و بلند چطور؟

و اگر شما یا کسی از خواب بیدار شده اید، در مورد بهترین راه برای بیدار شدن صحبت کنید؟ برخی ترجیح می دهند با نور بیدار باشند، برخی با صدا و برخی دیگر با لمس. هرکسی ترجیحات خاص خود را دارد، و در حالی که همه ما ترجیح می‌دهیم به طور طبیعی از خواب بیدار شویم، ایده خوبی است که راه‌هایی برای بیدار شدن از خواب بیدار شویم که ضامن خلق و خوی خوب در صبح باشد، بدون نیاز به قرار ملاقات.

هنوز در رختخواب هستید، فراموش نکنید که عادت های قدیمی و سالم خود را تا زمانی که عجله زندگی روزمره را ترک کرده ایم، گسترش دهید. چه مدت می توانیم بمانیم؟ نه پنج دقیقه! در طول روز تفاوت زیادی ایجاد خواهد کرد.

غذا

بلند شوید، برای برنامه روتین آماده شوید، مطمئن شوید که اولین وعده غذایی خود را می خورید. اگر برای این کار وقت ندارید، سعی کنید صبح زود بیدار شوید، اما قبل از رفتن به سر کار صبحانه بخورید. و حتی اگر مجبور نیستید رژیم بگیرید، سعی کنید هر ۳ ساعت یکبار غذا بخورید. علاوه بر اینکه بدن خود را به خوبی تغذیه می کنید، باید در کاری که انجام می دهید استراحت های کوتاهی نیز داشته باشید. او از این فرصت برای نوشیدن آب که یکی از عادات اولیه سلامتی است استفاده می کند. و اگر ایستاده کار می کنید، بلند شوید و پیاده روی کنید، حتی در حمام.

علاوه بر تمرینات تنفسی کوتاه، این مواقع زمانی است که می توانید به آرامی و عمیق نفس بکشید، نفس خود را برای چند ثانیه حبس کنید و از طریق دهان نفس بکشید. چرخه های تنفسی متعدد به دلیل افزایش اکسیژن رسانی بدن به آرامش فوری منجر می شود و استرس جسمی و روحی را از بین می برد. این استراحت های کوتاه در طول روز افزایش قابل توجهی در کارایی ایجاد می کند. با افزایش آگاهی خود خواهید دید که با وضعیت بدن و تنش افکار خود به فعالیت خود باز می گردید و سپس می توانید نسبت به این عوامل بیشتر آگاه شوید.

شما می توانید یک نکته بسیار آسان در مورد میزهای اصلی، صبحانه، ناهار و شام را دنبال کنید: رنگ های متنوع! توده رنگارنگی که در آن برش ها متعادل بوده و بیش از حد نباشد سلامت، تعادل و تندرستی را به ارمغان می آورد. خوردن، هضم و اجتناب از مشکلاتی که در طول وعده های غذایی شما را آزار می دهد به جذب و هضم غذا کمک می کند. وقتی به سر کار برگردید، پنج دقیقه آرامش و تنفس همه چیز را تغییر می دهد!

راحتی

همچنین مهم است که در طول روز احساس راحتی کنید و استراحت کنید و برای یک خواب خوب آماده شوید. زمان خواب مناسبی را تنظیم کنید و تمام وسایل الکترونیکی اتاق خود مانند کامپیوتر، تلویزیون یا استریو را خاموش کنید. هنگامی که به خواب می روید، سعی کنید نفس خود را آرام کنید و تصاویر زیبا، چیزهای زیبا، موقعیت های شاد، واقعی یا خیالی را در نظر بگیرید. این به طور مثبت بر خواب و رویاهای شما تأثیر می گذارد.


نکات مهم دیگر

  • تمرین کن فعالیت بدنی منظم برای سلامتی و عزت نفس شما ارزش زیادی دارد
  • هر روز زمانی را برای فکر کردن یا خواندن تعیین کنید
  • موسیقی گوش دهید یا پخش کنید، نقاشی بکشید، برقصید: فعالیت‌های هنری روی مغز راست کار می‌کنند و به تعادل احساسات کمک می‌کنند
  • زندگی اجتماعی خود را فعال نگه دارید. با دوستان وقت بگذارید یا دوستان جدیدی بسازید
  • در برخی کارهای اجتماعی شرکت کنید: این به چالش های روزمره ابعاد جدیدی می دهد
  • تکنیک های مدیتیشن ساده را بیاموزید و آنها را چند دقیقه در روز تمرین کنید. شما شگفت زده خواهید شد!

اگر همه این ها را بخوانید، آن را بسیار جالب خواهید دید، اما احساس نمی کنید که نمی توانید برخی تغییرات را در آن بپذیرید

عادت هایی که برای زندگی خود مهم می دانید، سعی کنید هر بار روی یک نقطه تمرکز کنید. برای یک یا دو هفته تمرین کنید و بعد از اینکه این عادت را به کار گرفتید، هدف جدیدی برای خود تعیین کنید. بسته به نوع فعالیتی که انجام می دهید، برخی از پیشنهادات ممکن است برای شما کاربردی نباشند. نکته مهم این است که هدف را از دست ندهید و بتوانید روال را طوری تطبیق دهید که در زندگی روزمره شما امکان پذیر باشد. اگر احساس می‌کنید که نمی‌توانید موقعیت‌های جدیدی را که به نظرتان مهم می‌دانید، به تنهایی ترکیب کنید، از یک پزشک طبیعی کمک بگیرید!

همه می توانند با تعادل و سلامت بیشتری زندگی کنند. آن را امتحان کنید، عزت نفس شما از شما تشکر خواهد کرد!



رژیم آنلاین دکتر روشن ضمیر https://rdiet.ir/