راه های ساده برای قوی نگه داشتن سیستم ایمنی بدن!

در اواسط زمستان، بسیاری از شما و عزیزانتان چکمه هایی را با آلرژی، سرماخوردگی، مشکلات سینوسی، آنفولانزا و سایر بیماری ها تجربه خواهید کرد. بسیاری از ما به جای اینکه چه کارهایی را انجام می دهیم و یا انجام نمی دهیم تا به ضعف کل سیستم ایمنی بدن خود کمک کنیم، این حشرات را عامل بیماری های خود می دانیم. بسیاری از شما ممکن است برای پر کردن نسخه سریع یا شاید خرید داروهای بدون نسخه به داروخانه محلی عجله کنید. همچنین ممکن است متوجه شوید که این داروها ممکن است به علائم شما کمک کنند، اما ممکن است به مسیر مشکل نرسند.

اکثر مردم سرماخوردگی را به عنوان یک حمله ویروسی یا باکتریایی به بدن تصور می کنند. با این حال، سرماخوردگی می تواند به دلیل چیزی به سادگی آب در ریه ها شروع شود. آیا تا به حال یک لیوان آب سرد یخی در یک روز ۹۰ درجه بیرون برده اید؟ تراکم بلافاصله در قسمت بیرونی شیشه ایجاد می شود. با نزدیک‌تر شدن دماهای سردتر، بسیاری از مردم دقیقاً این را تجربه می‌کنند: تراکم آب که در داخل آلوئول‌های کوچک ریه‌ها تشکیل می‌شود، در حالی که بدنشان برای حفظ دمای مرکزی خود در حدود ۹۸.۶ درجه می‌جنگد. آلوئول ها کیسه های ریز پر از هوا هستند. هزاران کیسه کوچک (آلوئول ها) با هم کار می کنند تا عملکرد ریه ها را ایجاد کنند. به دلیل این تراکم، این آلوئول های ریه پس از آن ناکارآمد می شوند و به طور اجتناب ناپذیری تنفس را دشوارتر می کنند. این رطوبت اضافی در ریه ها همچنین باعث افزایش سطح هیستامین و کاهش سطح سروتونین می شود. این مواد شیمیایی توسط بدن ما ساخته می شوند و به تنظیم خلق و خو، آلرژی ها و قدرت سیستم ایمنی بدن کمک می کنند. کاهش سطح اکسیژن یک محیط اسیدی ایجاد می کند که همچنین به طور قابل توجهی اثربخشی بهینه سیستم ایمنی بدن ما را کاهش می دهد. کل این سناریو امکان رشد بیش از حد ویروس ها و باکتری ها را فراهم می کند.

بنابراین، برای بالا بردن عملکرد طبیعی سیستم ایمنی خود چه باید کرد؟ بیایید ابتدا در مورد اینکه از چه چیزهایی اجتناب کنیم تا به بدنمان اجازه دهیم تا بهتر عمل کند، بحث کنیم.

o خوردن وعده های غذایی بزرگ را متوقف کنید

مصرف بیش از حد غذا استرس مضاعفی بر سیستم گوارش وارد می کند. افزایش هضم مقدار زیادی از انرژی متابولیک بدن را می گیرد و انرژی بسیار کمی برای سیستم ایمنی باقی می گذارد.

o از غذاهای فرآوری شده و قند خودداری کنید

افزایش مصرف قندهای فرآوری شده به باکتری ها اجازه رشد می دهد. در واقع، ۸ قاشق غذاخوری شکر (متوسط ​​مقدار موجود در یک قوطی نوشابه) می تواند سیستم ایمنی بدن را تا ۴۰۰ درصد کاهش دهد! این قندها شامل، اما نه محدود به آسپارتام، شربت ذرت با فروکتوز بالا، و سوکرالوز (اسپلندا) است.

