راه اندازی آزمون ورودی مدارس


گزارش کردن جام جم آنلاینیوسف نوری وزیر آموزش و پرورش در نشست مشترک اعضای شورای معاونان دانشگاه ها و مدیران کل آموزش و پرورش استان های کشور که به میزبانی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان تهران برگزار شد، با اشاره به اینکه حضور رئیس جمهور در وزارت آموزش و پرورش: برای اولین بار بود که رئیس جمهور در وزارت آموزش و پرورش حضور می یافت، لذا ایشان با اشراف و رسانه ای کامل در این جلسه شرکت کردند و ۱۹ راهبرد و ماموریت را برای آموزش و پرورش اعلام کردند.

وی با اشاره به تصویب آیین نامه حمایت از تولید دانش و ایجاد فرصت های شغلی در شورای دولت گفت: این آیین نامه می تواند در حوزه های استعدادیابی و توسعه و بهسازی هنرستان ها بسیار مفید باشد و این آیین نامه به تصویب رسیده است. جدا از آموزش. البته در سامانه سایر وزارتخانه ها موارد مربوط به آموزش و پرورش گنجانده شد.

نوری با اشاره به دستاوردهای دانش آموزان ایرانی در عرصه های علمی، فرهنگی و ورزشی گفت: نیازمند انتشار اخبار خوب و مثبت در جامعه هستیم و موفقیت های دانش آموزان ایرانی می تواند امید را در جامعه ایجاد کند.

وی با اشاره به سایر فعالیت های در دست اجرا در وزارت آموزش و پرورش گفت: تغذیه دانش آموزان مناطق محروم به صورت رایگان انجام می شود. همچنین اتفاقات خوبی در زمینه فناوری اطلاعات و ارتباطات، آموزش و یادگیری در فضای جدید افتاد و مدرسه تلویزیون ایرانیان در چند روز گذشته رونمایی شد و این مدرسه از کلاس اول دبستان تا پایان سال تحصیلی را در اختیار دانش آموزان قرار می دهد. اول متوسطه همچنین مدرسه کنکور نیز در آینده راه اندازی خواهد شد.

وزیر آموزش و پرورش تصریح کرد: مدرسه تلویزیونی ایرانیان در زمینه عدالت آموزشی و ارتقای هویت ملی مفید است چرا که هیچ شبکه تلویزیونی در دنیا چنین امکانی را ایجاد نمی کند.

وی با اشاره به توصیه مقام معظم رهبری در بیانات گام دوم انقلاب گفت: اخلاق و معنویت نباید در جامعه از بین برود. بر این اساس در انتخاب مدیران مدارس باید دو اصل مورد توجه قرار گیرد. اولاً مدیر مدرسه باید بتواند با مردم و جامعه ارتباط برقرار کند و ثانیاً فردی صبور و دارای شوخ طبعی باشد و تصمیمات ناگهانی و بعضاً عجولانه که هزینه بر است نگیرد و به اخلاق و معنویت پایبند باشد. .

نوری تصریح کرد: باید نحوه صحبت با کودکان و نوجوانان را یاد بگیریم و استفاده از روش اجباری در برقراری ارتباط و گفتگو با کودکان و نوجوانان مناسب نیست.

وی بیان کرد: نظام آموزشی در کشور باید دارای فلسفه و سیاست مدون و مورد توافق باشد و نبود این فلسفه و سیاست در دهه هفتاد هرج و مرج ایجاد کرد که تحول آموزشی خزنده و خاموشی را ایجاد کرد. این تعداد باعث پیدایش بینشی مبتنی بر لیبرالیسم و ​​انسان گرایی در نظام آموزشی کشور شد که منجر به کالایی شدن انسان شد و بخشی دیگر از این مسائل منجر به معافیت دولت از هزینه های آموزشی شد.

وزیر آموزش و پرورش گفت: نتایج این سیاست ها منجر به تضعیف مدارس دولتی، قطبی شدن مدارس، آموزش صرف، حذف آموزش و پرورش و حذف دین از طبقه معنایی جامعه و محدود شدن آن به سطح نمایشی شد. .

منبع: فارس