راه حل کامل مشکلات خواب به سرعت


خواب خوب شبانه همیشه برای سلامتی مهم است. اگر حداقل ۶ ساعت در روز بخوابید از بسیاری از بیماری ها و مشکلات جلوگیری خواهید کرد. اما برای کسانی که شب ها خوب نمی خوابند، معمولاً می تواند باعث خستگی، سنگینی، سردرد و سیاهی زیر چشم شود.

اثرات پیری برخی از رازها

وقتی صحبت از درمان های زیبایی به میان می آید، خواب یکی از نیازهای اساسی است.

سلول های عضلانی شما در طول خواب بازسازی می شوند و این تنها یکی از فواید مرتبط با خواب است، اما در حال حاضر رابطه خواب و زیبایی را توضیح خواهیم داد.

چقدر در روز به خواب نیاز دارید؟ هر کسی ممکن است پاسخ خود را داشته باشد، اما مهم است که حداقل ۶-۸ ساعت خواب بدون وقفه داشته باشید.

کمبود خواب روی ظاهر شما تأثیر می گذارد. مایکل پرایس، متخصص خواب، توصیه می کند که یک تا سه ساعت خواب را به برنامه روزانه خود اضافه کنید، سپس ببینید که چگونه اندام و ظاهر شما بهبود می یابد. این الگوی خواب را ادامه دهید، بعد از دو تا سه هفته مردم چهره او را تشخیص می دهند و اینکه شب ها راحت می خوابد. واقع شده

به گفته دکتر پرایس برخی از فواید خواب به شما کمک می کند بهتر و بهتر بخوابید.

هنگام خواب، پوست شما به ماده ای به نام کلاژن تبدیل می شود که از افتادگی پوست جلوگیری می کند و ماهیچه ها را محکم نگه می دارد. به گفته دکتر پاتریشیا وکسلر، متخصص پوست شهر نیویورک، این یک روند درمانی است. هر چه کلاژن بیشتر تولید شود، سریعتر حل می شود و احتمال ایجاد چین و چروک کمتر می شود.

ویروس کرونا چیست؟؟

اگر به جای ۶ ساعت، ۵ ساعت بخوابید، ممکن است تعداد چین و چروک ها افزایش یابد. با کمبود خواب، پوست خشک می شود و چین و چروک ها بیشتر نمایان می شوند.

هنگام خواب، جریان خون تسریع می شود و پوست شما درخشان می شود. اگر بیدار هستید، روشن کردن پوستتان که ما آن را رنگ چهره می نامیم، پوست شما را کدر و کدر نشان می دهد. بی جان به نظر می رسد.

به گفته دکتر پرایس، اگر پوست شما به دلیل کم خوابی بی روح و بی روح شود، قلب شما به خود در آینه نگاه نمی کند.

کیفیت زیبایی به چشم ها بستگی دارد و مهم ترین و شگفت انگیز ترین چیز در مورد کم خوابی ایجاد حلقه های دور چشم است. این نقاط روشن شروع به تغییر رنگ زیبایی شما می کنند. در واقع رویای شما هنوز محقق نشده است. اول از همه، چشمان پف کرده شما به شما می گوید که خواب شما را از خواب محروم می کند.

به گفته دوریس دی، متخصص پوست دانشگاه نیویورک، اگر به اندازه کافی بخوابید، چشمان شما متورم نمی شود، بنابراین شب ها مقدار زیادی آب بنوشید و سر خود را روی یک بالش اضافی بخوابید. این به کاهش پف چشم کمک می کند. خواب و استراحت کافی باعث کاهش حلقه های زیر چشم می شود. وقتی کمتر می خوابید، جریان خون بهبود نمی یابد و ممکن است زیر چشم جمع شود. در اینجا، از آنجایی که پوست کمی ضخیم تر است، بلافاصله دایره ها ظاهر می شوند.

به گفته دکتر پرایس، تغییر رنگ زیر چشم می تواند به ژنتیک، سن و ناراحتی (لکه های قهوه ای ناشی از قرار گرفتن طولانی مدت در معرض نور خورشید) مرتبط باشد، اما اگر به اندازه کافی نخوابید، مشکلات چشمی ممکن است رخ دهد. می تواند سخت تر باشد.

این یک ویروس کرونا “ترسناک” است. چرا اینقدر خطرناک است و چگونه به آن نگاه می شود؟

Bulabejo می گوید: برای کاهش سیاهی زیر چشم، مهم است که ضد آفتاب را در برنامه روزانه خود قرار دهید.

