در اینجا میزان مصرف کودکان و نوشیدنی های ورزشی را مشاهده می کنید


آیا بچه ها باید گاتوراد و سایر نوشیدنی های ورزشی بنوشند؟ حقایق را دریابید!

روز دیگر با چیزی غیر منتظره روی شانه از مغازه خارج شدم: محفظه ای از بطری های رنگ روشن Gatorade.

چرا غیر منتظره؟ سالها ، من سعی می کردم نوشیدنی های ورزشی را در زمین های فوتبال محلی خود با آب جایگزین کنم و به والدین دیگر نیز در اجتماعات خود کمک می کردم. (دفترچه راهنمای تنقلات ورزشی رایگان من را دریافت کنید اگر می خواهید به تغییر فرهنگ تنقلات ورزشی در تیم فرزند خود کمک کنید).

زیرا بازیکنانی که 30 دقیقه در زمین می دوند نیازی به گاتوراد ندارند. تنیس بازان در یک تورنمنت چند ساعته در یک روز گرم رقابت می کنند؟ این تاریخ دیگری است.

نوشیدنی های ورزشی چیست؟

نوشیدنی های ورزشی مانند Gatorade برای ورزشکاران نخبه و استقامتی ایجاد شده است تا ترکیبی از هیدراتاسیون سریع و جایگزینی کربوهیدرات و الکترولیت در حین ورزش را ارائه دهند. اجزای اصلی نوشیدنی های ورزشی عبارتند از:

  • اب: برای جلوگیری از کم آبی بدن
  • کربوهیدرات در برخی از انواع قند اضافه شده – برای تقویت ماهیچه ها در حین ورزش ، سطح قند خون را ثابت نگه دارید و طعم آن را خوب کنید
  • الکترولیت ها مانند سدیم و پتاسیم: برای جایگزینی مواد معدنی از دست رفته از طریق عرق (سدیم همچنین طعم را افزایش می دهد)

آیا Gatorade یک نوشیدنی انرژی زا است؟

اگرچه گاهی مصرف کنندگان آنها را گیج می کنند ، اما نوشیدنی های ورزشی مانند نوشیدنی های انرژی زا نیستند. نوشیدنی های انرژی زا به طور کلی حاوی کافئین و سایر محرک ها هستند و برای کودکان مناسب نیست.

اکثر بچه ها نیازی به نوشیدنی های ورزشی ندارند

آنها ممکن است برای ورزشکاران نخبه طراحی شده باشند ، اما نوشیدنی های ورزشی در همه سطوح و شدت ورزش ها ، از جمله بازی های ادرار کردن ظاهر می شوند. و اکثر بچه ها فقط به آنها احتیاج ندارند. آنچه به جای آن نیاز دارند: آب جاری.

آکادمی اطفال آمریکا در گزارش بالینی خود در مورد نوشیدنی های ورزشی و نوشابه های انرژی زا در سال 2011 می گوید:

“آب همچنین به طور کلی اولین گزینه مناسب برای هیدراتاسیون قبل ، حین و بعد از اکثر رژیم های ورزشی است … برای اکثر کودکان و نوجوانان ، نیاز روزانه به الکترولیت ها به اندازه کافی با یک رژیم غذایی سالم تامین می شود. بنابراین ، نوشیدنی های ورزشی برتری کمی نسبت به آب معمولی دارند یا هیچ مزیتی ندارند. “

آکادمی اطفال آمریکا

دستیابی به الکترولیت ها کار سختی نیست

الکترولیت ها ترکیبات خاصی نیستند و فقط در نوشیدنی های ورزشی یافت می شوند. سدیم و پتاسیم ، که می توانند از طریق عرق از بین بروند ، برای اکثر کودکان به راحتی از طریق غذا جایگزین می شوند.

وعده های غذایی و تنقلات ، مانند موز ، نصف ساندویچ ، کراکر و پنیر ، یا ماست و میوه ، می توانند سدیم و پتاسیم از دست رفته را دوباره پر کنند و مواد مغذی مانند پروتئین را تأمین کنند.

بازاریابی گمراه کننده است

AAP هشدار می دهد که نوشیدنی های ورزشی و انرژی زا برای کودکان و نوجوانان “برای طیف گسترده ای از موارد نامناسب” به بازار عرضه می شود.

این بازاریابی برخی والدین را گمراه کرده است که بر این باورند که نوشیدنی های ورزشی برای هر نوع رویداد ورزشی ضروری هستند ، مانند بازی های فوتبال pee یا بازی های توپ که بیشتر نشسته و منتظر است تا دویدن و عرق کردن.

من همچنین از والدین شنیده ام که می گویند بچه ها اگر در هوای گرم ورزش می کنند یا فقط در حیاط خلوت بازی می کنند و عرق می کنند به آنها نیاز دارند.

