در پروتئین گیاهی / گیاهی به دنبال چه چیزی باشید


پروتئین بخش حیاتی هر رژیم غذایی سالم و متعادل است. اگر می خواهید عضله بسازید یا وزن خود را کاهش دهید ، ارزش ویژه ای دارد زیرا پروتئین در مقایسه با چربی و کربوهیدرات ها به انرژی بیشتری نیاز دارد (همچنین به عنوان کالری شناخته می شود). این اثر حرارتی غذا نامیده می شود ، و به همین دلیل است که مردم می گویند “کالری کالری نیست” ، تا حدی به این دلیل که انرژی خالص ارائه شده کمتر از آن چیزی است که در پنل تغذیه گزارش شده است.

لازم نیست همه پروتئین خود را از لبنیات و محصولات حیوانی دریافت کنید. آنها می توانند بهترین منابع کامل پروتئین با کیفیت بالا در دسترس ما باشند ، اما اگر رژیم گیاهی یا گیاهی بیشتری دارید ، می توانید مکمل را برای اطمینان از دریافت تمام اسیدهای آمینه ضروری تأمین کنید.

پروتئین چگونه کار می کند؟

پروتئین ها در بدن به چیزهایی به نام آمینو اسید تجزیه می شوند. در کل 20 عدد (که ما می شناسیم) وجود دارد. نه مورد از آنها ضروری هستند (به این معنی که ما باید آنها را بخوریم زیرا بدن نمی تواند آنها را بسازد).

اکثر پروتئین های گیاهی به دلیل اینکه همه اسیدهای آمینه ضروری مورد نیاز بدن را ندارند ، به عنوان “ناقص” طبقه بندی می شوند (من به شما ، شاهدانه و برنج نگاه می کنم. آنها همچنین خود به خود AF تراکم دهنده هستند).

با وجود پروتئین های گیاهی زیادی مانند نخود فرنگی ، سویا ، شاهدانه و برنج ، چه چیزی برای بدن شما بهتر است؟ همه به یک اندازه مفید نیستند. در اینجا دفعه بعدی که خرید می کنید باید به دنبال چه چیزی در پروتئین گیاهی باشید:

1. پروتئین بالا در هر وعده

بسیاری از پروتئین های گیاهی در هر وعده حجم پروتئین کمتری دارند. در پنل تغذیه ، مقدار پروتئین در 100 گرم را برای مقایسه آسان بین مارک ها پیدا کنید.

چیزی را که کمتر از 55 گرم پروتئین در 100 گرم (یا کمتر از 20 گرم در هر وعده) ندارد خریداری نکنید.

2. یک پروتئین کامل انتخاب کنید

از آنجا که اکثر پروتئین های گیاهی “ناقص” هستند (بعنوان مثال آنها حاوی اسید آمینه کامل برای ساخت پروتئین برای بدن شما نیستند ، به عنوان مثال جو دوسر ، لوبیا و آجیل) ، می توانید “پروتئین های مکمل” را با هم ترکیب کنید ، اما لازم است بدانید کدام اسیدهای آمینه در کدام غذاها وجود دارد. از طرف دیگر ، می توانید به دنبال یک پروتئین گیاهی باشید که منابع مختلف پروتئین را با هم مخلوط می کند تا مطمئن شوید مشخصات آمینو اسید کامل است. به نظر من خیلی ساده تر است!

به دنبال پروتئین های گیاهی باشید که روی پروتئین آنها “پروتئین کامل” مشخص شده است ، یا اگر نامشخص است مستقیماً از شرکت بپرسید.

3. قندهای صفر و / یا الکلهای قندی

به دنبال پودرهای پروتئینی باشید که حاوی شیرین کننده های طبیعی گیاهی مانند استویا یا میوه راهب هستند.

در برچسب مواد تشکیل دهنده ، هر چیزی که به “ose” ختم می شود ، احتمالاً یک قند است. ساکارز ، گلوکز ، سوکرالوز ، دکستروز. دکسترین و مالتودکسترینها شیرین کننده هایی هستند که از نشاسته تهیه شده اند ، بنابراین اگر می خواهید چربی بدست آورید آنها را کنار بگذارید.

الکلهای قندی شیرین کننده های مصنوعی / کم کالری هستند که می توانند باعث ناراحتی گوارشی ، نفخ و گاز شوند ، بنابراین از این نوع (که معمولاً به “-ol” ختم می شود) خودداری کنید:
زایلیتول ، مالتیتول ، مانیتول ، اریتریتول ، سوربیتول.

4. بدون روغن گیاهی یا کرم

اضافه کردن چربی به پودرهای پروتئینی ضروری نیست. چربی می تواند انتقال سریع پروتئین به عضلات شما را کند کند ، چیزی که شما به دنبال آن نیستید. همچنین کالری را تأمین می کند.

5. فاقد مواد لبنی یا تخم مرغ

این ممکن است بیهوده به نظر برسد … اما اگر به دنبال پروتئین گیاهی یا گیاهی هستید ، لبنیات پنهان ، تخم مرغ و ماست از لیست خارج می شوند. هر چیزی که شامل آب پنیر ، سفیده تخم مرغ ، آلبومین ، پودر ماست یا کازئین است را از لیست مواد غذایی حذف کنید ، حتی اگر بدون لاکتوز تبلیغ شود. شما حتی می توانید پودر عسل را پیدا کنید که می تواند گیاهی در نظر گرفته شود اما گیاهی نیست.

اولین انتخاب من:

اگر به دنبال یک پروتئین تمیز ، با کیفیت و مزه عالی هستید ، پروتئین گیاهی VEEGO یکی از موارد مورد علاقه من است. کره بادام زمینی شکلاتی آنها هم از نظر طعم و هم از نظر تغذیه ای EPIC است. این روغن با کره بادام زمینی مناسب و پودر کاکائو (به جای طعم مانند بسیاری دیگر) تهیه شده و با استویا شیرین شده است. این نه تنها 24.8 گرم پروتئین در هر وعده دارد ، بلکه مشخصات آمینو اسید کاملی از ترکیب هوشمندانه پروتئین های گیاهی ، شاهدانه و برنج تهیه شده است.

اگر ترجیح می دهید در حال حرکت پروتئین خود را میل کنید ، آنها میله های پروتئینی خوشمزه ای نیز تهیه می کنند!

This post is sponsored by VEEGO protein. All opinions are my own and I only promote products I know, like and trust. Thank you for supporting the sponsors that make The Fit Foodie Blog possible. 

سالی اونیل-سردبیر

سال مأموریت دارد تا نشان دهد که سالم و مغذی لازم نیست خسته کننده باشد و حتی در تناسب اندام ، می توانید کیک خود را تهیه کرده و آن را نیز بخورید. پس از کاهش 14 کیلوگرم با اتخاذ شیوه زندگی سالم ، سفر خود را با دیگران در وبلاگ The Fit Foodie به اشتراک بگذارید. او همچنین به عنوان یک عکاس و سبک غذا تجاری فعالیت می کند ، در حال تحصیل در مقطع کارشناسی علوم بهداشتی در زمینه تغذیه و رژیم درمانی است و نویسنده دو کتاب آشپزی است: Love Move Eat (Bauer Media، 2017) و Meal Prep Plan (Murdoch، 2019). به






دیدگاهتان را بنویسید