اگر می خواهید از پوست زیر چشم محافظت کنید و سیاهی زیر چشم را پنهان کنید، می توانید از کانسیلر SPF استفاده کنید.

نکته اصلی این است که کمبود خواب یکی از دلایل اصلی سیاهی دور چشم نیست، اما اگر سیاهی دور چشم دارید، کمبود خواب می تواند آنها را بدتر کند.

وقتی می خوابید بیهوش هستید، اما عملکرد مغز و بدن شما همچنان فعال است. خواب یک فرآیند بیولوژیکی پیچیده است که به شما کمک می کند اطلاعات جدید را پردازش کنید، سالم بمانید و احساس خوبی داشته باشید.

مراقبت از صورت در منزل بدون آرایش همچنان زیباست، در اینجا ۱۱ نکته زیبایی طبیعی بدون آرایش آورده شده است

در طول خواب، مغز شما پنج مرحله مختلف را پشت سر می گذارد: مرحله ۱، ۲، ۳، ۴ و خواب حرکت سریع چشم (REM). در هر مرحله اتفاقات مختلفی می افتد. به عنوان مثال، آنها از طریق الگوهای امواج مغزی مختلف (الگوهای فعالیت الکتریکی در مغز) در هر یک از آنها عبور می کنند. تنفس، ضربان قلب و دمای شما ممکن است در برخی نقاط سریعتر یا کندتر باشد. مراحل خاصی از خواب می تواند به شما کمک کند روز بعد احساس آرامش و انرژی بیشتری داشته باشید. مراحل مختلف خواب به شما کمک می کند:

احساس آرامش و انرژی در روز بعد

اطلاعات بیاموزید، فکر کنید و خاطره سازی کنید

قلب و عروق خونی را آرام می کند

هورمون رشد بیشتری ترشح می کند که به رشد کودکان کمک می کند. همچنین باعث افزایش توده عضلانی و ترمیم سلول ها و بافت ها در کودکان و بزرگسالان می شود

ترشح هورمون های جنسی که به بلوغ و باروری کمک می کنند

با تولید سیتوکین‌های بیشتر (هورمون‌هایی که به سیستم ایمنی بدن در مبارزه با عفونت‌های مختلف کمک می‌کنند) از بیمار شدن یا بهتر شدن در هنگام بیماری خودداری کنید.

چقدر به خواب نیاز دارم؟

اینکه چقدر به خواب نیاز دارید به عوامل مختلفی از جمله سن، سبک زندگی، سلامتی و اینکه آیا به اندازه کافی می خوابید بستگی دارد. توصیه های کلی برای خواب عبارتند از:

  1. نوزادان: ۱۶-۱۸ ساعت در روز
  2. پیش دبستانی: ۱۱-۱۲ ساعت در روز
  3. کودکان در سن مدرسه: حداقل ۱۰ ساعت در روز
  4. نوجوانان: ۹-۱۰ ساعت در روز
  5. بزرگسالان (از جمله افراد مسن): ۷-۸ ساعت در روز

در دوران بلوغ، ساعت بیولوژیکی نوجوانان تغییر می‌کند و احتمال اینکه دیرتر به رختخواب بروند، بیشتر از کودکان و بزرگسالان است و بیشتر در صبح می‌خوابند. این با زمان شروع اولیه بسیاری از دبیرستان ها در تضاد است و به توضیح اینکه چرا اکثر نوجوانان به اندازه کافی نمی خوابند کمک می کند.

برخی افراد معتقدند که بزرگسالان با افزایش سن به خواب کمتری نیاز دارند، اما هیچ مدرکی برای اثبات این موضوع وجود ندارد. با این حال، با افزایش سن، افراد کمتر می‌خوابند یا زمان کمتری را در خواب عمیق و آرام می‌گذرانند. افراد مسن نیز راحت تر از خواب بیدار می شوند.

و این فقط میزان خواب شما نیست. کیفیت خواب نیز مهم است.

افرادی که اغلب خواب خود را قطع یا کوتاه می کنند ممکن است زمان کافی را در مراحل مختلف خواب سپری نکنند.

اگر در مورد خواب کافی، از جمله خواب با کیفیت، شک دارید، موارد زیر را از خود بپرسید:

  • آیا برای من سخت است که صبح از خواب بیدار شوم؟
  • آیا تمرکز در طول روز برای من مشکل است؟
  • آیا در طول روز احساس خواب آلودگی می کنم؟
  • اگر پاسخ شما به این سه سوال مثبت است، باید سعی کنید بهتر بخوابید.



رژیم آنلاین دکتر روشن ضمیر https://rdiet.ir/