حقیقت این است که بسیاری از بچه ها در ورزش آنقدرها که والدینشان فکر می کنند ورزش نمی کنند. بیش از نیمی از زمان ورزش جوانان به فعالیتهای کم تحرک یا شدید اختصاص داده می شود.، طبق تحقیقات دانشگاه مینه سوتابه

ورزش ها نوشیدنی ها دارای هاله ای از سلامتی هستند

در یک مطالعه تحقیقاتی دانشگاه ییل، بیش از یک چهارم والدین نوشیدنی های ورزشی را “تا حدی سالم” یا “بسیار سالم” ارزیابی می کنند. این اعتقاد وجود دارد که نوشیدنی های ورزشی برای کودکان بهتر از سایر نوشیدنی های شیرین است.

اما یک بطری 12 اونسی Gatorade هنوز حاوی بیش از پنج قاشق چای خوری شکر افزوده است (این تقریباً به مقداری است که انجمن قلب آمریکا برای یک روز کامل توصیه می کند). نوشیدنی های شیرین مانند نوشابه های گازدار و نوشیدنی های ورزشی از این قبیل هستند منبع شماره یک قند اضافه شده برای کودکان و نوجوانان.

در اینجا مواد موجود در یک بطری Gatorade Fruit Punch عبارتند از: آب ، شکر ، دکستروز ، اسید سیتریک ، نمک ، سدیم سدیم ، فسفات منوپاتاسیوم ، نشاسته غذایی اصلاح شده ، طعم طبیعی ، گلیسرند گل رز 40 ، ESTER ، رزین ،

به عبارت دیگر:

  • دو نوع قند اضافه شده
  • اسید سیتریک ، که می تواند مینای دندان را خراب کند.
  • رنگ خوراکی مصنوعی
  • امولسیفایرها و تثبیت کننده ها
  • سدیم و پتاسیم که کودکان می توانند از خوردن غذا دریافت کنند.

همه اینها مواد تایید شده و بی خطر هستند. اما برای اکثر کودکان ، آب ساده به سادگی بهترین گزینه است.

نوشیدنی های ورزشی می توانند برای دندان های شما مضر باشند

ممکن است نوشابه نباشند ، اما نوشیدنی های ورزشی مانند نوشابه اسیدی هستند. pH اکثر اسیدهای نوشابه 3-4 است (اسید سیتریک اضافه شده می تواند مینای دندان را خراب کند). قندها و اسیدهای موجود در نوشیدنی های ورزشی نیز خطر ایجاد حفره را افزایش می دهند.

چه زمانی نوشیدنی های ورزشی مفید هستند؟

من آن جعبه گاتوراد را خریدم زیرا تیم پسرم در هوای گرم یک مسابقات تنیس چند ساعته بازی می کرد. تنیس یک ورزش پر جنب و جوش است و بچه ها چندین بازی در زیر آفتاب و گرمای کامل انجام دادند. ارائه بطری های کوچک Gatorade به عنوان یک گزینه برای من منطقی بود.

اگر کودکان بیش از 60 دقیقه ورزش می کنند یا به طور جدی ورزش می کنند و در حین فعالیت نیاز به سریع جبران دارند ، نوشیدنی های ورزشی ممکن است مفید باشد. خوردن چند نوشیدنی ورزشی در یک استراحت کوتاه بین بازی ها بسیار راحت تر (و با شکم ملایم تر) است تا نشستن و خوردن میان وعده.

نوشیدنی های ورزشی همچنین برای ورزشکاران استقامتی مانند دوندگان ماراتن که نیاز به سوخت گیری در حال حرکت دارند مفید است.

اما در مورد بازیها و تمرینات متنوع باغ ، خوردن یک میان وعده یا غذای سالم بعد از آن به کودک کمک می کند. لیستی از 21 میان وعده ورزشی مفید برای بچه ها را دریافت کنیدبه

چگونه در مورد نوشیدنی های ورزشی با کودکان صحبت کنیم

بله ، نوشیدنی های ورزشی جایی دارند. اما بسیاری از دلارهای بازاریابی صرف تبلیغ یک نوشیدنی برای افرادی می شود که به آن نیاز ندارند ، از جمله کودکان و نوجوانان.

بنابراین اطمینان حاصل کنید که فرزندان شما می دانند که نوشیدنی های ورزشی صرف نظر از آنچه در تبلیغات و تبلیغات آنلاین مشاهده می کنند ، آنها را در زمین فوتبال سریعتر نمی کند یا قادر به گرفتن پاس در فوتبال پرچم نیست. ورزش طولانی مدت ، به ویژه در هوای گرم ، آب جاری مناسب است.

خودتان نوشیدنی ورزشی برای بچه ها درست کنید

بله ، شما می توانید نوشیدنی الکترولیت خانگی خود را تهیه کنید! و مواد بسیار کمتری نسبت به آنچه در فروشگاه خریداری می کنید دارد. در اینجا یک دستورالعمل آسان از متخصص تغذیه Jill Castle آورده شده است.



دیدگاهتان را بنویسید