جلوگیری از علائم رفلاکس اسید (GERD) – یک برنامه رژیم غذایی آسان از انتخاب های غذایی

آیا از رفلاکس مکرر اسید رنج می برید؟ سپس شما در حال خواندن مقاله مناسب هستید! انتخاب دقیق مواد غذایی می تواند از رفلاکس اسید و علائم دردناک آن جلوگیری کند. شما نمی دانید چه غذاهایی از رفلاکس اسید جلوگیری می کند؟ باز هم، شما در حال خواندن مقاله مناسب هستید! من برخی از اسرار غذایی و دستور العمل های قابل انتخاب را با شما به اشتراک خواهم گذاشت. من آن را در هفت مرحله آسان برای شما شرح می دهم تا بتوانید بدون رفلاکس اسید زندگی کنید.

ابتدا اجازه دهید رفلاکس اسید را تعریف کنیم:

رفلاکس اسید به سوزش معده مزمن، اختلال رفلاکس معده به مری یا GERD، سوء هاضمه و سوء هاضمه اسید نیز گفته می شود.

رفلاکس اسید زمانی که اسید معده با پوشش مری برخورد می کند، شعله ور می شود و باعث می شود که مایع یا غذای ناخوشایند در پشت دهان مزه شود. این باعث احساس سوزش در گلو یا قفسه سینه می شود که به آن سوزش سر دل نیز می گویند.

رفلاکس اسید ممکن است شایع تر از آن چیزی باشد که فکر می کنید. بیش از ۶۰ میلیون آمریکایی وجود دارند که هر روز از سوزش سر دل رنج می برند.

دوم، بیایید تعریف کنیم که چه کسانی در معرض خطر رفلاکس اسید هستند:

– افرادی که چاق هستند

– افرادی که فتق هیاتال دارند

– افرادی که اسکلرودرمی دارند

– افرادی که مکرر استفراغ می کنند

– زنان حامله

– کودکان چاق

سوم، بیایید بحث کنیم که چه غذاهایی رفلاکس اسید را بدتر می کنند:

o نوشیدنی الکلی

o نوشیدنی های کافئین دار

o شکلات

o مرکبات

o غذاهای چرب و سرخ شده

سیر

o پیاز

o نعناع فلفلی

o نعناع

o غذاهای تند

o غذاهای مبتنی بر گوجه فرنگی مانند سس اسپاگتی، سالسا، فلفل قرمز و پیتزا

چهارم، بیایید برخی از افسانه های رفلاکس اسید را از بین ببریم:

افسانه ۱: نوشیدن شیر قبل از خواب. نوشیدن شیر در واقع می تواند باعث رفلاکس اسید در هنگام خواب شود.

افسانه ۲: حذف قهوه، مرکبات و غذاهای تند به دلیل ایجاد رفلاکس اسید. این غذاها به خودی خود نمی توانند باعث رفلاکس اسید شوند. آنها فقط رفلاکس اسید را بدتر می کنند.

افسانه ۳: زندگی با رفلاکس اسید یک رویداد مادام العمر است. رفلاکس اسید، اگرچه میلیون‌ها نفر با آن زندگی می‌کنند، اما در واقع می‌تواند برای جلوگیری از آن تصمیمات غذایی دقیقی بگیرد!

پنجم، بیایید غذاهایی را فهرست کنیم که می توانند از رفلاکس اسید جلوگیری کنند:

o سیب

o موز

o بروکلی

o کلم

o هویج

o سینه مرغ بدون پوست

o سفیده یا جایگزین های تخم مرغ

o ماهی

o کراکر گراهام

o لوبیا سبز

o گوشت چرخ کرده، بدون چربی

o لوبیا ژله ای

o آب معدنی

o نخود فرنگی

o چوب شور

o شیرین بیان قرمز

o سس سالاد، کم چرب

o خامه ترش

ششم، بیایید آشپزی کنیم! در اینجا چند وعده غذایی خوشمزه وجود دارد که مطمئنا از رفلاکس اسید جلوگیری می کند:

صبحانه

کیک قهوه دارچینی سیب

پنکیک سیب

نان موز

ناهار

سالاد سیب زمینی

کباب مرغ کنجدی

استیک سوخاری کبابی

شام

مرغ و سبزیجات هم بزنید

لازانیا بدون سس گوجه فرنگی

گوشت خوک با سس سیب

دسر

کاپ کیک موز با فراستینگ پنیر خامه ای

بری پینه دوز

کیک پوند خامه ترش

شما سرآشپز لذیذ آشپزخانه هستید. بنابراین، با این انتخاب های غذایی دقیق شروع کنید، آزمایش کنید و با غذاهای مختلف و سالم که از علائم رفلاکس اسید جلوگیری می کند خلاق باشید!

هفتم، بیایید گزینه های بیشتری را برای شما بررسی کنیم.

رژیم آنلاین دکتر روشن ضمیر https://rdiet.ir/ رژیم کتوژنیک دکتر روشن ضمیر