دیابت نوع ۲ – دیابت و اختلالات خوردن

زمانی که به دیابت فکر می کنید، چه دیابت نوع ۱ باشد و چه دیابت نوع ۲، ارتباط آن با یک اختلال خوردن به سختی طبیعی به نظر می رسد. اما واقعیت این است که داشتن یک اختلال خوردن می‌تواند با فقیر کردن این بیماری و دشوار کردن مدیریت آن به دیابت کمک زیادی کند.

افرادی که بی اشتهایی دارند از خوردن امتناع می کنند. اما این چیزی بیش از کاهش کالری دریافتی است. همچنین بر دریافت انسولین تأثیر می گذارد. افراد بی اشتها اغلب به اقدامات افراطی مانند حذف وعده های غذایی، روزه گرفتن یا نخوردن غذاهای مناسب متوسل می شوند. برخی از افرادی که انسولین مصرف می کنند حتی برای کاهش وزن داروهای خود را حذف می کنند. همه اینها علائم خطر برای دیابت نوع ۱ یا نوع ۲ هستند.

ابتلا به بیماری هایی مانند دیابت توانایی بدن را برای مقابله با اختلالات در عملکرد طبیعی خود ضعیف می کند، اما اضافه کردن گرسنگی بیشتر به این توالی، کار را پیچیده می کند و این کار را با سرعتی سریع انجام می دهد.

پرخوری عصبی به همان اندازه خطرناک است که به بدن زمان کافی برای جذب مواد مغذی و کالری از غذا قبل از دفع آن داده نمی شود. همان اثرات نامطلوب مانند بی اشتهایی صادق است، با این تفاوت که می تواند علاوه بر روانشناختی باشد، زیرا ممکن است این تصور غلط وجود داشته باشد که غذا زمان داشته است تا مقداری خوبی به بدن ارائه دهد.

اگرچه برخی ممکن است پرخوری را در دسته پرخوری و بی اشتهایی قرار ندهند، اما می تواند به همان اندازه برای بدن مخرب باشد. تنها تفاوت این است که آسیب در نتیجه غذای زیاد به جای ناکافی وارد می شود. از آنجایی که غذا مجاز است در بدن مورد استفاده قرار گیرد، زیان بیشتر طول می کشد تا ظاهر شود، اما ناگزیر می شود.

عواقب زیادی از پرخوری وجود دارد. این چیزی بیش از دریافت کالری اضافی است. این اغلب شامل کالری غذاهای نامناسب و در عین حال مقدار زیادی از آنها می شود. هیچ کس قرار نیست چوب هویج یا کلم بروکلی بخورد. افرادی که پرخوری می کنند غذاهای مورد علاقه خود را انتخاب می کنند که بدون شک سرشار از چربی، قند و کربوهیدرات هستند. اغلب غذا حاوی سطوح بالایی از هر سه است. آمار نشان می دهد ۷۰ درصد از افرادی که پرخوری می کنند اضافه وزن دارند.

شما باید افزایش وزن و نحوه تاثیر آن بر جنبه های مختلف بدن از قلب گرفته تا سطح فعالیت را در نظر بگیرید. افزایش وزن که اجتناب ناپذیر است، فشار بی موردی را بر قلب، سیستم تنفسی و اندام های حیاتی شما مانند کلیه ها و کبد وارد می کند. این شامل احساس مفاصل شما نمی شود.

پرخوری همچنین معمولاً شامل مقادیر زیادی نمک است. پرخوری بدون مصرف مقادیر زیادی نمک تقریبا غیرممکن است. این امر باعث از بین رفتن مایعات در بدن شما می شود و باعث می شود کلیه ها اضافه کار کنند و آسیب قابل توجهی به رگ های خونی و کل سیستم گردش خون وارد می کند، البته پیش از فشار خون بالا و بیماری قلبی نیست.

همچنین نشان داده شده است که اگر دیابت نوع ۲ همراه با اختلال خوردن (که احتمال زیاد پرخوری است) داشته باشید، یک چهارم کل کالری شما بعد از عصرانه و هنگام بیدار شدن از خواب و خوردن در طول شب مصرف می شود.

رژیم آنلاین دکتر روشن ضمیر https://rdiet.ir/ رژیم کتوژنیک دکتر روشن ضمیر