دیابت نوع ۲ – آیا رژیم کتو به کاهش سطح قند خون کمک می کند؟

آیا رژیم کتوژنیک برای افراد مبتلا به دیابت نوع ۲ بی خطر است؟ غذای توصیه شده برای افراد مبتلا به قند خون بالا باعث کاهش وزن می شود: رژیم کتوژنیک دارای چربی بالا و کربوهیدرات کم است، بنابراین گیج کننده است که چگونه چنین رژیم غذایی پرچرب گزینه ای برای کاهش قند خون بالا است.

رژیم کتوژنیک بر کاهش مصرف کربوهیدرات و افزایش مصرف چربی و پروتئین تاکید دارد. سپس بدن چربی را از طریق فرآیندی به نام “کتوزیس” تجزیه می کند و منبعی از سوخت به نام کتون تولید می کند. این رژیم معمولا سطح قند خون را بهبود می بخشد و در عین حال نیاز بدن به انسولین را کاهش می دهد. این رژیم در ابتدا برای درمان صرع ایجاد شد، اما انواع غذا و الگوی غذایی که آن را برجسته می‌کند به نفع افراد مبتلا به دیابت نوع ۲ مورد مطالعه قرار می‌گیرد.

رژیم کتوژنیک شامل غذاهایی مانند…

  • ماکارونی،

  • میوه ها و

  • نان

به عنوان منبع انرژی برای بدن. افراد مبتلا به دیابت نوع ۲ سطح قند خون بالا و ناپایدار را تجربه می کنند و رژیم کتو به آنها کمک می کند که به بدن اجازه می دهد قند خون را در سطح سالم پایین نگه دارد.

رژیم کتو چگونه به بسیاری از بیماران دیابتی نوع ۲ کمک می کند؟ در سال ۲۰۱۶، مجله چاقی و اختلالات خوردن انتشار مروری که نشان می‌دهد رژیم کتو ممکن است با بهبود نتایج آزمایش A1c به افراد مبتلا به دیابت کمک کند، بیشتر از پیروی از یک رژیم غذایی پر کالری.

رژیم کتوژنیک بر مصرف بیشتر پروتئین و چربی تمرکز دارد که باعث می شود کمتر احساس گرسنگی کنید و در نتیجه منجر به کاهش وزن می شود. هضم پروتئین ها و چربی ها بیشتر از کربوهیدرات ها طول می کشد و به حفظ سطح انرژی کمک می کند.

به طور خلاصه، رژیم کتوژنیک …

  • قند خون را کاهش می دهد،

  • حساسیت به انسولین را افزایش می دهد و

  • باعث وابستگی کمتر به دارو می شود.

برنامه رژیم کتو رژیم‌های کتوژنیک سخت‌گیرانه هستند، اما اگر به درستی رعایت شوند، می‌توانند یک رژیم غذایی مغذی و سالم ارائه دهند. این در مورد دوری از غذاهای حاوی کربوهیدرات است که احتمالا سطح قند خون را افزایش می دهد.

معمولاً به افراد مبتلا به دیابت نوع ۲ توصیه می‌شود که روی این برنامه غذایی تمرکز کنند، زیرا شامل ترکیبی از غذاهایی است که کربوهیدرات کم، چربی بالا و پروتئین متوسط ​​دارند. همچنین مهم است زیرا او از غذاهای بسیار فرآوری شده اجتناب می کند و غذاهای سالم و کمی فرآوری شده را مصرف می کند.

رژیم کتوژنیک باید شامل این نوع غذاها باشد…

  • سبزیجات کم کربوهیدرات: با هر وعده غذایی از سبزیجات استفاده کنید. از سبزیجات نشاسته ای مانند ذرت و سیب زمینی خودداری کنید.

  • تخم مرغ: حاوی مقدار کمی کربوهیدرات و منبع بالایی از پروتئین است.

  • گوشت: گوشت چرب بخورید اما از مصرف زیاد آن خودداری کنید. مقادیر زیاد پروتئین و همچنین کربوهیدرات کم می تواند باعث شود کبد پروتئین را به گلوکز تبدیل کند و باعث شود که فرد از کتوز خارج شود.

  • ماهی: منبع عالی پروتئین است.

از منابع سالم چربی مانند آووکادو، دانه ها، آجیل و روغن زیتون استفاده کنید.

نتیجه. این کمک می کند تا آنچه را که بدن شما نیاز دارد به جای آنچه احساس می کنید نیاز دارید، پیگیری کنید. همیشه توصیه های پزشک خود را در مورد تغذیه و دارو دنبال کنید و قبل از شروع یک برنامه غذایی جدید با او مشورت کنید.

رژیم آنلاین دکتر روشن ضمیر https://rdiet.ir/ رژیم کتوژنیک دکتر روشن ضمیر