در اینجا چند نکته سالم وجود دارد که چگونه می توانید سیستم ایمنی خود را تقویت کنید:

o ستون فقرات خود را سالم و تراز نگه دارید – بدن ماشین پیچیده ای است که از ماهیچه ها، اعصاب و استخوان ها ساخته شده است که با هم کار می کنند تا حرکات هماهنگ را شکل دهند. متأسفانه، مانند یک دستگاه، گاهی اوقات ممکن است خراب شود. اکثر افراد ساختار ستون فقرات غیرطبیعی دارند و انحنای مناسبی در کنار ستون فقرات ندارند که باعث ساییدگی زودرس دیسک‌ها و رباط‌ها می‌شود. این انحرافات ستون فقرات به عنوان سابلوکساسیون شناخته می شوند. با کمک به بیومکانیک نامناسب، انرژی اضافی هدر می رود و بدن بیشتر مستعد خستگی و آسیب است. انتخاب یک کایروپراکتیک که بر روی بیومکانیک بالینی وضعیت بدن تمرکز دارد، تکنیکی که در اصلاح ساختاری ستون فقرات تخصص دارد، بسیار توصیه می شود. این روش انتخابی کایروپراکتیک از رویکردی برای سلامتی استفاده می‌کند که توسط مجموعه‌ای از تحقیقات قابل توجه پشتیبانی می‌شود. اولویت اول ما تسکین درد شما است، اما هدف اصلی ما این است که ستون فقرات شما را تا حد امکان به حالت طبیعی خود بازگردانیم که به نفع کل بدن است. مانند یک ماشین، بدن شما بر روی “محور” ستون فقرات شما سوار می شود. اگر اکسل خودرو خم شده یا آسیب ببیند، لاستیک‌های آن به‌درستی می‌چرخند و به خودرو آسیب بیشتری می‌رسانند، درست به عنوان آسیب ستون فقرات یا ناهماهنگی در بدنه. مطالعات پزشکی مورد بررسی، ارتباط قوی بین از دست دادن یا عدم تراز نرمال ستون فقرات و انواع شرایط اسکلتی- عضلانی و مرتبط با اعصاب ایجاد کرده است. تعهد ما به سلامت ستون فقرات به این معنی است که ما از کاهش علائم شما برای رسیدگی به علل واقعی آنها فراتر خواهیم رفت. دردی که در بازوی چپ شما حرکت می کند ممکن است نشان دهنده مشکل قلبی باشد. میگرن شدید ممکن است نشانه مشکل در جریان خون یا شاید فشار خون بالا باشد.

o از غذاهای کامل حاوی منیزیم، روی، پتاسیم، کلسیم و ویتامین C استفاده کنید. منابع عالی این مواد در غذاها شامل سبزیجات برگدار، لوبیا لیما، آووکادو، سبزیجات سبز، بروکلی و سوپ های خانگی است.

o چای داغ بدون کافئین با لیمو (گیاهی، سبز، سفید و زنجبیل) بنوشید. اینها تقویت کننده های ایمنی عالی هستند که باعث کاهش التهاب و تورم در بدن می شوند.

o مصرف آب را با لیمو افزایش دهید. آب به دفع سموم در بدن کمک می کند و تمام سلول ها، عضلات، رباط ها، دیسک ها و اندام های شما را هیدراته می کند.

o هر چیزی با لیمو، پاپایا و آناناس. این ۳ میوه برای تغییر PH محیط در دهان، گلو و دستگاه گوارش عالی هستند و همچنین به کشتن و رشد بیشتر باکتری ها و جلوگیری از ویروس ها کمک می کنند.

o پوشیدن کلاه و کت حتی زمانی که دما ۵۵ درجه یا کمتر است به بدن کمک می کند دمای مرکزی خود را حفظ کند، که به انرژی کمتری نیاز دارد – انرژی بیشتری برای سیستم ایمنی شما باقی می گذارد.

با پیروی از چند راه طبیعی ساده برای تقویت سیستم ایمنی، مطمئناً می توانید پاییز و زمستانی سالم داشته باشید و از این سرماخوردگی های مزاحم جلوگیری کنید.

رژیم آنلاین دکتر روشن ضمیر https://rdiet.ir/ رژیم کتوژنیک دکتر روشن ضمیر